Temperatuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoe kan je het beste je processor temperatuur meten?

• gkros
Hallo

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hoi!
;)

Volvo V70 D5 my2011

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Uhh.......................................................met een thermometer?

Neee, gein, maar het komt in de buurt.
Weet alleen het antwoord zo niet :)

Verwijderd

Met water, als het begint te koken , weet je dat het 100 Graden is !! :P

Verwijderd

ok, deze hadden we als eens gehad maar goed.

sommige moboŽs hebben een losse sensorkabel die je naar de cpu kunt leiden (o.a. be6)

als je dat niet hebt ga je naar blokker/halfords/gamma/weetikveel en koopt daar een electronische buitenthermometer MET kabeltje eraan.

volgende stap is dat je met een scherp mes VOORZICHTIG het plastic kapje van de kabel haalt.

en TADAA! een sensor om tegen je cpu aan te frummelen.nu nog ff de thermometer op het front van je pjoeter en een happy tweaker is geboren.

succes

bullet

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

inderdaad...dat laatste lijkt me de goeie optie voor jou. Heb ik ook (aangezien de temp meter in m'n mobo niet zo goed werkte dacht ik..)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49
Check hier eens: http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?ID=76

Ik krijg waarschijnlijk weer een aantal van deze dingen binnen a.s. week. Ik geloof dat dit voor jou de ideale oplossing is (meten op 4 diverse plaatsen, en de fans onafhankelijk van elkaar zelf via dit apparaat en en/of uit zetten. Of bij het bereiken van een bepaalde temp.).

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• gkros
He bedankt ik heb ergens zo`n dingetje liggen in huis.
Kan je dat kabeltje dan gewoon tegen je processor vast maken zonder dat het kwaad kan?

Verwijderd

vertel eerst ff wat van cpu je hebt, dus slot1 of ppga ...

maakt niet veel uit maar bij ppga is er ,met de koeler op de cpu, een rand vrij rond cpu.daar kun je heel mooi die voeler in hangen. bij slot 1 word het wat moeilijker omdat je er slechter bij kunt.

• gkros
Slot1 700mhz dus die wil ik niet ff slopen en daarom wil ik weten of dat het geen kwaad kan als je er zo`n kabeltje tegen doet.

Verwijderd

die heb ik zelf nog niet geprobeerd maar moet kunnen, eventueel zo dicht mogelijk bij cpu tussen de koelribben drukken.

dat is niet erg nauwkeurig maar wel safe.

• gkros
Bedankt ik probeer het van het weekend.

Verwijderd

Ik heb bij Intel vernomen, dat alle PIII een interne diode hebben die de CPU intern meet, als nu de Mainboardfabrikanten de rest er nog bij bouwen...

Intel heeft de software HIPOWER.EXE en Analog Devices heeft een hardware matige kit die je aansluit op de RS232 poort, en zo kunnne de pro's het controleren, nu wij nog ;)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb het gedaan met zo'n ding van de halfords (ja, en geen flauwe opmerkingen nou ja!)
Die heb ik gewoon tussen de koelribben van m'n heatsink gezet. Meet natuurlijk de temperatuur wel wat lager dan he tin werkelijkheid is, maar ik vind het vooral belangerijk dat ik zie of ie ook heter wordt of niet. Dat kan ik namelijk wel goed zien op deze manier.

Verwijderd

Al ga je gewoon ff naar bios. Ergens zit daar een metertje.....bios features geloof. Gewoon ff rondkijken
Pagina: 1