draadloos traag laptop bedraad snel

Pagina: 1
Acties:

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-02 15:05
Ik zit met een raar probleem.

Als ik mijn laptop bedraad op mijn modem of router aansluit haal ik een 40/4 snelheid (Mbit)
draadloos is het echt drama, dan weer (down) 8 of 11 of 15 en af en toe 18. Up is vaak redelijk tussen 3 en 4 maar soms ook 1.

Op mijn HTC desire of Ipad haal ik wel altijd +15Mbit.

Voorheen toen de Ziggo snelheid nog 20/3 was haalde ik draadloos altijd strak deze snelheid. Nu is het wel een tijdje geleden toen ik deze tests deed. Met de nieuwe verhoging naar 40 dacht ik ga effe testen maar echt bedroevend.

Lijkt op een laptop probleem aangezien ik op andere devices wel een hoge snelheid haal.
Kanalen heb ik al wat in gewisseld maar geen result..

Iemand ideas? Router kan niet stuk wezen lijkt me.
laptop heeft trouwens systeem herstel gehad van dik 3 week terug.

Router is netgear (ziggo) WNR3500V2

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarmee test je het? Beste test is een 100/1000 MB .bin te downloaden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Had je het probleem ook al voordat je op je laptop een systeemherstel uitvoerde?

Desktop | Server | Laptop

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-02 15:05
nu merk ik dat ik op mijn andere devices ook een drop in snelheid heb. Soms tik ik draadloos de 33 aan. Ook op me laptop. En een moment later is het weer brak.

Nu heb ik iemand in de buurt zitten met een draadloos netwerk welke ook vol bereik geeft in mijn netwerkcentrum. geen idee op welk kanaal hij zit.
Is er na te gaan welke kanalen er in de buurt zijn? Op me router heb ik het weer op auto gezet..

ik doe speedtesten op de ziggo site en Speedtest.net
zowel op de Ziggo site als op de Speedtest.net site haal ik soms 33Mbit en dan weer 5 ofzo.
Toch een router probleem?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wifi Analyzer op je HTC Desire, kan je sterkte van signaal laten zien en de kanalen en de overlap daartussen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N