Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08-2023
Hallo allen,

Laatst heb ik mijn MacBook Pro (late 2008) laten vallen terwijl hij dicht geklapt was. Hij is op de achterkant gevallen en daar zit een klein butsje. Na de val was er nog vrij weinig te zien, behalve het kleine butsje. Maar toch na enige tijd begon de buitenkant van het scherm los te laten. De eerste dagen alleen maar een paar cm, maar inmiddels al over de helft van het scherm. Zie foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/3125/foto4vl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/2763/foto2no.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/7389/foto1lhk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/8443/foto3vk.jpg

Mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik dit vergoeden?
Ik heb geen AppleCare en hij is aangekocht in Mei 2009.
Via de verzekering is dit misschien wel te doen, de laptop staat op naam van een vriend dus kan ik het via mijn eigen verzekering misschien oplossen. Maar wat is het bedrag wat ik dan terug kan verwachten? De dagwaarde lijkt me ook maar iets van 400 euro, ofzo.
Heeft iemand hier een goede manier om het op te lossen?

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op garantie zul je niet hoeven te rekenen.. Via de verzekering lijkt het mij nog het best te doen, of je kunt natuurlijk een case op ebay kopen als je handig bent en alles zelf versteken.

Nu, laat je het bij apple doen kost het je een serieuze duit, ikzelf ben een tijd geleden ook gevallen en ben toen gaan vragen hoeveel het zou kosten om m'n case te vervangen, ze zeiden dat het rap tegen de 800-1000 euro zou oplopen.. Nu, ik heb de mijne niet vervangen, er is enkel een deukje op de rand, maar het is dus een kostelijk iets als je dit laat vervangen.. Sowieso zal het een aardige cent kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

een 2008 unibody (100% in orde) is te verkopen voor ongeveer 800-900 euro (afhankelijk vh model) en de reparatie (nieuwe display + behuizing (het deksel zegmaar)) ligt rond de 470 euro als ik het mij goed kan herinneren,

Dus tjahh dat is het financiele plaatje.

Werkt het scherm nog wel? En als je het aandrukt sluit de klep dan nog wel correct aan? Want naar mijn weten zit het deksel verlijmt aan het TN paneel + de glasplaat, je kan het eventueel zelf goed terug verlijmen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
Als je het scherm sluit dan blijft er een ruimte over, zoals je op de foto's ziet. Als je dan het geheel aandrukt dan past het nog wel prima. En blijft het ook zitten, lijkt alsof er niks aan de hand is.
Het scherm zelf is nog prima en geen schade.
Kan ik 470 euro bij de verzekering verhalen om het scherm te laten maken...

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Stuur een email of bel even zou ik zeggen ;). Ik denk het trouwens van niet. Het is je eigen schuld dat je hem hebt laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
Ja het is mijn schuld dat ik hem laat vallen, maar ik maak schade aan eigendom van iemand anders.

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

tj.willems schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:24:
Ja het is mijn schuld dat ik hem laat vallen, maar ik maak schade aan eigendom van iemand anders.
Dat valt onder je WA verzekering :). Vaak wel met een eigen risicootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pat-Juh schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:34:
[...]

Dat valt onder je WA verzekering :). Vaak wel met een eigen risicootje.
Dat riekt wel een klein beetje naar fraude, omdat de feitelijke gebruiker de TS zelf is. De laptop staat alleen maar geregistreerd op iemand anders, maar is blijkbaar niet de eigenaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Heb je geen buiten-de-deur verzekering? Collega van mij kreeg uitbetaald omdat hij hem op het werk had laten vallen.
Pagina: 1