Interface HDD MB 2006

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Heren (en dames?)
omdat ik hier op een 'beschermd' netwerk zit kan ik alleen bij tweakers.net en niet bij google.
daarom alvast mijn excuus als ik een 'had je zelf kunnen zoeken'-vraag stel.

Ik heb een MB uit 2006 die al een paar keer een HDD-crash heeft meegemaakt.
Ik heb altijd netjes een refurbished HDD van Hitachi ontvangen.
Nu kreeg ik net een telefoontje van mijn vrouw dat ze bij het opstarten
een mapje met vraagteken krijgt.

Nu denk ik dat de HDD dus weer dood is (of bijna).
Nu wil ik kijken of ik een externe case kan vinden voor deze HDD,
zodat ik misschien mijn data nog kan redden. Laatste backup is namelijk 2 weken oud.

De laatste case voor een ext. hdd die ik kocht was er 1 met een interface waar een HDD
in kan die met pin-contacten wordt aangesloten. De HDD die in deze MacBook zit heeft
enkel een horizontale aansluiting met koperen sporen. (kan het ff niet anders uitleggen).
Wat voor interface is dit en wat voor case past hier 'dus' omheen?

nogmaals excuus wanneer ik een 'had je zelf kunnen zoeken'-vraag stel.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Hier zou het mee moeten lukken:
http://www.blueface.nl/na...JC--MPvk6gCFUOFDgodnEBGCw

Je HD heeft een sata aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 18:13
Volgens Apple hebben alle MB '06 modellen een SATA aansluiting. Dus een SATA extern USB kastje kopen, kost ongeveer $5,- op DealExtreme.

Maar als je nog onder garantie zit, waarom niet aankaarten dat je MacBook al meerdere harde schijven gesloopt heeft, en kennelijk er dus in de MacBook zelf iets niet helemaal lekker gaat? Of beroep je je steeds op de garantie van de harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aan je andere topics te zien ligt het probleem eerder aan je macbook dan aan de schijf. Wellicht dat deze schijf inderdaad stuk is, maar denk dat de oorzaak van het probleem bij de MB ligt.

Misschien is het veiliger om uit te kijken naar een vervangend apparaat, want met de problemen die je (kennelijk) met deze MB hebben gehad, had ik 'allang niet meer gebruikt voor belangrijke data.

Ontopic:

De schijf in je MB heeft een SATA aansluiting, die andere met pinnetjes die je beschrijft is PATA, hier kun je het verschil goed zien :) (Boven PATA, onder SATA)

Afbeeldingslocatie: http://www.iris-camerabewaking.nl/images/Harde%20schijf%20SATA-IDE.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Pixeltje op 11-04-2011 08:55 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Gezien de macbook uit 2006 is lijkt het me uitgesloten dat de Applestore (reseller) in Apeldoorn mij hiervoor nog iets terug zal geven. Heb hem in mei 2007 aangeschaft, dus 4 jaar in mijn bezit.

en dank voor de reacties tot nu toe!

[ Voor 9% gewijzigd door whitehouse op 11-04-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
als de Disk Utility de HDD niet meer herkent, zijn er dan nog sterkere tools waarmee de disk te repairen is (eenmaal in een ext. hdd - behuizing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Je zou nog een kijkje kunnen nemen in System Profiler (Systeemprofiel) in de categorie 'Seriële ATA'. Als het apparaat hier niet meer bij staat geeft de printplaat van de schijf geen reactie meer. Dit is NIET goed..

Laat maar weten hij in System Profiler staat.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
De hardeschijf klikt nu alleen nog maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Zojuist met Hitachi gebeld;
in 2008 heb ik mijn 1e 200GB Hitachi schijf gekocht.
in 2009 is deze gecrashed, waarna ik een refurbished schijf heb ontvangen
in 2009 (3 maand later) is ook deze gecrashed, waarna ik (jaja) weer een refurbished schijf heb gekregen.
in 2011 heeft ook deze de geest gegeven.

Support van Hitachi geeft aan dat ik recht heb op de warranty van de 1e schijf (dus misschien nog een paar maand). In mijn ogen is het raar dat je dus een refurbished schijf krijgt waar geen nieuwe warranty bij hoort.
Is het een kronkel te denken dat warranty dus niet staat voor: wij vertrouwen ons product, maar 'je koopt 3 jaar garantie en dat is het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 09:06

BrammT

The one and only!

offtopic:
Whitehouse, er zit bovenaan je bericht een icoontje, waaronder "edit" staat, gebruik die als je nog iets toe wilt voegen aan je bericht, i.p.v. continue te dubbelposten. ;)

En ik vind inderdaad dat je recht hebt op een garantietermijn van tenminste 1 jaar.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Pagina: 1