Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

W7 op Laptop, probleem met num. toetsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba L550 Laptop met W7 Home Premium 64.
Mijn numeriek toetsenbord werkt niet. De numlock toets werkt wel, het lampje gaat dan ook aan en uit en er klinkt een leuk piepje, maar de toetsen werken niet. Bij toeval ontdekte ik dat het bij de gast-account wel werkt. Dus aan de hardware lijkt het niet te liggen. Ik kan geen instelling ontdekken waarmee ik dit in de hoofd account kan wijzigen.
Ik heb gezocht met Google en een aantal fora en zelfs met Toshiba gebeld, maar die wisten het ook niet.
Nu kan ik natuurlijk een nieuwe account aanmaken en daarmee gaan werken (als die het wel doet) maar dat is een hoop gedoe en ik kan het gewoon niet uitstaan. :(

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd? Werkt een extern toetsenbord wel naar behoren?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd en met een extern keyboard werken de numerieke toetsen ook niet. Maar zoals ik al zei: onder de gast-account werkt het wel. Daarom denk ik dat het een instelling is, die ik niet kan vinden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Een setting daarvoor is mij niet bekend, al zegt dat natuurlijk ook niet alles ;) Maar je zou eventueel kunnen kijken of je het met een van de onderstaande tools kunt repareren:

http://www.randyrants.com/2006/07/sharpkeys_211.html
http://www.tucows.com/preview/327616

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me nogal een drastische ingreep en ik vraag me af of het gaat werken omdat de toetsen totaal niet reageren. Voor ik het probeer wacht ik even af of er iemand nog een andere oplossing weet.
Maar toch bedankt.

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 11:55
Heeft het wel gewerkt? Misschien dat je, wanneer het recent nog gewerkt heeft, een restore-point terug kunt zetten?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Werkt het wel goed met een nieuw account? Dan is het een suffe oplossing, maar nieuw account aanmaken bestanden overzetten, oude account verwijderen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:25:
Werkt het wel goed met een nieuw account? Dan is het een suffe oplossing, maar nieuw account aanmaken bestanden overzetten, oude account verwijderen en klaar.
Die oplossing had ik uiteraard ook al bedacht, maar vind ik inderdaad suf. En buiten bestanden moet ik dan ook weer allerlei instellingen aanpassen. Ik kan me trouwens van XP nog herinneren dat je Een accountnaam niet 2 keer kan gebruiken. Ook niet als de oude is verwijderd. Ik weet niet hoe dat met W7 is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
BWBzz schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:23:
Heeft het wel gewerkt? Misschien dat je, wanneer het recent nog gewerkt heeft, een restore-point terug kunt zetten?
Nee, het heeft onder dit account nooit gewerkt. De laptop is zelfs terug geweest naar Toshiba. Daar hebben ze onder de gast-account ingelogd en geconstateerd dat het toesenbord goed functioneert.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:40:
[...]

Nee, het heeft onder dit account nooit gewerkt. De laptop is zelfs terug geweest naar Toshiba. Daar hebben ze onder de gast-account ingelogd en geconstateerd dat het toesenbord goed functioneert.
Dan hebben ze waarschijnlijk de verkeerde dmi data in het bios van het moederbord gezet, waardoor hij denkt dat hij een model is zonder numeriek toetsenbord. Ben dit zelf ook wel eens vergeten namelijk :+

edit: lees nu pas dat het onder het gast account wel werkt. Dan is het inderdaad toch een software probleem, toch maar een nieuw profiel proberen dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door d33n op 11-04-2011 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
d33n schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:42:
[...]

Dan hebben ze waarschijnlijk de verkeerde dmi data in het bios van het moederbord gezet, waardoor hij denkt dat hij een model is zonder numeriek toetsenbord. Ben dit zelf ook wel eens vergeten namelijk :+

edit: lees nu pas dat het onder het gast account wel werkt. Dan is het inderdaad toch een software probleem, toch maar een nieuw profiel proberen dus :)
Bij een nieuw profiel werkt het inderdaad wel, maar ik vind dit zo'n laffe oplossing. ik kan het gewoon niet uitstaan. Dit moet toch te vinden zijn. Misschien iets in het register (maar wat dan?).

Overigens: In de account waar het niet werkt, geeft de numlocktoets een piepje, bij de andere niet.

• BWBzz
De numlock toets hoort ook geen piepje te geven, tenzij je "Sticky Keys" aan hebt staan en de numlock toets 8 seconden ingedrukt houdt... Maar bij één maal indrukken hoort deze niet te piepen. Zou je misschien eens iets van Notepad of Word willen openen en dan de numlock toets in willen drukken en kijken of er iets gebeurt? Heb je niet toevallig een programmaatje draaien op de achtergrond waarbij de numlock toets een hotkey is?
Probeer anders een keertje onder hetzelfde account in te loggen, maar dan in veilige modus en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

Verwijderd

Topicstarter
BWBzz schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:54:
De numlock toets hoort ook geen piepje te geven, tenzij je "Sticky Keys" aan hebt staan en de numlock toets 8 seconden ingedrukt houdt... Maar bij één maal indrukken hoort deze niet te piepen. Zou je misschien eens iets van Notepad of Word willen openen en dan de numlock toets in willen drukken en kijken of er iets gebeurt? Heb je niet toevallig een programmaatje draaien op de achtergrond waarbij de numlock toets een hotkey is?
Probeer anders een keertje onder hetzelfde account in te loggen, maar dan in veilige modus en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.
Ik heb geen Sticky Keys aanstaan.
In Notepad gebeurt gebeurt niets.
Voor zover ik weet geen progje met een hotkey (het werkte vanaf het begin al niet).
Onder de veilige modus werkt het ook niet :(

• BWBzz
Wellicht valt er nog iets te regelen binnen Land- en taalinstellingen/toetsenbordinstellingen? Of ben je deze instellingen al een keer langs gelopen?

• B0rf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10-2024
Klinkt als mousekeys, als je mousekeys aanzet en je drukt op je numpad toetsen, is je muis te besturen. Je kunt dit uitzetten met alt+shift+numlock, of in de toegankelijkheidsopties in je configuratiescherm (mousekeys geeft ook een piepje als je op numlock drukt)

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 09:23

Pietertje

The Rock

Heb je al gekeken bij de Toggle keys dit te vinden zijn onder Control Panel\All Control Panel Items\Ease of Access Center\Make the keyboard easier to use. Volgens mij heb je de Toggle key op ej num lock aan staan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja zeg. Ik heb bij de test-account de instellingen in het Toegangkelijkheidscentrum nagekeken en vergeleken. Daar stond bij toetsenbord "Muistoetsen aan" niet aangevinkt". In mijn hoofdaccount wel en dat heb ik dus uit gezet.
Nu is het probleem opgelost, maar echt snappen doe ik het niet.
Dus de tip va BWBzz heeft me eigenlijk op het goede spoor gezet.
Daar heb ik dus meer dan een jaar voor zitten :( en zelfs de laptop door Toshiba laten ophalen.
Allemaal bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat B0rf intussen de juiste diagnose had gesteld :)
Nu snap ik ook pas wat er nu eigenlijk wordt bedoeld met "muistoetsen aan", dat zijn dus die curserpijltjes op de cijfertoetsen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 15:50 . Reden: Aanvulling ]

• BWBzz
Ik wist ook niet dat het op deze manier in te stellen was, maar mooi dat het nu opgelost is:)

Verwijderd

Topicstarter
BWBzz schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:58:
Ik wist ook niet dat het op deze manier in te stellen was, maar mooi dat het nu opgelost is:)
Ik ben er dan ook heel blij mee :)
Ik vond het zo zonde dat die toetsen er op zaten, zonder ze te kunnen gebruiken. Ik heb ze toch betaald :*)

Verwijderd

Topicstarter
B0rf schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:38:
Klinkt als mousekeys, als je mousekeys aanzet en je drukt op je numpad toetsen, is je muis te besturen. Je kunt dit uitzetten met alt+shift+numlock, of in de toegankelijkheidsopties in je configuratiescherm (mousekeys geeft ook een piepje als je op numlock drukt)
Bestond dit eigenlijk onder XP ook al (ik heb geen XP meer bij de hand)?

• BWBzz
Ik heb het even opgezocht, en ja, onder windows XP was de toetsencombinatie ALT + SHIFT + NUMLOCK ook de sneltoets om mousekeys aan/uit te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
BWBzz schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:14:
Ik heb het even opgezocht, en ja, onder windows XP was de toetsencombinatie ALT + SHIFT + NUMLOCK ook de sneltoets om mousekeys aan/uit te zetten...
Toen ik nog een laptop met XP had, was het nog een 5:4 zonder nummertoetsen ;)
Pagina: 1