Ik wil graag een xml feed die update, in mijn mysql database zetten, maar de database en de xml feed moeten wel gesynchroniseerd blijven.
Er moeten dus telkens records worden verwijderd en nieuwe toegevoegd worden.
Nu dacht ik dat het het beste de xml lokaal op kan slaan en dan deze bij de volgende update ga vergelijken met die van het web, maar ik weet niet hoe ik dan kan kijken wat er nieuw is en wat er oud is. Het verschil kan ik wel achterhalen:
Maar op deze manier weet ik alsnog niet wat er is weggehaald en wat er is bijgekomen. Ook laat array_diff de keys niet zien, die ik weer nodig zou hebben om de gegevens van de volledige array te achterhalen.
Op deze manier gaat het niet lukken en ik weet niet hoe wel. Wie kan helpen? Ik hoop dat het probleem duidelijk is.
Er moeten dus telkens records worden verwijderd en nieuwe toegevoegd worden.
Nu dacht ik dat het het beste de xml lokaal op kan slaan en dan deze bij de volgende update ga vergelijken met die van het web, maar ik weet niet hoe ik dan kan kijken wat er nieuw is en wat er oud is. Het verschil kan ik wel achterhalen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| foreach($xml_web_items as $key => $item) { $temp_web[$key] = $item['movie']; } foreach($xml_local_items as $key => $item) { $temp_local[$key] = $item['movie']; } $dif = array_diff($temp_web, $temp_local); |
Maar op deze manier weet ik alsnog niet wat er is weggehaald en wat er is bijgekomen. Ook laat array_diff de keys niet zien, die ik weer nodig zou hebben om de gegevens van de volledige array te achterhalen.
Op deze manier gaat het niet lukken en ik weet niet hoe wel. Wie kan helpen? Ik hoop dat het probleem duidelijk is.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs