Marantz PM-78 bromtoon

Pagina: 1
Acties:

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 20:08
Ik heb sinds kort een tweedehands Marantz PM-78 aangeschaft. Nu merk ik dat als deze aan staat en er geen muziek speelt er een bromtoon uitkomt. Als de muziek speelt hoor ik het niet meer. Ik heb de versterker opengemaakt en het blijkt dat de bromtoon uit de trafo (?) komt. Zie afbeelding.

Nu is mijn vraag: wat kan ik doen om deze bromtoon te laten verdwijnen? Ik heb zelf al geconcludeerd dat het geen aardlusprobleem is omdat ik de versterker op meerdere stopcontacten in huis heb aangesloten, en de bromtoon bleef. But: correct me if I'm wrong.

Kan ik dit zelf verhelpen? Moet er een nieuwe trafo in? Of is het gewoon dikke pech en kan ik er niets aan veranderen?

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwszaken.nl/marantzpm78.jpg

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Het geluid komt uit de versterker zelf en niet uit je speakers?
Lijkt me niet echt een probleem te zijn dan :)

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 13:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Slonzo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:01:
Het geluid komt uit de versterker zelf en niet uit je speakers?
Lijkt me niet echt een probleem te zijn dan :)
Dat maakt voor de TS toch niks uit, hij geeft aan een vervelende bromtoon te horen, waar hij vanaf wilt.
Heb je al geprobeerd de trafo aan te drukken terwijl hij aanstaat, desnoods met een goed geisoleerde schroevendraaier?

---RAWE CEEK!!!---

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is dat niet min of meer "normaal" voor plaattransformatoren?

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 20:08
Nee, de bromtoon komt niet uit de luidsprekers. Verder weet ik niet of het 'normaal' is voor plaattransformatoren. Ook het aandrukken van de trafo heb ik geprobeerd, maar geeft geen positief resultaat.