Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• frietzak90
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 12:21
Ik zou moeten bepalen wat de requirements zijn voor mijn webserver.
Dit zijn momenteel de server specs:

CPU: [4x] 2793.68Mhz Intel(R) Xeon(TM) CPU 2.80GHz (1024 KB Cache)
RAM: 4053.93 MB

Hierop draait momenteel een database die queries moet verhandelen van 1 gebruiker.
Momenteel geeft de load dus totaal geen probleem.
Nu is het de bedoeling om deze database uit te breiden en toegankelijk te maken voor ongeveer 30 users.
Dus stel dat deze 30 users allemaal op hetzelfde moment gebruik maken van de database, gaat deze server de requests kunnen verhandelen of gaat dit toch een probleem geven?

Alvast bedankt

iRacing Profiel

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het zal met die specs geen problemen geven nee, ik heb lichtere servers gezien. Welke meer verkeer moeten verwerken. En dit alsnog probleemloos doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

Tux

Dit lijkt me behoorlijk weinig informatie om er echt iets nuttigs over te kunnen zeggen. Hoe zwaar zijn de bewerkingen die de dertig gebruikers gaan doen? In principe lijkt de machine vrij krachtig, maar als iedereen in de praktijk echt tegelijk zware bewerkingen uitvoert.

Draai je echt een kernelversie uit 2004? Dat lijkt mij wel heel erg oud....

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56

4VAlien

Intarweb!

Je kan niet aan de hand van machine specs zeggen of iets kan of niet. Stel dat je queries 3GB RAM nodig (rapportage?) hebben voor wat sorteer werk e.d., als er dan 2 queries tegelijk worden uitgevoerd komt de boel al schrapend tot stilstand omdat er ineens heel hard geswapped wordt. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat je geen 30 gebruikers kwijt kunt op 1 machine, maar je moet wel even het database load patroon meenemen ;-)

• frietzak90
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 12:21
Er zijn toch enkele zware queries.
Zo is er een querie die aan de hand van een aantal ingegeven voorwaarden data uit de database haalt. Deze data kan toch wel uit ongeveer 4000 gegevens bestaan.
Dit is dan wel de 'worst case scenario'.

iRacing Profiel

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Hoe groot is je dataset? Past het makkelijk in het geheugen? Dus grofweg minder dan 2 GB? Dan zou ik me niet heel veel zorgen maken. Uiteraard kunnen gebruikers met hele vieze queries de server alsnog heel zwaar belasten, maar daarmee krijg je elke hardware wel neer. Ook tegen verkeerde of geen indexes is geen hardware opgewassen.
Zorg ervoor dat je meer dan genoeg RAM hebt. Als dat niet kan: zorg voor veel snelle disks. Die zijn bij databases veel belangrijker dan snelle CPU's. Wat is de diskconfiguratie van deze machine?

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56

4VAlien

Intarweb!

frietzak90 schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:22:
Er zijn toch enkele zware queries.
Zo is er een querie die aan de hand van een aantal ingegeven voorwaarden data uit de database haalt. Deze data kan toch wel uit ongeveer 4000 gegevens bestaan.
Dit is dan wel de 'worst case scenario'.
4000 rijen, 4GB geheugen: als de rijen kleiner zijn dan 1MB per stuk zou ik uberhaupt niet verder nadenken, alles past in RAM (dus snel) en klaar.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is niet de bedoeling van PNS.
Los van het feit dat we een bepaald niveau verwachten, is de topicstart ook veel te mager.
Ik raad je aan om Het algemeen beleid #topicplaatsen te lezen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.