WiFi signaal versterken (Repeater of Repeater Bridge?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260585

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb 2 routers (Linksys E3000 en Linksys E4200) aangeschaft. De eerste router (Linksys E4200) dient als Access Point en de tweede router (Linksys E3000) als range extender. Ik heb op de E3000 DD WRT geïnstalleerd. Ik had de E3000 ingesteld als repeater bridge (= draadloze verbinding tussen de 2 routers), maar dit veroorzaakte een halvering van de snelheid. Dit is geen optie, aangezien ik overal volledige snelheid wil behalen. Ik vraag me af of ik de E3000 als repeater (= bekabelde verbinding tussen 2 routers?) kan instellen? Er moeten ook draadloze cliënten kunnen verbinden. Ik wil namelijk 1 SSID waar ik overal met kan verbinden. Ik wil dus de SSID van de 1ste router verlengen via de 2de router. Is dit mogelijk via de repeater mode? Moet ik dan beide routers dezelfde SSID geven? Als dit het geval is, moet er automatisch geschakeld worden tussen de 2 routers. Mijn iPhone is hier geen krak in, aangezien deze niet automatisch schakelt tussen 2 AP's.
Alvast bedankt iedereen!

naf10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:36
Natuurlijk halveert de snelheid bij een wireless bridge, dit komt immers omdat de data twee keer verzonden moet worden.
Om volle snelheid te halen zul je toch de E3000 en de E4200 bekabeld moeten verbinden en dan deze op hetzelfde SSID laten uitzenden, het liefst op verschillende kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lucky0wn schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:44:
Natuurlijk halveert de snelheid bij een wireless bridge, dit komt immers omdat de data twee keer verzonden moet worden.
Om volle snelheid te halen zul je toch de E3000 en de E4200 bekabeld moeten verbinden en dan deze op hetzelfde SSID laten uitzenden, het liefst op verschillende kanalen.
Gewoon 2 AP's eigenlijk op een verschillend kanaal? Of kan ik de tweede router instellen als repeater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Repeaters zijn geen fijne dingen die goed zijn voor je snelheid. Behalve dat hij het signaal versterkt, versterkt hij ook de "ruis" van het zwakke signaal.

Je kan beter (ja, ook al is het veel werk), een kabel trekken en daar je tweede Linksys als AP instellen, met zelfde SSID en verschillende kanalen (minstens 6 kanalen uit elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Anoniem: 260585 schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:40:
Ik vraag me af of ik de E3000 als repeater (= bekabelde verbinding tussen 2 routers?) kan instellen?
Dat heet niet repeater met kabel maar gewoon een Access Point, een repeater is altijd wireless verbonden met een ander te repeaten AP. Hoe je van een router een AP maakt lees je hier. Meer informatie over linken van routers vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 203842 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:59:
Repeaters zijn geen fijne dingen die goed zijn voor je snelheid. Behalve dat hij het signaal versterkt, versterkt hij ook de "ruis" van het zwakke signaal.

Je kan beter (ja, ook al is het veel werk), een kabel trekken en daar je tweede Linksys als AP instellen, met zelfde SSID en verschillende kanalen (minstens 6 kanalen uit elkaar)
Verkrijg ik hetzelfde effect door beide routers aan de modem te hangen i.p.v. aan elkaar? Het is een telenet modem/switch/router. Ik kan de twee Linksys routers namelijk niet met elkaar verbinden, aangezien ik geen zin heb om de muren uit te breken.

Is volgende situatie dus mogelijk?

1ste_router --> telenet_modem/switch/router
2de_router --> telenet_modem/switch/router

I.p.v. volgende situatie, die niet mogelijk is:

2de_router --> 1ste_router --> telenet_modem/switch/router

Ik denk nog altijd dat de eerste situatie hetzelfde is als de tweede, aangezien de telenet modem ook kan fungeren als een switch. Klopt dit of ben ik hier totaal fout?

Bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 260585 op 12-04-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nivk schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:21:
[...]

Dat heet niet repeater met kabel maar gewoon een Access Point, een repeater is altijd wireless verbonden met een ander te repeaten AP. Hoe je van een router een AP maakt lees je hier. Meer informatie over linken van routers vind je hier.
Sorry, ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Het gaat hier om 2 wireless access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallDutch
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-03-2017
Hallo,

kan iemand mij adviseren over onderstaande:

Ik heb een Linksys wireless router in de meterkast op de begane grond.
Op zolder heb ik een computer met draadloze antenne maar het signaal is zwak, valt steeds weg.
Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
Een kabel trekken. Draadloos is leuk, maar voor stabiliteit ga ik toch liever voor een kabel. Als je naar zolder moet, kun je kijken om hem door de vertilatiekanalen te trekken. Motor zit ook op zolder en de rest is loze pijp met een ruime diameter.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Alle VASTE apparaten thuis moet je met een kabel verbinden. Die gaan toch nergens naar toe.

Alle mobiele apparaten (laptop's, iPads, telefoons etc...) mogen op de WiFi.

Maar als je al een kabel naar boven trekt, kan je daar OOK een AP (Access Point) neerzetten door de WiFi daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:52
TallDutch schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:17:
Hallo,

kan iemand mij adviseren over onderstaande:

Ik heb een Linksys wireless router in de meterkast op de begane grond.
Op zolder heb ik een computer met draadloze antenne maar het signaal is zwak, valt steeds weg.
Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Joop
Je zou eens kunnen kijken naar dit apparaat. Deze gebruik ik thuis ook op de PC op zolder. Van een heel slecht bereik (1 streepje) ben ik naar perfect bereik (5 streepjes) gegaan :)
Pagina: 1