Philips AF 977 Platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:37
Beste Tweakers,

Nu zoek ik al een tijdje naar een werkende 2de hands "goeie" platenspeler.
Ik ben 19 jaar en mijn ouders hebben nog een collectie'tje platen staan, en ik wil die beluisteren.
+ een hoop LP's die ik nog wil kopen.
Nu is de Platenspeler een beetje old fashioned maybe? Maar ik vroeg mij af, of de Philips 977 wel een goede platenspeler is?
Waar moet ik op letten? ( Ik heb een Pioneer Versterker met 5.1 boxen en tulp aansluiting zal moeten)
Wat zouden de naaldjes kosten? En waar moet ik dan op letten?
Voor het idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.radiomuseum.org/images/radio/philips_leuven/af977_22af977_22m_268422.jpg

Ik post hier misschien een beetje fout, maar ik zag niet een specifieke richtlijn voor Platenspelers.
Ik hoop dat er iemand wijs genoeg en vriendelijk genoeg is om mij even te helpen.

( Kosten voor de spelers zijn voor mijn idee prima, zeker omdat het in een hifi zaak is, en niet uit een of andere achtertuin. En qua prijs is het niet veel duurder dan 2de hands via een prikbord ofzo.)

Alvast Bedankt!

Rik

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 11:28
Leuk hoor om plaatjes te gaan draaien!

Kijk eerst eens of je Pioneer versterker (type????) een phono aansluiting heeft.

Heeft deze dit niet zal je toch eerst op zoek moeten gaan naar een phono voorversterker. Zonder deze kan je het wel vergeten. (prijzen van een voorversterker varieren van paar tientjes bij conrad tot duizenden euro's)

Persoonlijk ben ik niet zo van het naaldjes vervangen. Leuk een gloed nieuw naaldje in een element van 25 jaar,... tja het element is ook aan slijtage ondervonden, ik weet niet of dit dan zo lekker speelt.

Dus als je budget het toe laat, vervang het hele element.

Of deze platenspeler wat is? Ik ben niet thuis met philips DT's dus hopen dat iemand anders die vraag voor je beantwoord.

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Parklife, mijn versterker ( http://www.pioneer.eu/nl/...ive/VSX-519V-K/index.html ) Heeft geen Phono aansluitingen.
Ik wist zelfs niet eens dat, dat bestond.
Maar is iets om te vragen bij de geluidszaak, las ergens dat ze hem ook zo kunnen maken dat hij wel zo in line-in zou moeten kunnen, we shall See :P

( Ik dacht dat het naaldje 1 van de dingen is die het snelst kapot gaat? )

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou kiezen voor een stereo-versterker van marktplaats puur voor de draaitafel (maar daar moeten ook speakers aan) of een phono-voorversterker of phonotrap kopen. Voor een paar tientjes ben je klaar, opnieuw op marktplaats. Dan kun je voortaan elke draaitafel aansluiten op je versterker. Een NAD PP1 of PP2 is een prima voorversterker, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Om te beginnen gewoon een simpel naaldje en elementje. Werkt altijd en klinkt standaard prima. Kost niet zoveel en kun je dus prima mee experimenteren. Als het echt bevalt kun je gaan upgraden/duurdere dingen uitzoeken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Thanks voor de snelle reacties, en ik denk dat ik morgen is de audio zaak binnen stap.
Ik heb altijd al een passie voor muziek gehad, en dan ook echt voor alles.
Vroeger toen ik klein was al stukjes opnemen van de radio etc. op die tapjess ;)
En nu Drum ik dus met de radio mee etc.
Maar ik heb alles behalve de goede ouwe platenspeler. ( Qua nieuwere technieken dan wel ^^)
Ik zal eens vragen bij de zaak of ze een phono voorversterker leveren, en wat het daar gaat kosten, anders wordt het toch zo'n Nad PP1 of PP2 van het internet. En dan kan ik rocken met de beatles, maar niet te hard, want dan gaat de naald stuiteren ^^

Weet iemand misschien de dimentie's van zo'n AF 977? ( LxBxH?)
Kon hier zosnel niets van vinden.. Excuses http://www.radiomuseum.or...f977af_97_22af97722m.html

Wat aan de grote kant, maar alles is te fixen, heb ik ook gedaan met mijn versterker ^^

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:19

DJ Vincento

1422055

Philips 677, 777 ,877 en 977 zijn prima spelers. Er bestaat wel veel beter, maar voor een beginner zijn ze meer dan goed genoeg. Grote voordeel aan die spelers is het goede snelheids afregel en aflees-systeem (direct control) Die spelers lopen zo strak als een klokje :) Een naaldje voor een Philips Element zal niet boven de 20 euro uitkomen, en dan heb je een eliptische diamant-naald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Thanks for the quick reply's! Zal eens overleggen met mijn pa of we wat kunnen bouwen waar hij stabiel opstaat.
Enige oplossing is aan de muur, aangezien het een houte vloer is ^^

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Nog een vraag, is 4 x Audio line-in ( RCA phono x 2 ) geldig als Phono of niet?
Komt hieruit : http://shopper.cnet.com/a...66_9-33639975.html#info-5
Niet van de pioneer site.
Dus nu denk ik zelf dat het antwoord Nee is. Maar toch.

En waar kun je het beste zo'n Phono Pre Amp kopen? En welke voor weinig geld? :P

Grt

[ Voor 4% gewijzigd door Artilux op 11-04-2011 19:14 ]

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Voor het idee,
Ik heb hem gekocht met een goedkope Phono Pre Amp van Brammetje Dump ( middelburg)
Vanavond installeren, aangezien hij nog in de auto staat, en die staat nog in de stad :P
( Ik dronk 1 bierjte op terras en dan kom je iemand tegen en drink je er nog een paar >.> thank god for the trains!)

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat die goedkope pre wat voorstelt. Ik heb wat van die dingen gehoord die een afschuwelijk geluid en ladingen brom opleverden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Ik heb hem gehoord in de audio zaak, nu had die ook wel een spulletje staan hoor, maar ik werd best enthousiast, en hoorde niet veel brommen

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 09:20
Ik heb evt. nog wel een voorversterker voor een platenspeler, als je hem wil dm me maar even. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Ik heb er net een gekocht... Beetje laat :(

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 09:20