Toon posts:

mobo connections (eerste x zelf pc ineengestoken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mobo connections

hoj,

ik heb zonet de eerste lading van mijn onderdelen aangekregen (alles uitgezonderd de videokaart en het besturingssysteem)

nu ben ik al wel een tijdje bezig met de juiste kabels op de juiste plek te steken.
voor de duidelijkheid zal ik even eerst mijn set-up hieronder plaatsen zodat jullie zowat kunnen volgen met wat ik juist allemaal zeg:

mobo:msi p67a-g65 (b3)
voeding: seasonic S12 II bronze (620W)
processor: intel i2500k
geheugen: corsair xms3 8Gb (2x4Gb)
SSD:OCZ vertex 2 60GB
HDD: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class 1Tb (2keer)
optische drive: Samsung SH-B123L
extra: Antec VERIS Multimedia Station Premier
besturingssysteem: windows 7 OEM
graka: Asus Radeon HD 6950 2048 MB

zo, dit gezegd zijnde kom ik tot mijn vraag:
ik een tv-kaart gekregen van een vriend, die die niet meer nodig had, een ouder modelletje maar heb het maar heel soms nodig dus dat is op zich niet echt een probleem.
nu heb ik enkel de videokaart gekregen en wat kabels voor langs de buitenkant, maar geen kabels voor vanbinnen, welke kabels heb ik nog nodig naast ze gewoon in het pci-slot te steken om de kaart te kunnen gebruiken en waar zou ik die kabels kunnen vinden??

het gaat hier om volgende tv-kaart: videomate tv gold+ II
pricewatch: Compro VideoMate TV Gold Plus II

alvast bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Normaal gesproken hebben je intern geen extra kabels nodig, alleen heel soms een audio kabeltje die op de cd/aux header van de onboard geluidskaart aangesloten moet worden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33
De kans is redelijk groot dat die ook niet nodig zijn zoals Nielson zegt. Als ik jou was zou ik straks eerst je OS installeren en daarna pas de tv kaart bijplaatsen. Tv kaarten zijn net van die apparaten die tijdens het installeren van Windows nog wel eens dwars willen gaan liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Rupie op 11-04-2011 20:06 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ja heb toch mijn videokaart pas morgen dus ik heb aan een aantal vrienden gevraagd of ze morgen kunnen langskomen zodat zij het softwarematige aspect kunnen voorzien (vooral bios en eventueel verouderde drivers up te daten) want daar ken ik niets van, en dan kan ik eens zien hoe zij alles juist doen dan heb ik dat ook weer geleerd... zij hebben al wat ervaring dus ze zullen me dan wel kunnen zeggen hoe het zit...
maar ik wou zien dat ik alles had voor ze eraan begonnen, moesten er dus extra kabels nodig zijn, zou ik ze kunnen gaan halen morgen...

Ik heb de tv-kaart net even van dichtbij bekeken en ik zie 6 aansluitingen:
1 witte (2pin)waar bovenstaat: mainboard
1witte (2pin)waar bovenstaat Button
en 1 groene (4pin) waar niets bijstaat
een zwarte (2pin) waar bijstaat jx1
een zwarte (2pin) waar bijstaat D1
een zwarte (2pin) waar bijstaat J6 (2pin)
en een witte (3pin)waar bijstaat j205
weet niet of jullie hier iets mee zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 20:15 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zo'n vage omschrijving kan natuurlijk niemand wat mee, maak dan een foto'tje oid. Je kunt echter ook even zoeken bij Google Images, dan vind je ook wel een plaatje met uitleg, en anders kun je gewoon even in de handleiding kijken.