Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vcenter] teveel rechten verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34
Ik heb een test server in mijn vcenter staan.
Hierop kan ik spelen wat ik wil in principe

Nu had ik daar een resource pool met 2 vm's instaan. Deze had ik dusdanig met rechten bewerkt dat alleen mijn inlog de machines kon zien. Dus in principe alles wat propagated was verwijderd.
Dit werkte goed.
Ik wilde echter wat aanpassen aan de rechten zodat het niet specifiek meer op mijn inlog toegekend staat.
Hier is echter iets fout gegaan.
Ik heb mijn username verwijderd, maar zag nog een andere user met admin rechten staan. Na een herstart van de vsphere client zie ik onder geen enkel account echter meer de resource pool en ook niet de VM's die in die test resourcepool zaten.

Ik heb met google gezocht maar daar kom ik meer uitleggen tegen over hoe rechten aan te passen. 1 geval was bijna hetzelfde, echter was dit in combinatie met een verwijdering van vm's/resources zelf ipv alleen de rechten.

Gezien het een test omgeving betreft hangen de VM's niet in het gewone netwerk, dus kan ik ze niet benaderen om uit te zetten.
Via vcenter lukt het dus ook niet omdat geen enkele user de resource pool en vm's ziet.

iemand een idee hoe ik mijn resource pool weer terug kan krijgen ?

esxi 4.1

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Kun je geen snapshot terugzetten?

• WPN
mn vcenter draait niet virtueel

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Backup van de vCenter database?

• m0nk
  • Laatst online: 11:03

m0nk

16-09-2003 15.15

DB restore zoals hierboven gezegd of anders vcenter opnieuw installeren en de resourcepools etc opnieuw aanmaken. (vcenter install, en de hosts opnieuw toevoegen).

Als je je vCenter kwijt bent draaien je VM's gewoon door op de ESX hosts. Je VM's kan je gewoon benaderen door met je vSphere client naar je ESX host te connecten en in te loggen met het root account.

[ Voor 57% gewijzigd door m0nk op 11-04-2011 14:18 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• WPN
db restore en vcenter installatie zijn drastische maatregelen voor de test resource

ondertussen heb ik in een andere view (vms and templates) wel mn 2 servers gevonden echter in de hosts view krijg ik die dus niet te zien vanwege de onzichtbare resource pool.

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 19:57

Kroontje

...

Zie deze link voor hulp bij 4.0, wellicht het proberen waard!

Succes!

• m0nk
  • Laatst online: 11:03

m0nk

16-09-2003 15.15

Als je de rechten zodanig hebt aangepast zodat je je resourcepool niet meer ziet kan je dat alleen herstellen binnen vCenter met een account die die rechten wel heeft en de resourcepool nog wel ziet. Als je die dus niet hebt kan je misschien via wat truukjes zoals in het linkje hierboven nog wat proberen. Best practise is om vcenter server opnieuw te installeren en de resourcepools opnieuw in te richten. Je VM's blijven wel draaien op de ESX hosts.

Volgende keer beter opletten als je met rechten gaat klooien ;)
Succes ermee iig.

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 11-04-2011 14:37 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• WPN
@m0nk ik weet het... maar ik wist ook 100% zeker dat ik nog een username in die resource pool had gezien die nog wel toegang had.... toch niet dus

ik heb mn machines nu weer terug, met een idee uit de link van Kroontje.
Dit idee levert echter nog wel de verborgen resourcepool op die geen enkele user ziet maar verder niets in beslag neemt:

In de link wordt een user toegevoegd om in te kunnen loggen doormiddel van toevoeging in de database.
Ik heb daarop een beetje rond gekeken in de database en kwam op de volgende ideeen:

1) Resource pool instellingen bekijken en dan de user toevoegen aan de resourcepool...
Dit werkt helaas niet zoals ik bedacht had. Er staan bij mij 3 regels in de table voor resourcespools
geen van alle hebben de benaming zoals te zien zou zijn in vcenter.
Idee weg.....
2) Als idee 1 niet werkt, kan ik bij de VM's misschien zien welke pool ze zitten.
Hierop de table geopend van de VM's zelf (VPX_VM). Hierin staat een column met
RESOURCE_GROUP_ID, alleen bij de 2 servers die ik niet meer in HOSTS zag stond het ID 76. Bij mijn
andere testservers op de testserver stond 63. Ik heb dus de 73 aangepast naar 63, database gestart.
VM's waren in de root van de server weer mooi zichtbaar.

Kroontje bedankt voor de link.
m0nk.... ik zal me voortaan 200% verzekeren van de juiste permissions :D

Pagina: 1