Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Vanavond pc opgestart, maar bleef hangen bij inloggen.
Na enkele minuten de melding dat user account service mijn user niet kan openen.
Ik vermoed dat deze beschadigd is geraakt. Ik heb een admin account en een normaal gebruikers account. Het admin account geeft dus problemen.

Via safe mode opstarten in admin account lukt ook niet.
Via safe mode opstarten in gebruikers account lukt wel. Via deze weg in regedit gekeken in profilelist, uiteraard met password van admin account
Daar zag ik dat admin account een .bak was geworden. Deze .bak extensie, conform msforum tip, verwijderd. Maar helaas, inloggen lukt nog steeds niet: 5 minuten niets gevolgd door de melding dat het account niet geopend kan worden.

Ik wil nu een nieuw account maken, maar vanuit gebruikers account werkt het password tbv adminrechten nu ook niet meer. Om een nieuw admin account te maken heb ik een bestaand admin account nodig, maar dat werkt dus niet meer. De win7 dvd brengt ook geen soelaas. Voor het standaard admin account aanzetten heb ik ook een admin account nodig, dit mag niet via een gebruikers account...

Mis ik iets, of is dit ogenschijnlijk lullige probleempje zo dichtgetimmerd dat ik een volledige reinstall moet doen? Herstelpunt terugzetten helpt ook niet. Ik vermoed dat een gisteren geinstalleerde win update de oorzaak is, maar zoek nu naar een oplossing voor nare circelprobleempje.

Tobus

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Dit kan je proberen: download en brand de ISO van http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd100627.zip
Boot van de CD en gebrtuik de optie om een user te "promoten" naar administrator.
3 - Promote user (make user an administrator)
Let op, het lijkt alsof je input direct verwerkt wordt maar pas bij het einde krijg je de vraag of wijzigingen weg geschreven moeten worden. Daarna ben je weer in control :)
Hoor graag of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Ik heb ook nog wat andere opties gevonden om bestaand (kaduuk) adminaccount te unlocken, gebruikersaccount te promoten of nieuw hidden adminaccount te activeren. Die ga ik ook proberen.

Ik post wel wat gelukt is (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:36
Ik moet je afraden om "Promote user" te gebruiken gezien je daarmee je SAM sloopt (je maakt de gebruiker administrator zonder dat je deze ooit weer van Administrator af kan halen *dit is ook de reden dat er experimental bij staat*).

Daarentegen kan je hiermee wel zonder problemen de Administrator account unlocken.

Edit: Het is zo behalve dat je de gebruiker niet maar van Administrator af kan halen het ook onmogelijk wordt om deze te verwijderen, vandaar dat ik erbij zet je sloopt je SAM. (Dit had ik er eerder bij moeten zetten maar had er niet aan gedacht). In de keren dat ik dit heb gedaan is het bij mij in totaal 1 van de 8x gelukt om de gebruiker weer een gebruiker te maken, dus een faal ratio van 7/8 = 87,5% kans dat je de SAM sloopt met het promoten van een user. Dit komt omdat de promoted user dan lid is van de gebruikersgroep en lid is van de administrator groep zonder dat deze gezien wordt onder de groep administrators, waardoor je bij het verwijderen van de gebruiker, danwel aanpassen van de gebruikersgroepen de melding krijgt, gebruiker is niet lid van de groep hierdoor worden de acties die je met deze gebruikersaccount wou doen geannuleerd.

[ Voor 61% gewijzigd door Starke op 12-04-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sowieso lijkt het me verstandig om 'account' en 'profiel' als begrippen uit elkaar te houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Starke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:19:
Ik moet je afraden om "Promote user" te gebruiken gezien je daarmee je SAM sloopt (je maakt de gebruiker administrator zonder dat je deze ooit weer van Administrator af kan halen *dit is ook de reden dat er experimental bij staat*).

Daarentegen kan je hiermee wel zonder problemen de Administrator account unlocken.
Hij heeft zichzelf buitengesloten en er is geen toegankelijk administrator account meer. Mocht het werken zou ik deze gebruiker die promoted is tot admin, achteraf, inderdaad verwijderen en met een nieuwe user van start gaan.
De schoonheidsprijs zullen we hiermee inderdaad niet verdienen beter dan opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens met jullie suggesties.
Ik zal denk ik proberen het volgende te doen, mede geïnspireerd door http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/fix-a-corrupted-user-profile :

1. met normal account 1 het normal account 1 --> admin account 2 (promoten).
2. met admin account 2 --> admin account 3 aanleggen
3. met admin account 2 --> normal account 2 aanleggen

dan

4. met admin account 2 --> inhoud admin account 1 (het kaduuke) overzetten naar admin account 3.
5. met admin account 2 --> inhoud admin account 2 naar normal account 2 overzetten
6. inloggen en testen admin account 3 en normal account 2
7. verwijderen, anders disablen, van admin account 2 en admin account 1

Dat zou me weer de status quo moeten geven. Ik kan evt nog een extra admin account aanmaken om niet meer in deze situatie terecht te kunnen komen. Ook probeer ik denk ik om het standaard (hidden) admin account actief te krijgen. In dat geval hoef ik normal account 1 niet te promoten naar admin account 2.

Lekker dit, en dat door een (voor zover ik nu kan zien) crap gelopen windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:36
Ik zou als ik jouw was voor de zekerheid een harddisk check (met de tool van de fabrikant -> full read/write test) uitvoeren. En misschien ook een memtest voor circa 8 uur laten draaien. Een profiel gaat over het algemeen niet zomaar kapot daarentegen als je corrupte sectors op de harddisk hebt gekregen of defect geheugen (waardoor corrupte files naar je harddisk geschreven kunnen worden) dit wel kunnen veroorzaken. Dit raad ik alleen maar aan (aka schiet me er niet om af) ;). Succes verder met het fixen van je account, de pagina die je aanhaalt geeft daar in ieder geval genoeg juiste informatie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Starke,

dank, ga ik zeker doen. Kan me in ieder geval zo voorstellen dat een chkdsk /f wederom alleen met adminrechten gedaan kan worden. Eerst maar eens eea werkend krijgen, dan zie ik verder.

Gr,
Tobus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond geprobeerd die promote cd te starten, maar die wilde niet booten...

Vervolgens nogmaals geprobeerd op verschillende wijzen aan te loggen met mijn kaduuke adminaccount. In safe mode met opdrachtprompt werkte. Via deze weg heb ik het latent aanwezige standaard admin account geactiveerd. Via regedit mijn oude account, dat een .bak was geworden, omgezet en refcount en state identifiers op 0 gezet. Helaas no go: inloggen was nu nog steeds niet mogelijk

Met het standaard admin account heb ik een nieuw account aangemaakt en mee ingelogd.
Daarna heb ik de hele inhoud van het oude account conform http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/fix-a-corrupted-user-profile naar het nieuwe gekopieerd. Na opnieuw inloggen met het nieuwe account zag alles er goed uit en heb ik het oude voor de zekerheid maar uitgeschakeld (niet verwijderd).

Ik was er na 4 uur klooien uiteindelijk wel klaar mee. Via de WD diagnose tool (heb een Western Digital WD15EARS hdd) zag ik wel een kruisje in de SMART uitlezing. Het zou dus goed kunnen dat mijn HDD issues heeft. De oorzaak moet ik dus nog achterhalen en wellicht aanpakken, maar voorlopig lijk ik gelukkig het ergste gehad te hebben.

Dank voor tips en meedenken!
Pagina: 1