Gezocht tips voor aanschaf keyboard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
Na 3 jaar uitstekende staat van dienst is mijn Logitech G15 v2 het aan het begeven. Nu ben ik dus opzoek naar een vervanger maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat er mensen zijn met wat meer ervaring die mij een beetje kunnen helpen zoeken naar het juiste toetsenbord :)

Als eerste is het belangrijk dat het een goed typend toetsenbord is waar ik comfortabel enkele uren aan kan werken. Veder wil ik nog wel eens gamen, dus een beetje stevige toetsen zijn ook wel een vereiste. Draadloos is niet perse nodig, wel moet hij verlichting hebben. Ik heb een zwak voor gadgets (vandaar ook het schermpje op het toetsenbord nu) maar ik ben er in de loop der tijd achter gekomen dit toch niet te gebruiken, dus het nieuwe keyboard hoeft dit ook niet te hebben.

Ik heb zelf natuurlijk al wel wat onderzoek gedaan maar echt geen idee voor welke ik zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:03
1 woord G19 , (heb hem zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Logitech Illuminated Keyboard is ook fijn.

Ik denk dat je gewoon ff een mediamarkt oid moet binnenstappen en eentje proberen en meeneemt wat je het mooist vind want Logitech is toch altijd wel top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar een grote computerwinkel a la MediaMarkt gaan en aldaar de toetsenborden uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ha. ik heb zaterdag een IBM model M binnengekregen. bouwjaar 1990 - 2 jaar voordat ik geboren werd.. nog nooit zo fijn getyped! :D En het voelt echt alsof het minstends nog eens 21 jaar prima blijft functioneren. Wel is iets van een koptelefoon fijn om erbij te hebben.. De mechanische switches maken flink geluid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:06
De G110 lijkt me een goede vervanging. Een stuk goedkoper dan de G19 maar met dezelfde features, enkel zonder display wat je toch niet gebruikt.
Zelf reis ik graag even terug in de tijd om mijzelf te melden dat ik geen G19 maar een G110 had moeten kopen... Gebruik het display weinig naast het infrequente patsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Neem een Das Keyboard zou ik zeggen. Een enorm prettig mechanisch keyboard dat zijn 120 euro meer dan waard is! :D Ik heb hem zelf gekocht bij getdigital.be. Het ding werkt enorm prettig en kan je zeker weten meerdere uren op typen, zeker voor een codeklopper zoals ik een must!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Is het niet zo dat een mechanisch keyboard erg vel geluid maakt bij het typen? Daar ik nogal vaak via skype zit te bellen lijkt me dat niet helemaal ideaal :P

De G110 lijkt inderdaad een goede vervanging te zijn, maar: ik heb een beetje gemengde gevoelens over logitech, zo heb ik super support gekregen bij problemen met mijn headset, maar heel erg slecht bij problemen met mijn muis en boxen. Veder ben ik bang dat deze niet heel comfortabel is om op te typen en wil ik ook wel eens wat anders proberen :P

De MM instappen is natuurlijk altijd een optie, maar ik heb liever ervaringen van mensen die het toetsenbord echt gebruiken dan van een verkoper of mijn eigen mening na hem 5minuten te hebben aangeraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

pepio schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:47:
Is het niet zo dat een mechanisch keyboard erg vel geluid maakt bij het typen? Daar ik nogal vaak via skype zit te bellen lijkt me dat niet helemaal ideaal :P
Ik heb de herrieversie, maar ze hebben ook een Silent versie, die dus stil is. Mijn Skype partners hebben overigens geen last van mijn getik, en ik vind het zelf ook wel prettig klinken eigenlijk :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

G110. Gewoonweg een goed toetsenbord.
Heb hem zelf nu een maandje en ik moet zeggen, typt echt vlotjes.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

kaesve schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:28:
ha. ik heb zaterdag een IBM model M binnengekregen. bouwjaar 1990 - 2 jaar voordat ik geboren werd.. nog nooit zo fijn getyped! :D En het voelt echt alsof het minstends nog eens 21 jaar prima blijft functioneren. Wel is iets van een koptelefoon fijn om erbij te hebben.. De mechanische switches maken flink geluid :p
IDD heerlijk toetsenbord. heb er boven ook nog steeds een, tikt zo lekker. alleen al omdat ie lekker 2meter snoer eraan heeft :)
Zware kwaliteit ook trouwens, ding kan goed 2 kilo wegen :)
Mochten ze dat ding ooit nog eens opnieuw uitgeven met usb en een windows toets dan houd ik me aanbevolen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 20:10
Of deze.

pricewatch: Razer Black Widow Ultimate

Schijnt goed ding te zijn, al schijnt ie ook best wel wat lawaai te maken, als je dat niet wilt, zou je dus een mechanisch keyboard met ander soort switches moeten zoeken. Of een keyboard met gewone rubber domes natuurlijk.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Ja het is allemaal nog best wel lastig :P De Razer heb ik ook overwogen, maar ik kan nergens echt vinden hoe deze in gewoon dagelijks gebruik is (dat hij leuk is voor het gamen geloof ik wel).

Maar wat denken jullie van de Logitech Wireless Illuminated? Is die een beetje geschrikt voor gamen? En de Saitek Cyborg leek me dan juist weer heel erg geschikt voor gamen, maar ik kan echt nergens informatie vinden over hoe hij in normaal gebruik is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pepio schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:47:
De MM instappen is natuurlijk altijd een optie, maar ik heb liever ervaringen van mensen die het toetsenbord echt gebruiken dan van een verkoper of mijn eigen mening na hem 5minuten te hebben aangeraakt ;)
In dat geval ben ik erg te spreken over mijn Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000, jammer dat ie niet in 't wit is voor bij m'n iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Widow Ultimate is de enige die aan je eisen voldoet. Rubberdome keyboards zijn echt waardeloos als je mechanisch gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Dat lijkt inderdaad de beste keus te zijn, maar ik heb een rode kast, muis en boxen, dan is het wel heel zonde als het toetsenbord opeens een hele andere kleur is...

@fridgeman: hoe is dit toetsenbord voor gamen? En was het lang wennen aan de vreemde vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Als je wat meer moeite wilt doen zou je kunnen gaan voor een Filco Majestouch, een Noppoo Choc Mini of een Leopold.

Dat zijn allemaal mechanische toetsenborden en ze zijn ook allemaal in een "silent" variant beschikbaar (Cherry MX Brown switches).

Een cheap-ass Logitech keyboard (alle Logitech keyboarden) voldoet echt niet meer als je eenmaal op een DasKeyboard of een ander mechanische keyboard getypt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Het is wel steeds lastiger om te kiezen :P Maar is er ergens een winkel waar je een mechanische toetsenbord uit kan proberen? Ik geloof namelijk niet dat ze er één bij de MM hebben...

Wel heb ik nu een 50% kortings bon van Logitech gekregen voor mijn keyboard dus zit toch nog wel de g110 te overwegen, maar als mechanische echt zo veel fijner is, dan koop ik van de coupon wel iets anders ;)

Daarbij, meer dan €100 gaat me voor een toetsenbord toch echt te ver :P

[ Voor 8% gewijzigd door pepio op 13-04-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Beste tip die ik je kan geven wat dat betreft, zo kies ik mijn tobo's ook meestal en heb het meerdere mensen al aangeraden welke mij daar dankbaar voor waren: ga langs de MediaMarkt als je er toevallig een in de buurt hebt. Daar hebben ze vaak de meest gangbare/populaire tobo's op display staan waar je dan eventjes aan kan voelen. De MM in Utrecht heeft bijvoorbeeld een stuk of 25 a 30 tobo's + muizen om mee te spelen. Of een vergelijkbare zaak als Saturn oid... want de feeling van een tobo is zo persoonlijk, wat ik lekker vind typen vind jij misschien wel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 20:10
Ik heb vanmorgen mijn Black Widow Ultimate binnengekregen. Ding bevalt opzich prima, typt heeeeerlijk als je een rubber dome keyboard gewend bent, wil nooit weer anders. Maar hij gaat wel terug, want het backlight werkt niet op een van de toetsen, en ook hoor ik een onderdeel loszitten binnenin, verschuift als ik het toetsenbord scheef houd. Toch soms wel wat mijn twijfels bij de bouwkwaliteit van Razer, maar toetsenbord voelt verder zeer degelijk aan.

Ik kan je in ieder geval een mechanisch toetsenbord zeker aanraden, dit typt echt veel fijner dan alle Logitech gaming keyboards die ik ooit heb gehad. Ik zou er echt eens eentje proberen.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
Geen discussie mogelijk: pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty)

Gebruiken we bij mij op stage allemaal _O_ heerlijke toetsenborden

Heb thuis een G11, maar die typt gewoon kut in vergelijking tot deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Zojuist terug gekomen van een middagje toetsenborden proberen bij de mediamarkt; de ervaringen tot nu toe:

De Black Widow Ultimate, waarvan ik helaas alleen de pijltjes toetsen kon proberen, leek echt enorm prettig te typen! Alleen het probleem blijft wel echt de kleur en het feit dat hij nou niet bepaald gratis is...

De Logitech Wireless Illuminated Keyboard K800 viel me qwa typen helemaal niet tegen! Wel was ik niet echt te spreken over het uiterlijk (op plaatjes ziet het er toch net wat mooier uit) en voelde het allemaal een beetje gammel aan. Niet echt een toetsenbord waarvan ik verwacht dat hij nog 4jaar mee zou gaan.

Het Saitek Cyborg Keyboard hadden ze er ook liggen, maar deze zat in een doos en mocht ik niet uitproberen. Veder wel grappig toetsenbordje, maar of hij echt lekker typt, geen idee.

Dan blijft nog over de Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution. Was prima om te typen, had een comfortabele pols steun en ziet er prima uit. Wel jammer dat hij alleen met muis te koop is, daar ik een G700 heb en deze nog prima zijn werk doet...

Dus ja, kort gezegd, ik heb nog steeds geen flauw idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:37:

Erg lekkere ramplank idd, zeker gezien de prijs. Slaat aan als wat ik zou noemen een "laptopaanslag". Qua lekkerheid tussen een normaal toetsenbord en een met mechanische aanslag in. Maar het prijsverschil met een mechanische is wel groot.
De UltraX heeft echter geen verlichting dus voldoet niet aan de eisen van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:37:

Zo'n ding had ik ook. Heb ik de deur uit gedaan voor een Filco. Had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Filco's worden niet meer verkocht helaas, Das Keyboard echter wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Toch het feit dat het Das Keyboard maar op een plaats wordt verkocht maakt me een beetje sceptisch over de werkelijke waarde van dit keyboard. Daarbij, ik heb nooit een mechanische toetsenbord gehad en dan is het best wel een gok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:24:
Filco's worden niet meer verkocht helaas, Das Keyboard echter wel :)
Hoe kom je daar nou weer bij?
http://www.keyboardco.com/

Ben geen fan van de glimmende behuizing van Das Keyboard (overigens niets Duits aan ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
2 woorden!! de G510 van logitech typt als de .... Gamed als de .... En nice uiterlijk en die kleuren die je kan instellen en de apps bijv world of warcraft enz enz battlefield bad company 2 enz
Ik ben ZEER tevreden over de G510 en Die g toetsen zijn ook GREAT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Heb zelf de BlackWidow (normale versie) sinds een paar weken.
Aan het begin is het geluid toch wel even wennen maar het speelt echt een heel stuk lekkerder.
Formaat lekker degelijk en niet zo'n groot bakbeest.

Nog een paar macro toetsen erbij met wat er uit ziet als degelijke software om het in te stellen, mij hoor je niet klagen over dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

pepio schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:01:
Toch het feit dat het Das Keyboard maar op een plaats wordt verkocht maakt me een beetje sceptisch over de werkelijke waarde van dit keyboard.
Tsja, mechanische keyboards zijn niet echt mainstream he. 90% van de keyboards zijn goedkope rubber-dome of scizzor keyboards. Overigens wordt Das Keyboard wel op meer plaatsen verkocht, maar niet in Nederland AFAIK. Gelukkig kan je tussen Europese landen vrij handelen.
Daarbij, ik heb nooit een mechanische toetsenbord gehad en dan is het best wel een gok :P
Klopt, ik vond het ook een gok maar ik heb de gok genomen. Ik vind het wel één van de beste aankopen die ik heb gedaan qua invoerapparatuur. Ik wil niet meer terug naar een normaal keyboard.
Dat was toen ik een mechanisch keyboard wilde. Ik wilde een Filco maar die kon ik nergens vinden op Google. De enige site die ik vond vertelde dat de productie gestopt was. Toen ben ik voor een Das Keyboard gegaan.
Ben geen fan van de glimmende behuizing van Das Keyboard (overigens niets Duits aan ;)).
Ja, daar komt inderdaad vrij snel stof op. Gelukkig leveren ze er een doekje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:55
Paar maand geleden de 'Logitech Illuminated Keyboard' gekocht en bevalt me prima. Zelf heb ik een hekel aan toetsenborden die als planken klinken, dus deze heeft 'zachte' aanslagen ;) Ik game (fps) én programmeer met dit toetsenbordje en nogal vaak in het donker dus dan komt het verlichting ook nog eens goed van pas, plus dat het gewoon een prachtig toetsenbordje is om te zien, dan al die andere lelijke toetsenborden met lcd, grote volume knoppen en andere zooi erop.

Afbeeldingslocatie: http://content.weblogistiek.nl/ALG/images/productimages/10019426_400x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pepio schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:16:
@fridgeman: hoe is dit toetsenbord voor gamen? En was het lang wennen aan de vreemde vorm?
Sorry voor de late reactie, maar ik vind het toetsenbord geweldig. Zowel voor gamen als voor typewerk, aangezien ik blind kan typen vind ik de "vreemde" vorm alleen maar een pluspunt.

Een paar dagen geleden heb ik een zo goedkoop mogelijk draadloos toetsenbord voor m'n 2e PC ontvangen (deze http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=220713695568 - €16) en die doet 't ook verbazend goed. Ding heeft zelfs gaatjes zodat bier en andere vloeistoffen aan de onderkant van het tobo er weer uit lopen, al menig Ergonomic 4000 keyboard gesloopt door ongelukjes, dus over die gaatjes ben ik ook zeer te spreken.

(De bijgeleverde muis gebruik ik niet, daar heb ik een Roccat Kone voor)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als ik ooit door m'n voorraad kb-0133 / 271122-b31 heen raak mag je me gaan zoeken op een hoog gebouw of hoge brug.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 20-04-2011 23:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03

Aganim

I have a cunning plan..

ha. ik heb zaterdag een IBM model M binnengekregen. bouwjaar 1990 - 2 jaar voordat ik geboren werd.. nog nooit zo fijn getyped! En het voelt echt alsof het minstends nog eens 21 jaar prima blijft functioneren. Wel is iets van een koptelefoon fijn om erbij te hebben.. De mechanische switches maken flink geluid

heuveltje schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:03:
[...]

IDD heerlijk toetsenbord. heb er boven ook nog steeds een, tikt zo lekker. alleen al omdat ie lekker 2meter snoer eraan heeft :)
Zware kwaliteit ook trouwens, ding kan goed 2 kilo wegen :)
Mochten ze dat ding ooit nog eens opnieuw uitgeven met usb en een windows toets dan houd ik me aanbevolen :)
Wel goed opbergen voor eventuele broer'tjes' (20, *kuch*), die ze letterlijk als ramplank gebruiken.. Naar schatting (ik wist niet eens dat ie hem had) heeft de mijne het 3 maanden uitgehouden. :'(

@RobIII, oh ja, simpel en degelijk. Een jaar mee gewerkt, jammer dat de baas zelf zo gehecht was aan die tobo's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
Dank iedereen voor de reacties! Het lijkt er inderdaad op dat wanneer je eenmaal een mechanische toetsenbord gebruikt hebt je nooit meer terug gaat. En ik ga dan dus ook maar de razer blackwidow ultimate kopen, en mocht het niks zijn zien jullie hem snel genoeg op V&A verschijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G19 is egt top hoor typt lkr kan veel macros instellen het display is handig om bijv temperaturen op af te lezen en daar naast nog wat andere specs van de huidige werkzaam heden (g19 app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Op geekhack.org kun je onwijs veel info vinden over toetsenborden. Veel fans van mechanische toetsenborden, dus helemaal objectief is het niet. Wel is er veel goede info te vinden, veel reviews en voor de mechanische tobo's zijn er geluidssamples.

Een mechanisch tobo zou ik overwegen als je hoge eisen stelt. Je moet jezelf wel een aantal dingen afvragen, rubber domes zijn grotendeels hetzelfde (ene wat beter uitgewerkt dan de andere). Ik heb zelf 2 weken terug een daskeyboard gekocht, de ultimate met de klikkende toetsen. De eerste paar dagen had ik niet echt het idee dat het beter typte, het gaf een beter gevoel maar ik kon niet echt aanduiden wat er mis was met rubber domes.

Langzaamaan begin ik het toch steeds beter te voelen en ik typ dit nu op mn G11 en die begint toch wel wat minder aan te voelen. Rubber domes get the job done, maar iets aan mechanische switches geeft voldoening, maakt me blij als ik typ. De razer blackwidow is er vanaf 80 euro en heeft toetsen die erg geschikt zijn voor typen maar wat minder voor gamen (op geekhack kun je daar wel info over vinden, dit wordt een erg lange post anders).

Ik kan je geen aanbeveling geven, het hangt heel erg af van je eigen eisen. Ik kom in ieder geval van een G11 af en ik mis de mediatoetsen absoluut niet, als je de macrotoetsen veel gebruikt moet je daar wel extra op letten, maar mediatoetsen zijn voor mij vervangbaar met andere hotkeys. Je moet je ook afvragen of je verlichte toetsen wilt, ik zwoor tot voor kort bij verlichte toetsen, maar eigenlijk hoeft een beetje tweaker niet naar zn toetsenbord te kijken.

Een toetsenbord is erg persoonlijk net als een muis. Mechanisch is erg duur, maar daar staat o.a. een langere levensduur tegenover (zelfs als het typgevoel je niet boeit is dat een overweging). Welke extra functies heb je nodig, wat zou je kunnen missen. Typ je nog vaak op andere toetsenborden (want dan is ergonomisch misschien niet handig om aan te leren). Hoeveel typ je, hoeveel game je (dit maakt vooral bij mechanische toetsenborden uit).

Helaas zijn er weinig mechanische toetsen te testen, die op de blackwidow, die nog wel verkrijgbaar is in NL. zijn hetzelfde als op de daskeyboard overigens. Maar via getdigital.de waar die van mij vandaan komt kun je hem binnen 30 dagen nog terugsturen.

Het enige wat ik je kan meegeven is dat ik als student 120 euro erg veel vond voor een toetsenbord, maar het voelt zeker beter aan en als ik over enkele weken echt gewend ben weet ik bijna zeker dat ik niets anders meer wil!

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Mijn ervaring is dat gamen nog beste te doen is,op een mechanisch toetsenbord, je kan alleen bij tappen misschien wel problemen tegenkomen dan. Natuurlijk heb je wel n-key rollover bij bepaalde mechanische toetsenbord (misschien zelfs bij alle?).

Maar als je denkt dat je meer dan een paar uur per dag achter je PC zit, en ook regelmatig typt omdat je programmeert zoals ik dan zou ik zeker aanraden om een Das Keyboard of een ander mechanisch toetsenbord te nemen. Het is volgens mij ook vele malen beter voor je vingers en handen, mensen zijn immers niet gebouwd om uren achter de PC te zitten en te typen.

Ik weet niet waar je huis woont, maar anders zou je hier in Spijkenisse een keertje langs mogen komen om mijn mechanisch toetsenbord te testen, kijken in hoeverre het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

console schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:43:
Paar maand geleden de 'Logitech Illuminated Keyboard' gekocht en bevalt me prima. Zelf heb ik een hekel aan toetsenborden die als planken klinken, dus deze heeft 'zachte' aanslagen ;) Ik game (fps) én programmeer met dit toetsenbordje en nogal vaak in het donker dus dan komt het verlichting ook nog eens goed van pas, plus dat het gewoon een prachtig toetsenbordje is om te zien, dan al die andere lelijke toetsenborden met lcd, grote volume knoppen en andere zooi erop.

[afbeelding]
Die heb ik ook gehad voor mijn Filco. De Logitech is echt compleet kansloos in elke mogelijke vergelijking met de Filco (op de lampjes in de Logitech na).
Sebazzz schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 07:46:
Mijn ervaring is dat gamen nog beste te doen is,op een mechanisch toetsenbord, je kan alleen bij tappen misschien wel problemen tegenkomen dan. Natuurlijk heb je wel n-key rollover bij bepaalde mechanische toetsenbord (misschien zelfs bij alle?).
Even een uitleg mbt deze 2 dingen. Denk niet dat alle mensen precies weten wat het is. Het probleem met tappen ontstaat omdat je bij een mechanisch toetsenbord de toets niet helemaal tot de bodem hoeft in te drukken om een toetsregestratie te krijgen. Als je 'm dus loslaat en niet ver genoeg weer naar boven laat komen bij een dubbele tap registreert hij dat dus niet als double tap. Die is vooral een probleem bij cherry blacks, omdat die liniear zijn (geen bump op het daadwerkelijke contact punt). Ondanks dat worden blacks wel gezien als de type switches die je wilt voor games.

x-key roll-over heeft betrekking op hoeveel toetsen je tegelijk in kan drukken. n-key = oneindig veel toetsen indrukken. Dat werkt echter alleen via PS/2 aansluitingen. USB gaat tot 6kro (wel opletten of het ECHT 6kro is, en niet alleen op de meestgebruikte clusters (bijv wasd en space + ctrl, maar niet bijv uiopkl)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Zit zelf te kijken om de Black Widow te kopen, heb al eerder de Razer Lachesis en Razer Onza gehad and beiden bevielen prima.

Vind alleen 130 euro voor een toetsenbord wat aan de dure kant maar wil toch wel graag een mechanisch toetsenbord omdat ik toch wel aardig wat games speel, is er een waardig alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech di novo vind ik een heerlijk toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Heb inmiddels de Black Widow Ultimate edition besteld, ben benieuwd 8)
Pagina: 1