McAfee Windows 7 conflicterende instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik heb minder dan een week een nieuwe laptop met nieuw Windows 7.

De eerste problemen komen al vrolijk aan het licht met o.a. de beveiliging.

Ik krijg McAfee niet aan de praat op de één of andere manier.
Het lijkt wel alsof het botst met de Windows Firewall.

Is daar iets over bekend of ben ik met iets anders de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Hoezo 'krijg niet aan de praat'? Krijg je foutmeldingen of iets dergelijks? En op welk moment? Al bij installeren of na die tijd? Met andere woorden, wat is je exacte probleem? En wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
ik heb mcafee gedownload en geinstalleerd. Dat verliep allemaal normaal en als ik McAfee open dan is alles groen en geeft hij aan dat alles beveiligd is.

De problemen beginnen als ik wil gaan scannen. Als ik klik op volledig scannen dan zegt de PC: ER IS EEN FOUT OPGETREDEN. Er is een onverwacht probleem opgetreden tijdens het scannen.

rechts onderin de taakbalk staat consequent een vlaggetje met 2 problemen waarvan 1 is virusbeveilging.
klik ik hierop dan krijg ik: Uitgever McAfee Inc plus de locatie van mcafee programma .

Vervolgens de vraag: Ja, ik vertrouw de uitgever en wil dit programma uitvoereren.

Er is ook nog een optie om Nee in te toetsen.

Klik ik op Ja dan verandert dat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Dat vlaggetje geeft geen melding dat de virusdefinities veroudert zijn? Dat doet mijn oude Vista machine zo nu en dan met Avast, ook als de definities gewoon up to date zijn. En die geeft inderdaad hetzelfde gedrag als je voor 'Ja' kiest, er gebeurd niets.

Om te testen of het inderdaad een conflict is zou je de Windows Firewall even uit kunnen schakelen om te zien of je dan wel kunt scannen.

Misschien dat je de volgende keer ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

[ Voor 44% gewijzigd door Rupie op 11-04-2011 17:05 ]

Desktop | Server | Laptop