Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN analoog+ADSL fax lijn nodig

Pagina: 1
Acties:

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Huidige situatie: KPN analoge lijn met ADSL, faxen en bellen via hetzelfde nummer
Nieuwe situatie: apart faxnummer

Vanmorgen gebeld met KPN omdat ik over wilde van analoog naar ISDN2.
Dat leek me het goedkoopste (is wel extra app. voor nodig, modem en quattrovox maar is goedkoop via internet te vinden).
Echter na bellen met de helpdesk blijkt dat een ISDN2 aanvragen niet kan omdat er ook ADSL op de lijn zit?
Nu moet ik eerst of de ADSL opzeggen, de ISDN2 aanvragen en dan weer ADSL aanvragen of een heel nieuwe lijn met ISDN2 en ADSL aanvragen en dan de analoge lijn met ADSL opzeggen?

Het lijkt me te onzinnig voor woorden maar ja je hebt er mee te maken kennelijk.
Ik wil in elk geval de fax op een gewone lijn hebben vanwege problemen met faxen via voip.

Alternatieve optie: extra belbudget lijn aanvragen voor de fax?

Ik neem aan dat er meer mensen zijn die dit wel eens op handen hebben gehad, misschien heeft iemand de gouden tip voor mij?? Is ISDN2 wel zo gunstig bv???

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Alternatieve optie: de fax de deur uitdoen en voortaan via het internet werken? Er zijn zat diensten die voor een paar euro per maand een nummer voor je regelen en de faxberichten netjes als e-mail naar je sturen. Ook zelf faxen werkt op die manier. Vaak ook via mooie webinterfaces.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• tweaden
  • Niet online
O ja, dat was ik vergeten te melden.
De fysieke fax moet in elk geval behouden blijven, dus faxen via internet is geen optie in dit geval.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:44
ISDN aanvragen en de analoge lijn opzeggen met behoud van ADSL?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je kunt de fax toch op de analoge lijn houden en zelf gaan bellen via voip?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Het klopt dat je het lijntype van de telefoonlijn niet kan aanpassen als je linesharing hebt met ADSL. (je deelt de lijn met telefonie PSTN en ADSL tegelijk).

InternetPlusBellen aanvragen maar zonder mee nemen van telefoon nummer. Weet niet of ze dat kunnen, maar je kan het vragen. Dus dan krijg je een extra nummer op je modem voor bellen (VoIP).

Of je vraagt een tweede, extra analoge lijn aan ernaast.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 11-04-2011 17:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• tweaden
  • Niet online
Aanhakend hierop, ik weet dat je normaal ook ADSL kunt aanvragen zonder telefoon af te nemen bij KPN.
Kan ik dan ADSL op een tweede lijn aanvragen (zonder abo op die lijn dus alleen ADSL) en dan op de huidige lijn de ADSL opzeggen, en daarna ISDN2 aanvragen op de huidige lijn?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dat kan ook nog, dan zou je een aanvraag moeten doen en aangeven dat je nu niets hebt. Maar of de aanbieder dat toelaat en niet allerlei slimme controles doet op je adres en huidige situatie in de aanvraag op de website kan roet in het eten gooien.

En je moet ook maar een tweede aderpaar hebben! Dat heeft niet eens 50% van de woningen in Nederland. 't Lijkt soms zo in je aansluiting of je meterkast (ISRA), maar dat je daar voor 2 lijnen alle draadjes (4 stuks) hebt betekent niet dat hij helemaal tot aan de centrale is verbonden en bruikbaar zonder graaf werk.

Een aanvraag voor een aparte telefoonlijn (PSTN abonnement) kan KPN besluiten hem volledig aan te leggen (inlassen). Maar voor ADSL aanvragen in consumenten abonnementen doen ISP's dat niet vanwege de kosten, alleen op liggende lijnen die volledig eind-tot-eind zijn verbonden en klaar liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 11-04-2011 17:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1