Lacie Networkspace 1 tb niet te benaderen via xbox 360

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb een lacienetworkspace 2 tb die nu goed werkt op mijn 2 pc's.
Echter zou ik de videos en muziek ook graag vanaf de xbox 360 willen benaderen. De xbox360 ziet de schijf wel en er staat pvconnect achter maar ik kan de schijf niet benaderen. Hij geeft een melding dat hij niet kan verbinden en dat het mogelijk aan de firewall ligt.

Ik krijg het met geen mogelijkheid aan het werk, resetten en opnieuw verbinden helpt niet.
Ook staat de mediaserver en UPnp ingeschakeld, dit zowel op de netwerkschijf als op de router van KPN.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Wat ik niet snap, is waarom je elke keer een topic opent, terwijl er nog 1 openstaat over dit probleem.

• MrN
  • Nu online
Dat ging officieel over een ander probleem.

Verwijderd

Als ik je laatste reactie in dat topic lees, had je deze vraag toch duidelijk gesteld.

"Snap het, de schijf werkt nu maar nog niet op de xbox 360 kan hem daar niet benaderen.
Hij zegt wat over een firewall iemand die hiervoor een oplossing heeft."

Je had in dat topic dus gewoon door kunnen gaan lijkt mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:23:

Je had in dat topic dus gewoon door kunnen gaan lijkt mij.
Als hij een bepaalde melding/vermoeden over een firewall heeft en niemand reageert in het Xbox-topic,
dan is het m.i. ook beter om er dan maar een topic over te openen. Niks mis mee toch? :).

Goed; ik ken verder de Xbox an sich niet, maar is het beveiligd je schijf ofzo? Moet je met een user
name en wachtwoord inloggen? Of is alles 'public' ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:35:
[...]

Als hij een bepaalde melding/vermoeden over een firewall heeft en niemand reageert in het Xbox-topic,
dan is het m.i. ook beter om er dan maar een topic over te openen. Niks mis mee toch? :).

Goed; ik ken verder de Xbox an sich niet, maar is het beveiligd je schijf ofzo? Moet je met een user
name en wachtwoord inloggen? Of is alles 'public' ?
Het punt is alleen dat dat topic gewoon in opslagmedia & I/O controllers (zelfde plek als dit topic) staat en dus niet in het xbox-topic. Zover ik weet is dubbelposten niet toegestaan, maar dat kan ik fout hebben natuurlijk.

• MrN
  • Nu online
Iemand ervaring met het installeren van Twonky media op een netwerk harde schijf? http://www.twonky.com
Ik las op een ander forum in een post dat dit mogelijk zou moeten helpen bij het herkennen en verbinden met de netwerk harde schijf

• MrN
  • Nu online
Heb het nog altijd niet voor elkaar.

Inmiddels ook diverse malen weer contact gehad met Lacie en ze gaan het uitzoeken.
Twonky schijnt trouwens standaard geinstalleerd te zijn.

Update

Ik was vanavond aan het bellen met microsoft en wou inloggen om aan te geven welke foutmelding de hd gaf.
En opeens deed de harde schijf het en goed snel ook, veel sneller als mediacenter.
Dus het probleem is opgelost, ondanks dat ik niks meer heb veranderd.

[ Voor 43% gewijzigd door MrN op 14-04-2011 20:37 ]

Pagina: 1