Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Sinds enige tijd gebruik ik, in verband met de AirPlay-mogelijkheden, een Airport Express in plaats van een Extreme.
Het valt me echter op dat zodra ik (wireless) ga downloaden, de muziek die via de AE gestreamd wordt, gaat 'schokken'. Dit doet zich voor bij downloadsnelheden van 3MB/s of meer. Met 14MB/s beschikbaar (waarvan ik 7,5MB/s wireless haal). Het probleem doet zich ook voor als de MBP downloadt, terwijl de Airplay-muziekstream van een iPhone 4 komt.

Ik heb geen andere testlocatie met dergelijke bandbreedte: is dit normaal?
Valt het in te stellen dat hij AirPlay-dataverkeer voorrang geeft?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50
Zegato schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:23:
Beste medetweakers,

Sinds enige tijd gebruik ik, in verband met de AirPlay-mogelijkheden, een Airport Express in plaats van een Extreme.
Het valt me echter op dat zodra ik (wireless) ga downloaden, de muziek die via de AE gestreamd wordt, gaat 'schokken'. Dit doet zich voor bij downloadsnelheden van 3MB/s of meer. Met 14MB/s beschikbaar (waarvan ik 7,5MB/s wireless haal). Het probleem doet zich ook voor als de MBP downloadt, terwijl de Airplay-muziekstream van een iPhone 4 komt.

Ik heb geen andere testlocatie met dergelijke bandbreedte: is dit normaal?
Valt het in te stellen dat hij AirPlay-dataverkeer voorrang geeft?
Ik heb hier ook af en toe last van; met name als er devices in het netwerk aanwezig zijn die slecht een signaal oppikken en dus continue proberen verbinding te krijgen met het wifi netwerk. Op de één of andere manier reageert de Airport Express hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Valt mij ook op de laatste tijd. Kan sinds OS X 10.6.7 gebeurd zijn natuurlijk, of sinds iTunes 10.2.1.

Wanneer het gebeurd valt me niet op, maar volgens mij alleen wanneer mijn iPhone iets gaat doen...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Het heeft inderdaad iets te maken met de iPhone... vreemd; meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buti
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 13:55
Same here. Met enkel een iPhone 4 en Apple TV 2 aanwezig op het wireless netwerk en onder voldoende bereik. Wellicht met QoS op te lossen?

4575kW PV, 2018 IONIQ EV, Home Assistant. Liever geautomatiseerd dan moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huug1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 14:09
Ik heb hier ook last van, gebeurt volgens mij alleen met AirPlay. Ik gebruik ook AirFoil maar als ik het via dit programma stuur ondervind ik geen problemen. Stream ik via mijn iPad, iPhone of MBP hikt ie af en toe wel. erg vervelend! Ik hoop dat het met de volgende update van iTunes en iOS verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
buti schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:24:
Same here. Met enkel een iPhone 4 en Apple TV 2 aanwezig op het wireless netwerk en onder voldoende bereik. Wellicht met QoS op te lossen?
QoS heb ik keihard uitgezet; als het bij mij hapert, dan is er verder geen wifi netwerkverkeer gaande. Behalve dan een iPhone die net wel/niet "bereik" heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat ik de boosdoener heb gevonden: het gebruik van DHCP + NAT. Het valt op te lossen door de Airport Express in 'bridge mode' te zetten:

Airport Express instellingen
Zie ook: [Airport Express] Slechte prestaties bij gebruik NAT + DHCP

Lost dit de problemen bij jullie op? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zegato op 20-05-2011 14:28 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 13:16
Als dit mijn zelfde probleem oplost, dan ben je geweldig :) Zit al een hele tijd te kloten met spotify die dus telkens stottert of pauzeert als ik via airplay afspeel.

Ik ga het testen en zal het hier wel even laten weten of het werkt of niet.

Edit: nu een uur muziek aan t luisteren vanaf m'n iPhone via airport express en lijkt goed te gaan :) Zal de iPad ook nog eens proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door enzoronald op 20-05-2011 16:55 ]

Pagina: 1