Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Visual studio 2010 asp.net debugger werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden Visual Studio 2010 geïnstalleerd en toen alleen even gekeken of alles werkte. Even snel een testproject aangemaakt, en het debuggen via de browser (Chrome) werkte gewoon.
Vandaag, een paar dagen later, wil ik daadwerkelijk aan een website beginnen en werkt het debuggen ineens niet meer. Als ik probeer te debuggen dan wordt er wel een poging gedaan om de website te openen in Chrome, maar krijg ik de melding dat de website niet gevonden kan worden. De locatie van de site is juist, en de server draait ook (ASP.net development server).
Ik heb al geprobeerd om visual studio opnieuw te installeren maar dat lost het probleem niet op, en van Google word ik ook niet wijzer. Waar kan dit door komen?? Het lijkt wel alsof de server niet juist functioneert of iets dergelijks. Exacte melding:

Oops! Google Chrome could not find localhost:49785

Ps: ik heb meermaals opnieuw een project aangemaakt en ook de default projecten werken niet meer. Tevens ligt het niet aan de poort, want deze verandert telkens (en verandert dan ook mooi mee in de browser) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 23:19 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Werkt het debuggen met IE wel?

En hoe heb je de startup instellingen staan? Heb je daar een hard port-nummer in staan? Die port wil nog wel 'ns wijzigen als je die niet vast insteld.

Wat als je de development-server-console opent. Welke locatie staat daar dan?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook in IE kan ik de website niet openen. En ik had al iets gevonden over problemen met localhost, en dat het dan wel met je eigen ip-adres zou werken, maar ook dat functioneert niet.
In de startup instellingen heb ik niets gewijzigd. Nergens overigens. Alles is standaard. Ik heb alleen wat pagina's aangemaakt. Aan instellingen ben ik zelf niet geweest (behalve projectlocatie, maar de server geeft wel de juiste locatie als folder aan, dus dat mag het ook niet zijn lijkt me).

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Niet stiekem een firewall die de boel tegen houdt?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Nope... ook al uitgezet als test.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Draai je Visual Studio misschien als administrator terwijl je dat niet doet met je webbrowser?

Daarnaast zou je kunnen kijken of het met IIS Express wel lukt, maar dan heb je wel SP1 voor VS2010 nodig.

[ Voor 46% gewijzigd door Alex) op 11-04-2011 02:43 ]

We are shaping the future

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Misschien een virusscanner die dit tegen houdt ? Nod32 kan er dacht ik moeilijk over doen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01
Chrome wil hier nog wel eens bepaalde ipranges gewoon niet 'vinden'. Denk dat het misschien een beveiliging is ofzo aangezien de andere browsers er allemaal geen last van hebben. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je in VS aangeeft dat het poort 8080 moet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is draai ik zowel VS als mijn browser als admin, daar dit ook gewoon een administrator-account is. Ik heb in ieder geval niet bij visual studio nog explicitiet aangegeven dat die als admin moet starten.
De virusscanner heb ik uitgezet, net als de firewall, en het probleem blijft.
Tevens, zoals ik al zei, doet het probleem zich ook voor met IE, dus het is niet Chrome-specifiek.
Het probleem lijkt te zitten in de server..... Ik heb gisteren ook nog even met IIS geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding dat het debuggen niet kan starten, en als ik dan de website wil openen zonder debuggen doet 'ie opnieuw niks: website niet gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem ontdekt! Op de een of andere bizarre wijze stond in mijn hosts file ineens localhost weggecomment. Ik had wel geprobeerd met mijn netwerk-ip, maar niet met 127.0.0.1. Dat laatste bleek wel gewoon te werken en zo kwam ik erachter. Tjees...
Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Pagina: 1