Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Beste Tweakers,

Ik ben nogal een n00b maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen. Na hele lange tijd geen problemen te hebben gehad met internet, was het op een gegeven moment gedaan met de pret (had een schone installatie gedaan toen en waarom weet ik niet, maar het internet werkte daarna niet goed meer). Het zit zo, wij hebben thuis Xs4all adsl op een fritzbox en daar is mijn vader's pc op aangesloten alsook die van mij (beide wired). Mijn vader heeft echter nooit problemen en ik de laatste tijd dus wel. Om de zoveel tijd (lijkt volledig willekeurig...kan na een tijdje zijn, of net na het opstarten) kan ik opeens niet meer browsen. Als ik echter al ingelogd ben met skype en/of aan het downloaden ben met newsleecher, blijven deze twee gewoon werken. Internet ligt er dus niet helemaal uit...alleen het browsen werkt niet meer. Dit is dan na 5-10min ofzo weer voorbij en dan werkt het weer voor een poosje. Ik draai op Windows 7 Ultimate X64 en na een format nog altijd hetzelfde probleem. Mijn moederbord is trouwens een Asus P5WDH Deluxe waar de internetkabel op is aangesloten. Ikzelf hoef nooit wat in te stellen. Na een installatie van Windows 7 kan ik gelijk op internet. Alles is dus automatisch geconfigureerd.

Ik wordt er helemaal gek van en heb geen idee waar het probleem ligt. Ik heb wat screenshots genomen op tijden waarop ik wel kon browsen en waarop ik niet kon browsen. Wel wat kleine verschillen, maar het zegt mij niks. Kan iemand helpen?

Kan browsen:
Kan niet browsen:

IP config bij wel browsen:
IP config bij geen browsen:

[ Voor 4% gewijzigd door Cooperator op 10-04-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Tussen de afbeeldingen kan browsen en kan niet browsen zie ik geen verschil, kan komen omdat ik niet goed kijk.. maar ik zie het iig niet.
Bij de IP config is er wel verschil, nml die teredo tunnel. Heb je misschien iets met ipv6 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 23:41
Ik herken dit probleem. Ik zit zelf via een Sitecom-modem aan XS4ALL-adsl vast en ik val ook om de zoveel tijd even weg terwijl MSN e.d wel blijven doorlopen. Ik heb dit maar geaccepteerd want op de helpdesk erkennen ze het probleem niet en aan mijn config ligt het ook niet dus dan proberen we er maar mee te leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
moppentappers schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:24:
Tussen de afbeeldingen kan browsen en kan niet browsen zie ik geen verschil, kan komen omdat ik niet goed kijk.. maar ik zie het iig niet.
Bij de IP config is er wel verschil, nml die teredo tunnel. Heb je misschien iets met ipv6 geïnstalleerd?
Ik geloof het niet...ipv6 connectivity geeft no network access aan...en ik had al een keer geprobeerd ipv6 uit te zetten in mijn verbinding en dat helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Nouja, het is aannemelijk dat er iets gebeurt met die tunnel op het moment dat jouw internet eruit vliegt, kan je eens in de event viewer kijken op het moment dat je internet verbinding eruit gaat of er daar misschien iets verschijnt wat hier verband mee kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Tha_T schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:37:
Ik herken dit probleem. Ik zit zelf via een Sitecom-modem aan XS4ALL-adsl vast en ik val ook om de zoveel tijd even weg terwijl MSN e.d wel blijven doorlopen. Ik heb dit maar geaccepteerd want op de helpdesk erkennen ze het probleem niet en aan mijn config ligt het ook niet dus dan proberen we er maar mee te leven
Vreemde is echter dat ik jaren al XS4all heb gehad zo en nooit deze problemen heb gekend. Wel dat soms het internet uitviel...maar dan moest er ook echt een modem reset komen en werkte het vaak bij mijn vader ook niet. Sinds een tijd hebben we de nieuwe fritzbox en volgens mij is dat ook nog gewoon een tijdje goed gegaan...maar nu valt het browsen meerdere malen per dag weg wat vreselijk irritant is.

Ik had ergens anders iets gelezen over DCHP van de router en dat dit misschien conflicteerd met de DHCP van de computer? Geen flauw idee hoe dat zit hoor...maar misschien dat anderen het wel weten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
moppentappers schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:03:
Nouja, het is aannemelijk dat er iets gebeurt met die tunnel op het moment dat jouw internet eruit vliegt, kan je eens in de event viewer kijken op het moment dat je internet verbinding eruit gaat of er daar misschien iets verschijnt wat hier verband mee kan hebben?
Welke event viewer bedoel je? Waar kan ik die vinden...

Edit: heb de event viewer inmiddels gevonden...nog nooit dit scherm gezien...waar moet ik kijken? Onder Administrative Events?

[ Voor 12% gewijzigd door Cooperator op 11-04-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Als je logboeken hebt, dan open je windows logboeken en vervolgens kijk je bij systeem welke melding er staat. Waars. staat er bij bron RasMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wel een fout staan mbt de DHCP-Cliënt, als ik het Event-ID even google, als ik het goed begrijp heeft het ermee te maken dat je pc dan geen verbinding kan krijgen met je DHCP-Server (je router) voor het aanvragen van een nieuw IP-Adres.

Wat je zou kunnen doen om te kijken of je TCP/IP instellingen wel goed zijn is even je eigen pc te pingen ( open CMD, type "ping localhost" zonder de ")

Wat je ook kan doen is kijken wat er gebeurd als je handmatig een nieuw ip-adres van je router vraagt, dat doe je ook in Command Prompt. Type "ipconfig /release" druk op enter, vervolgens type je "ipconfig /renew"

Om eerlijk te zijn zegt die teredo tunnel mij helemaal niks, dus dat laat ik aan moppentappers over om je daar mee verder te helpen.

P.S. Mischien is alleen even een ander UTP kabel, of de UTP kabel in een ander Switch/Routerpoort te doen ook al voldoende, ik heb zelf altijd de nijging om dit soort simpele dingen vergeten te checken. (Het kan zijn dat je ergens een klein breukje in de kabel hebt zitten, die de ene keer wel contact maakt de andere keer niet.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Teredo is de omzetter van ipv6 naar ipv4. IPv6 kan je gewoon slopen want dat voegt niks toe.

Zo te zien krijgt de PC geen IP adres meer. Ik zou op de router de leasetijd verhogen, of de gegevens vast in de pc zetten. Dan moet het uitvallen niet meer (of sporadisch) voorkomen. Anders kabel checken en de kans bestaat dat de Fritzbox langzaam aan het overlijden is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:52:
Ik zie wel een fout staan mbt de DHCP-Cliënt, als ik het Event-ID even google, als ik het goed begrijp heeft het ermee te maken dat je pc dan geen verbinding kan krijgen met je DHCP-Server (je router) voor het aanvragen van een nieuw IP-Adres.

Wat je zou kunnen doen om te kijken of je TCP/IP instellingen wel goed zijn is even je eigen pc te pingen ( open CMD, type "ping localhost" zonder de ")

Wat je ook kan doen is kijken wat er gebeurd als je handmatig een nieuw ip-adres van je router vraagt, dat doe je ook in Command Prompt. Type "ipconfig /release" druk op enter, vervolgens type je "ipconfig /renew"

Om eerlijk te zijn zegt die teredo tunnel mij helemaal niks, dus dat laat ik aan moppentappers over om je daar mee verder te helpen.

P.S. Mischien is alleen even een ander UTP kabel, of de UTP kabel in een ander Switch/Routerpoort te doen ook al voldoende, ik heb zelf altijd de nijging om dit soort simpele dingen vergeten te checken. (Het kan zijn dat je ergens een klein breukje in de kabel hebt zitten, die de ene keer wel contact maakt de andere keer niet.)
ping localhost verloopt prima, zowel wanneer ik niet en wanneer ik wel kan browsen.

ipconfig /release werkte niet? Iets met een draadloze verbinding...

UTP kabel lijkt goed te werken. Heb de kabel direct in mijn XP laptop geplugd en in die tijd heeft het internet het gewoon blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
asing schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:57:
Teredo is de omzetter van ipv6 naar ipv4. IPv6 kan je gewoon slopen want dat voegt niks toe.

Zo te zien krijgt de PC geen IP adres meer. Ik zou op de router de leasetijd verhogen, of de gegevens vast in de pc zetten. Dan moet het uitvallen niet meer (of sporadisch) voorkomen. Anders kabel checken en de kans bestaat dat de Fritzbox langzaam aan het overlijden is.
IPV6 heb ik unchecked gelaten nu voor beide ethernetpoorten. Eens kijken wat dat gaat doen...
Hoe zet ik een vast IP in mijn pc?

[ Voor 0% gewijzigd door Cooperator op 14-04-2011 20:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vast IP instellen doe je als volgt (in Windows 7).

Je gaat naar Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum daar klik je aan de linkerkant op adapterinstellingen wijzigen. Daar klik je met de rechtersmuis knop op de juiste verbinding, en kies je voor eigenschappen. Dan dubbel klik je op Internet Protocol versie 4, en de rest wijst zich van zelf wel denk ik

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 16:55 . Reden: type foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:41:
Een vast IP instellen doe je als volgt (in Windows 7).

Je gaat naar Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkcentrum daar klik je aan de linkerkant op adapterinstellingen wijzigen. Daar klik je met de rechtersmuis knop op de juiste verbinding, en kies je voor eigenschappen. Dan dubbel klik je op Internet Protocol versie 4, en de rest wijst zich van zelf wel denk ik
Dat heb ik al een keer geprobeerd maar toen had ik helemaal geen verbinding meer. Ik had gewoon dezelfde IP ingevuld als ik al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Toevallig had ik sinds afgelopen vrijdag dezelfd problemen en

-Ook een fritzbox modem (7170)
-ook xs4all.
In de eventlog van de modem zie je reboots van het modem en af en toe uitval van de wireless. (Die moet je dus nakijken door in de http://fritz.box in te loggen. )

Ik heb het toen opgelost door mijn oude speedtouch modem aan te sluiten.

Daarna modem een factory reset gegeven en een firmware upgrade (IN DIE VOLGORDE NIET ANDERSOM .82 firmware kreeg ik niet ingesteld na een factory reset) . Nu is het modem weer stabiel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Cooperator schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:28:
[...]

IPV6 heb ik unchecked gelaten nu voor beide ethernetpoorten. Eens kijken wat dat gaat doen...
Hoe zet ik een vast IP in mijn pc?
IPV6 uitzetten helpt ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
leuk_he schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:03:
Toevallig had ik sinds afgelopen vrijdag dezelfd problemen en

-Ook een fritzbox modem (7170)
-ook xs4all.
In de eventlog van de modem zie je reboots van het modem en af en toe uitval van de wireless. (Die moet je dus nakijken door in de http://fritz.box in te loggen. )

Ik heb het toen opgelost door mijn oude speedtouch modem aan te sluiten.

Daarna modem een factory reset gegeven en een firmware upgrade (IN DIE VOLGORDE NIET ANDERSOM .82 firmware kreeg ik niet ingesteld na een factory reset) . Nu is het modem weer stabiel.
Dus jij gebruikt je fritzbox niet meer nu? Speedtouch hadden wij eerder ook. Maar de fritzbox is niet van mij, dus ik weet niet of mijn ouders wel willen terugstappen naar de Speedtouch (neem aan dat wij die nog wel hebben). Waarom ben ik echter de enige die het probleem heeft en alleen op mijn computer? Op de XP laptop werkt het volgens mij prima en mijn vader zijn pc werkt ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Nou, de speedtouch is schijnbaar geen optie meer thuis en ik zit dus nog altijd met hetzelfde probleem... |:(

Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn onboard ethernet poorten niet meer goed functioneren? Ik heb mijn pc altijd overgeklokt staan en ik heb al eens gehad dat ik mijn SB Live Audigy kaart eruit moest halen omdat die het niet meer trok met de overklok...en ik heb ook al een tijd terug een aantal usb poorten opgeblazen op mijn moederbord met behulp van een defecte usb apparaat...

Ik heb een Asus P5WDH Deluxe moederbord en een Core 2 Duo E6400 geklokt op 3ghz.
Vervangen van de moederbord zou wel kunnen (zou moeten kijken hoe duur dat is), maar ik vind het eigenlijk een beetje zonde aangezien mijn processor ook niet veel soeps meer is tegenwoordig en er geen moederbord is die mijn processor aankan alsook bijvoorbeeld een i5 of i7...

[ Voor 89% gewijzigd door Cooperator op 20-04-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Cooperator schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:07:
[...]

Dus jij gebruikt je fritzbox niet meer nu?
Na een factory reset en firmware upgrade is het weer stabiel bij mij geworden.

Je moet echt uitzoeken of het de PC(test met linux live-cd)/windows of de modem/router(kijk in eventlog) is voordat je gaat verbouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door leuk_he op 20-04-2011 15:25 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
leuk_he schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:24:
[...]

Na een factory reset en firmware upgrade is het weer stabiel bij mij geworden.

Je moet echt uitzoeken of het de PC(test met linux live-cd)/windows of de modem/router(kijk in eventlog) is voordat je gaat verbouwen.
Firmware update gedaan maar dat heeft niet geholpen...
Zodra ik niet meer kan browsen kan ik ook niet meer de fritzbox raadplegen in mijn browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb om eerlijk te zijn alleen ff snel dit topic gescannd niet alles gelezen, maar wat je nu zegt lijkt het wel of poort 80 (HTTP) geblokkeerd word, door bijv. een Firewall, maar dan zou het eigenlijk continue moeten zijn. Heb je de Windows Firewall al eens uit gehad?

Edit: Misschien Windows Defender uitzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 17:18 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:01
Komt me erg bekend voor. En bij mij was het ook een raadsel.
Het leukste was nog dat de radio stream gewoon doorging, en msn bleef werken.
Helaas duurde dat niet erg lang, want uiteindelijk kreeg ik 0 respons meer van de harde schijf met het gevolg een bevroren Windows. ( :S )

Het probleem was weg toen ik alle virtuele apparaten (vmware-nat en VPN's) had verwijderd uit apparaatbeheer en bij de instellingen van de netwerkkaart alle energie gerelateerde dingen op "Niet Besparen" had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:17:
Heb om eerlijk te zijn alleen ff snel dit topic gescannd niet alles gelezen, maar wat je nu zegt lijkt het wel of poort 80 (HTTP) geblokkeerd word, door bijv. een Firewall, maar dan zou het eigenlijk continue moeten zijn. Heb je de Windows Firewall al eens uit gehad?

Edit: Misschien Windows Defender uitzetten.
Bedankt voor je reactie. Windows Firewall stond all uit omdat ik ESET Smart Security heb draaien. Windows Defender heb ik nu ook uitgezet. Even afwachten of dat gaat helpen. Hoe kan ik zien of poort 80 geblokkeerd wordt en nog belangrijker, hoe maak ik die dan toegankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
jeroen3 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:25:
Komt me erg bekend voor. En bij mij was het ook een raadsel.
Het leukste was nog dat de radio stream gewoon doorging, en msn bleef werken.
Helaas duurde dat niet erg lang, want uiteindelijk kreeg ik 0 respons meer van de harde schijf met het gevolg een bevroren Windows. ( :S )

Het probleem was weg toen ik alle virtuele apparaten (vmware-nat en VPN's) had verwijderd uit apparaatbeheer en bij de instellingen van de netwerkkaart alle energie gerelateerde dingen op "Niet Besparen" had gezet.
Ik zie geen virtuele apparaten in apparaatbeheer maar ik heb wel de netwerkkaart op niet besparen gezet zoals jij hebt genoemd. Tevens heb ik Windows Defender uitgezet. Hopen dat mijn internet nu niet meer wordt afgebroken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooperator schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:50:
Hoe kan ik zien of poort 80 geblokkeerd wordt en nog belangrijker, hoe maak ik die dan toegankelijk?
Dat kan je als het goed is in je Firewall terug vinden, ik ben niet bekend met ESET dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Kan je proberen als je internet er uit ligt om wel te pingen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8.
Anders kan het misschien ook wel de DNS Server zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Tot nu toe geen problemen meer tegen gekomen. Misschien dat de firmware update van de fritzbox na een restart van mijn pc toch heeft geholpen, of het uitzetten van windows defender en/of de ethernetkaart niet in energiebespaarstand zetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:01
Het werkte bij mij ook.
Waarschijnlijk de energiespaarstand.
Want het kwam pas na een update van windows. Ik kan niet zeggen welke omdat ik maar 1 keer per maand updates draai. (dat zijn er dan vrij veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Cooperator schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:03:
Tot nu toe geen problemen meer tegen gekomen. Misschien dat de firmware update van de fritzbox na een restart van mijn pc toch heeft geholpen, of het uitzetten van windows defender en/of de ethernetkaart niet in energiebespaarstand zetten... :)
Ik was wat te voorbarig met mijn antwoord. Gelijk daarna viel het internet weer eens uit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt weten of het poort 80 is, kan je een keer proberen zodra je internet weer uitvalt in te loggen op je router, maar dan https:// voor het IP adres te zetten, HTTP gaat namelijk over een andere poort dan HTTPS.

EDIT: Ik zat even terug te lezen en toen zag ik dit staan.
Cooperator schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:27:
ipconfig /release werkte niet? Iets met een draadloze verbinding...
Wat ik vreemd vind aangezien je een bedraad netwerk hebt. Niet toevallig een wireless ontvanger in je pc zitten?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:43:
Als je wilt weten of het poort 80 is, kan je een keer proberen zodra je internet weer uitvalt in te loggen op je router, maar dan https:// voor het IP adres te zetten, HTTP gaat namelijk over een andere poort dan HTTPS.

EDIT: Ik zat even terug te lezen en toen zag ik dit staan.

[...]

Wat ik vreemd vind aangezien je een bedraad netwerk hebt. Niet toevallig een wireless ontvanger in je pc zitten?
Ik heb ook een draadloze verbindingsmogelijkheid onboard op mijn moederbord. Deze heb ik echter disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem in de Bios op Disabled gezet? Zo ja, kijk even in apparaat beheer of hij daar tussen staat en wat er gebeurt als je hem dan uitschakelt of verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 08:00:
Heb je hem in de Bios op Disabled gezet? Zo ja, kijk even in apparaat beheer of hij daar tussen staat en wat er gebeurt als je hem dan uitschakelt of verwijderd.
Ik had het disabled in apparaatbeheer. Nu heb ik het echter ook verwijderd. Even afwachten wat dat doet...
Update: verwijderen in apparaatbeheer heeft niet geholpen.

Ik had daarvoor ook even in het bios gekeken en zag naar mijn weten niets over de draadloze verbinding. Ik zal hier echter een paar van mijn bevindingen doorgeven. Misschien heb jij er wat aan?

Onder de tab 'Advanced' heb ik een bullet genaamd 'LAN Cable Status'. Hierin heb ik een optie genaamd 'POST Check LAN Cable', welke op 'disabled' staat.
Tevens heb ik onder de tab 'Advanced' een bullet genaamd 'Onboard Devices Configuration' waarin ik naast opties over de RAID en onboard audio de volgende opties heb:
  • Onboard 1394 Controller: enabled
  • Onboard PCIE GbE LAN_1: enabled
  • Onboard PCIE GbE LAN_2: enabled (ik heb beide poorten al geprobeerd en dat maakt geen verschil...sinds kort doe ik ook aan Internet Connection sharing zodat mijn laptop ook op internet kan...probleem vond al plaats voordat ik dit ben gaan doen)
  • LAN Option ROM: disabled
  • Serial Port1 Address: 3F8/IRQ4

[ Voor 3% gewijzigd door Cooperator op 25-04-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle instellingen zijn volgens mij wel goed (1394 is FireWire). Ik heb ook even de manual van je mobo bekeken, ik zie vreemd genoeg helemaal niks staan over die onboard WLAN adapter, ten minste bij de info over de BIOS Setup. Verder als ik je mobo google, lijkt de WLAN Adapter wel een insteekkaartje, maar volgens mij zit hij gewoon vast, of niet? Als het wel een insteekkaartje is zou je hem er gewoon uit kunnen halen, maar ik zou hem er zeker niet uit breken (mocht je zoiets doms in je hoofd halen), want dan werkt je hele mobo waarschijnlijk niet meer.

Al met al vind je dit wel een heel raar probleem, zal morgen eens even navragen op school (tijdens Cisco ;) )

EDIT: Het klinkt misschien raar, maar wat gebeurt er als je hem juist inschakelt en de nieuwste drivers installeert, misschien dat Windows dat wat beter overweg kan met de verschillende apparaten. (gewoon een pure gok eigenlijk nergens op gebaseerd)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:30:
Alle instellingen zijn volgens mij wel goed (1394 is FireWire). Ik heb ook even de manual van je mobo bekeken, ik zie vreemd genoeg helemaal niks staan over die onboard WLAN adapter, ten minste bij de info over de BIOS Setup. Verder als ik je mobo google, lijkt de WLAN Adapter wel een insteekkaartje, maar volgens mij zit hij gewoon vast, of niet? Als het wel een insteekkaartje is zou je hem er gewoon uit kunnen halen, maar ik zou hem er zeker niet uit breken (mocht je zoiets doms in je hoofd halen), want dan werkt je hele mobo waarschijnlijk niet meer.

Al met al vind je dit wel een heel raar probleem, zal morgen eens even navragen op school (tijdens Cisco ;) )

EDIT: Het klinkt misschien raar, maar wat gebeurt er als je hem juist inschakelt en de nieuwste drivers installeert, misschien dat Windows dat wat beter overweg kan met de verschillende apparaten. (gewoon een pure gok eigenlijk nergens op gebaseerd)
De WLAN heeft een aansluiting achter op het moederbord waarop je een WLAN zender en ontvanger op kunt schroeven... geen insteekkaartje dus. Nu ik de WLAN heb uninstalled in apparaatbeheer komt windows na een reboot met de melding dat hij het apparaat niet kan installeren (geen goede drivers voor kunnen vinden). Ik denk dat ik beter niet de drivers kan installeren van Asus, want ik gebruik de WLAN toch niet en aan de WLAN kan het gewoon niet liggen.

Edit: hier nog een ipconfig /release resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Cooperator op 25-04-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als eens de eventlog bekeken van het moment dat het fout gaat?

Afbeeldingslocatie: http://cybernetnews.com/wp-content/uploads/2007/08/vistaeventviewer.jpg

(hoewel je niet beschrijft dat je een p2p programma gebruikt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Wellicht dat ik nu dan toch het probleem heb gevonden. Ik had de personal firewal uitgezet van ESET Smart Security en omdat ik niet helemaal zonder firewall wil zitten natuurlijk heb ik windows firewall als alternatief aangezet. Tot nu toe lijkt het allemaal goed te werken. Fingers crossed! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht dit blijven werken, zou ik als ik jou was even zoeken naar welke instelling in ESET hier dan voor zorgt en die aanpassen, ik denk dat die ESET Firewall namelijk wel wat beter is dan de Windows Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Schijnen meer mensen last van te hebben... Koryomm je lijkt de oorzaak gevonden te hebben d:)b

http://tekblogs.com/tb/20...y-eset-firewall-solution/
...stuk of 10 pogingen.....
....
What I did next

I simply switched off the ESET firewall and now use the Vista firewall. The result – everything is now working

This all looks like very bad news for ESET users. I have been a great fan of ESET software. But their forums are full of problems like this.
Overigens is je ADSL router rook al een soort van firewall. (NAT) Dus ook al schakel je de windows firewall uit dan nog zit je pc niet rechtstreeks aan internet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:50:

Overigens is je ADSL router rook al een soort van firewall. (NAT) Dus ook al schakel je de windows firewall uit dan nog zit je pc niet rechtstreeks aan internet vast.
Je bedoeld waarschijnlijk SPI ;) NAT zet een intern IP om naar een Extern IP, maar blokkeert verder niks

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:33:
Mocht dit blijven werken, zou ik als ik jou was even zoeken naar welke instelling in ESET hier dan voor zorgt en die aanpassen, ik denk dat die ESET Firewall namelijk wel wat beter is dan de Windows Firewall
Het lijkt inderdaad de oplossing te zijn. >:)
Wat betreft het zoeken naar welke instelling in ESET het internet regelmatig verbreekt...dat is misschien een beetje veel werk voor iemand die weinig verstand heeft van wat hij nou eigenlijk allemaal aan het doen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:22:
[...]

Je bedoeld waarschijnlijk SPI ;) NAT zet een intern IP om naar een Extern IP, maar blokkeert verder niks
Nee hoor.

Ik bedoel echt de NAT zoals die geïmplementeerd is in de eerste huis tuin en keuken routers. Deze vorm van NAT laat standaard geen inkomende verkeer door van de router naar de PC (simpelweg omdat hij niet weet naar welke PC het moet). Uitgaand verkeerd wordt niet geblokkeerd.

nat

Dit is in feite het zelfde gedrag als windowsfirewall en de personla firewall software die op de pc installeerd: Uitgaand verkeer mag, inkomed verkeer alleen als reactie op uitgaand verkeer of aan de hand van extra regels in de firewall.

Stateful packet inspection is dan echt overkill, want als je ingaand verkeer toch al blokkeert is het weinig zinvol dat verkeer ook nog eens te monitoren. Zeker op sommige routers waar niet bij verteld wordt wat er nu precies aan extra firewalling gedaan wordt, en waar niet aan te tweaken is, wordt er wel eens wat teveel geblokkeerd (p2p verkeer leidt tot heel veel connecties en raakt spi nogal eens door in de war)

• Tuho1989
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06-2022
Cooperator schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:22:
Beste Tweakers,

Ik ben nogal een n00b maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen. Na hele lange tijd geen problemen te hebben gehad met internet, was het op een gegeven moment gedaan met de pret (had een schone installatie gedaan toen en waarom weet ik niet, maar het internet werkte daarna niet goed meer). Het zit zo, wij hebben thuis Xs4all adsl op een fritzbox en daar is mijn vader's pc op aangesloten alsook die van mij (beide wired). Mijn vader heeft echter nooit problemen en ik de laatste tijd dus wel. Om de zoveel tijd (lijkt volledig willekeurig...kan na een tijdje zijn, of net na het opstarten) kan ik opeens niet meer browsen. Als ik echter al ingelogd ben met skype en/of aan het downloaden ben met newsleecher, blijven deze twee gewoon werken. Internet ligt er dus niet helemaal uit...alleen het browsen werkt niet meer. Dit is dan na 5-10min ofzo weer voorbij en dan werkt het weer voor een poosje. Ik draai op Windows 7 Ultimate X64 en na een format nog altijd hetzelfde probleem. Mijn moederbord is trouwens een Asus P5WDH Deluxe waar de internetkabel op is aangesloten. Ikzelf hoef nooit wat in te stellen. Na een installatie van Windows 7 kan ik gelijk op internet. Alles is dus automatisch geconfigureerd.

Ik wordt er helemaal gek van en heb geen idee waar het probleem ligt. Ik heb wat screenshots genomen op tijden waarop ik wel kon browsen en waarop ik niet kon browsen. Wel wat kleine verschillen, maar het zegt mij niks. Kan iemand helpen?

Kan browsen:
Kan niet browsen:

IP config bij wel browsen:
IP config bij geen browsen:
Hey,

Ik heb je verhaal gelezen en die van de rest en ik zal jullie effe iets leuks vertellen.
XS4all heeft halve nibwits als installatie monteurs.
Wat je moet doen is effe opbellen naar hun en vragen voor een ondergronds monteur OF zelf even kijken naar het IS/RA punt (waar je modem op is aangesloten)
Dit probleem heb ik namelijk ook gehad. die mannekes weten het verschil namelijk niet tussen het oranje of rode draadje. als je dat even controleert dan denk ik dat die het zal doen.

veel suc7
Pagina: 1