kastje voor router

Pagina: 1
Acties:
  • 7.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-03 16:50
Hallo,

ik zoek een kastje (hout) om mijn router in te doen, reden is dat deze router op een plek komt waar hij niet heel veilig ligt. Het enige probleem is dat ik me helemaal suf heb gezocht maar 0.0 geschikts kan vinden.

iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292790

Waarom timmer je zelf niet snel iets in elkaar? :-)
Voor enkele eurootjes mdf kopen, op maat laten zagen (doen ze meestal gratis) en thuis snel in elkaar schroeven en voila :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Gamma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zitten er geen oogjes aan de onderkant, waarmee je 'm op kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02 21:38
Niet veilig als in: help hij word gejat. Kastje maken zoals ^^ zegt. Vervolgens kasje onder stroom zetten. >:)
Niet veilig als in: help iemand hijackt mijn netwerk. Zie ^.
Of niet veilig als in: Ik heb een $huisgenoot,$vriend/in,$whatever van 300 kilo die er op gaat staan. Oeps kan dat stuk. :p Ophangen dan.

:D

[ Voor 7% gewijzigd door OK13 op 11-04-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hout? Moet jouw router bio-afbreekbaar zijn ofzo? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:44
Als je dat ding in een kastje stopt moet je wel rekening houden met de ventilatie.
Die dingen willen nog wel eens warm worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 18:16
offtopic:
Hm, ik gok op de wasbeer.

Anyway, je gaat echt geen reactie krijgen van iemand die een houten router doosje voor je heeft liggen. Dat bestaat gewoon niet. B) Maak zelf een hok, en denk aan ventilatie ja. :w

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:31
Meeste routers kun je ophangen aan 2 spijkers of schroeven.

Om welk merk en type gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zoiets? :+

Is van metaal gemaakt, niet echt bevorderlijk voor de signalen.

[ Voor 34% gewijzigd door Resistor op 11-04-2011 19:21 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik hoop niet dat er ook wireless actief op is :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet schrikken: Ikea Hol :)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hol-tafeltje-acacia__0108769_PE258448_S4.JPG
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70161320
Werkt perfect, en nog kabeldoorvoer ook :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
The Eagle schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:40:

Foto:
[afbeelding]
man daar kun je complete server in kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 18:00
GoVegan schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:43:
[...]

man daar kun je complete server in kwijt :D
Natuurlijk wel een beetje tweaken he!

*Krijgt opeens een casemodidee!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Even reactie: aan de muur hangen gaat niet voldoende zijn, hij komt in een clubhuis van een scouting groep te hangen, en aangezien ik hem vanmorgen al uitgegraven heb onder de troep(hij was warm!) wil ik dus iets stevigers met een slot, metaal kan opzich al heeft hij wifi, mits van die router de antenne er af kan(externe antenne met een draadje? als dat kan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03 18:35

Colan

sucks @ solderen

een sleutelkastje pakken en hem daarin ophangen?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Het is een scouting vereniging zeg je, zijn er geen leden die even wat in elkaar kunnen timmeren? Lijkt me niet al te lastig, een klein doosje aan de muur waar aan de ene kant draden in en uit kunnen en aan de andere kant een deurtje zit met een slotje er op. (Het hoeft neem ik aan niet echt hufterproof te zijn?)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/17/9/12/media_xl_535152.jpg?20110218113438

is dit niet iets?

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
offtopic:
Is dat niet zo'n irritante mosquito? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 22:39

Pos

Beetje kooi van Faraday verhaal denk ik.. Komt je signaal niet echt ver mee gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:00
Een plastic bakje / iets anders van plastic dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Scouts die niet met hout om kunnen gaan 8)7

Jullie zeker zijn van het type hout moet fikken, biertje erbij en bbq'en maar (relaxed hoor)
Maar alles ligt als het goed is al in het clubhuis toch ? zagen spijkeren schroefje bam bam klaar toch ? wtfbbq

Maar goed nepscout, kijk een op conrad.nl onder componenten en dan behuizingen

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 11-04-2011 20:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:40:

Foto:
[afbeelding]
Ding is 52x52 cm. Valt op zich dus mee. Ikea's website zelf geeft aan dat ie 9 cm hoog is, maar dat zal een vergissing zijn :+
Bij mijn vriendin in d'r studentenhuis hadden ze zo'n ding in het washok staan. 1 kabel er in, hoop er uit - want d'r zaten naast een WLAN router ook 2 switches in :D

Prima geschikt als switchkast dus :Y) Groot voordeel in dit geval: allen aansluitingen kun je ook naar de binnekant werken. Merk je dus geen drol van. Bovendien hout, dus met 4 paar lange parkers schroef je hem dermate dicht dat zelfs de grootste onverlaat hem niet zonder zaag open krijgt. :Y)

Grootste nadeel: open en van houdt, dus als er bier overheen gaat...tsja, da's een kwestie van plaatsing.
En anders zit er denk ik niet veel anders op dan een afgesloen wallmount patchkast kopen - maar dan mag je op een euro of 100 rekenen als het niet meer is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Eagle schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:03:
[...]

Ding is 52x52 cm. Valt op zich dus mee. Ikea's website zelf geeft aan dat ie 9 cm hoog is, maar dat zal een vergissing zijn :+
En 52CM hoog. lijkt me toch echt wat overkill voor een een AP in te gooien.
Zoek gewoon een schoenendoos :)

die 9CM is trouwens de verpakkingshoogte. Some Assembly aquired ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The Eagle schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:03:
[...]

Bij mijn vriendin in d'r studentenhuis hadden ze zo'n ding in het washok staan. 1 kabel er in, hoop er uit - want d'r zaten naast een WLAN router ook 2 switches in :D

Prima geschikt als switchkast dus :Y) Groot voordeel in dit geval: allen aansluitingen kun je ook naar de binnekant werken. Merk je dus geen drol van. Bovendien hout, dus met 4 paar lange parkers schroef je hem dermate dicht dat zelfs de grootste onverlaat hem niet zonder zaag open krijgt. :Y)

Grootste nadeel: open en van houdt, dus als er bier overheen gaat...tsja, da's een kwestie van plaatsing.
En anders zit er denk ik niet veel anders op dan een afgesloen wallmount patchkast kopen - maar dan mag je op een euro of 100 rekenen als het niet meer is.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=533232
15 euro

ABS-behuizing 240x191x107 deksel grijs
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5300/5330/5332/533230_BB_00_FB.EPS.jpg

Paar gaten boren en klaar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
In bovenstaand kastje zit koolstof, wat ook hoogfrequente straling tegenhoudt..

Edit: dan kan je beter een kunststof gebruiken waarin je eten kan verwarmen in de magnetron!

Je kan een kunststof kastje sowieso controleren op het doorlaten van hoogfrequente straling, door deze in de magnetron te stoppen. Wordt het warm, dan absorbeert het hoogfrequente straling en is het ongeschikt. Blijft het koud, dan laat het hoogfrequente straling door en is het wel geschikt.

Je moet ook rekening houden met de warmteafgifte en afvoer.

[ Voor 74% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 12-04-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
fish schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:15:
Scouts die niet met hout om kunnen gaan 8)7

Jullie zeker zijn van het type hout moet fikken, biertje erbij en bbq'en maar (relaxed hoor)
Maar alles ligt als het goed is al in het clubhuis toch ? zagen spijkeren schroefje bam bam klaar toch ? wtfbbq

Maar goed nepscout, kijk een op conrad.nl onder componenten en dan behuizingen
erg aardig dat je direct je eigen conclusies trekt... :')
Ofcourse is het gereedschap er, etc, maar zoiets kost tijd en moeite, die niet iedereen altijd vrij kan maken.

Maar ik wens van jou geen hulp meer te ontvangen, mensen met vooroordelen wil ik niet in dit topic hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Of je kan ook gewoon wel complete informatie verschaffen? Kan wel klagen dat men 'conclusies trekt' maar met halve informatie zijn we wel genoodzaakt dat te doen.

Waar wil je de router tegen beschermen? Wat gaat er in kwa kabels en wat gaat eruit? Is de router draadloos? Waar komt de router/kast? Indien draadloos, is een externe antenne een optie?

Overigens, als dat kastje maken echt zoveel tijd en moeite kost... zou hieruit ook een conclusie kunnen trekken ;-) Kom op!

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-04-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

TS, je bent een randfiguur.

Verder is het kastje van de conrad, als je zelf lui of onhandig bent, een goede optie. Externe antenne en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Als je nou eerst het topic is doorleest kom je al veel te weten..
Ja hij is draadloos!

kabels die er in moeten? nou ik zat te denken aan een staal kabel, die ziet er wel leuk uit, wat denk je ;)
gewoon ethernet, telefoonkabel en stroom

veder ook al de optie externe antenne geopperd hier, al weet ik niet of dat werkt.
En als je mijn vorige post leest gaat het mij er niet om dat het zoveel tijd kost, maar dat het vrijmaken van tijd een probleem is, kan toch? ga er toch vanuit dat niet iedereen 24/7 thuis is en niks te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Anoniem: 80673 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:07:
TS, je bent een randfiguur.

Verder is het kastje van de conrad, als je zelf lui of onhandig bent, een goede optie. Externe antenne en gaan.
Dankje ;) fijn om te weten wat voor hulp je op een forum kan verwachten.
(gelukkig zijn er wel andere mensen die gewoon hulp aanbieden ipv volledig offtopic gaan met gezeik waarom ik niet zelf een kastje ga maken, ofc suggesties zijn welkom maar heb al uitgelegd waarom ik voor een pre made kastje kies)
Mod: kan wat mij betreft dicht, ik ga wel naar een ander forum :X

[ Voor 22% gewijzigd door hipy op 12-04-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zou eens moeten kijken naar zgn sleutelkastjes. Deze zijn zeer stevig, met slot en mobiel signaal werkt er in ieder geval wel in (dont ask..). Met staalboortje kan je er makkelijk gaatje in boren.

http://www.recreatiewebshop.com/images/B/Sleutelkast20HO.jpg
Zoiets zegmaar.

http://www.immotube.eu/N_...utelkasten-N_grp_13-1.php
Iets betaalbaardere modellen met afaik onder en bovenkant van plastic (voor gaten/wifi signaal).

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 12-04-2011 19:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
SinergyX schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:13:
Je zou eens moeten kijken naar zgn sleutelkastjes. Deze zijn zeer stevig, met slot en mobiel signaal werkt er in ieder geval wel in (dont ask..). Met staalboortje kan je er makkelijk gaatje in boren.

http://www.recreatiewebshop.com/images/B/Sleutelkast20HO.jpg
Zoiets zegmaar.

http://www.immotube.eu/N_...utelkasten-N_grp_13-1.php
Iets betaalbaardere modellen met afaik onder en bovenkant van plastic (voor gaten/wifi signaal).
Toch vraag ik je hoe je dit kan verklaren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Mobiel in die kast leggen, vergeten, kastje dichtdoen, halverwege de uitgang je bedenken en dan een collega laten bellen zodat je 'm hoort overgaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

hipy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:08:
[...]

Dankje ;) fijn om te weten wat voor hulp je op een forum kan verwachten.
(gelukkig zijn er wel andere mensen die gewoon hulp aanbieden ipv volledig offtopic gaan met gezeik waarom ik niet zelf een kastje ga maken, ofc suggesties zijn welkom maar heb al uitgelegd waarom ik voor een pre made kastje kies)
Mod: kan wat mij betreft dicht, ik ga wel naar een ander forum :X
Suit yourself, maar met je topicstart ben je ook dusdanig wazig dat je dergelijke stomme antwoorden gewoon aantrekt.

Als je nou direct had gemeld dat je een manier zoekt waarmee je je router fysiek kan afschermen tegen onnozele scouts (Ik weet waar ik over praat, geloof me ;) ) dan had je denk ik wat meer normale reacties gekregen.

Een metalen kast is niet handig, vanwege de afscherming van het WiFi signaal. Daarom snap ik je idee voor hout ook wel, maar we zijn nu eenmaal geen doe het zelf forum.
Ergens een houten kratje (met luchtgaten) vandaan halen is denk ik de makkelijkste oplossing.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.