Pc start niet meer op met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• tomblack
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 10:21
Goedenavond!

Ik heb een HP pc staan die ik als media center gebruik. Ik wou alleen nog een hdmi out voor op mijn tv dus heb ik een leuk nieuw videokaartje gekocht, een ATI hd5450.

Als ik de nieuwe videokaart in de PCIe slot steek en hem opstart gaan de fans heel hard draaien maar verder krijg ik geen beeld of enige geluid signalen zoals een piepje van het moederbord.

Dus ik de doe oude videokaart er weer in, na een bios reset. Toen de bios geupdate via de site van HP en weer geprobeerd de videokaart er in te stoppen en weer het zelfde probleem.
Toen heb ik de videokaart in mijn andere pc gezet, die wat nieuwer is en daar doet hij het prima!

Ik denk dus dat de mobo te oud is en hem niet aankan, of weet iemand anders een oplossing?

Info:

Moederbord:P5LP-LE (Limestone)
PC: HP m7280.nl
Videokaart: ASUS hd5450

[ Voor 5% gewijzigd door tomblack op 11-04-2011 18:10 ]

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
1. Reset je moederbord zoals onderaan die pagina beschreven.
2. Schakel de iGPU uit en verwijder de drivers.
3. Herinstalleer de hele PC met de nieuwe videokaart er vanaf begin af aan al in.

[ Voor 41% gewijzigd door madmaxnl op 10-04-2011 20:52 ]

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik denk dat het geen driver kwestie is (dus ook geen nieuwe installatie) want het gaat bij het booten in het bios al fout. Het zal dus of een bios instelling zijn (madmax gaf al suggestie, maar kijk eens in de manual), of inderdaad het mobo kan het niet aan (wederom: zie manual) of een voeding probleem (maar bij mij weten neemt een 5450 niet zoveel stroom).

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Kijk anders eens op de voeding, naar de waarden die daar op staan. En geef het liefst voor de volledigheid even de rest van de inhoud van je computer. Ik heb ze niet zo snel terug kunnen vinden in de link die je me gaf.

edit: zijn dit de specs?: link

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 11-04-2011 13:09 ]

-_-

• tomblack
Ik ga idd eerst even proberen om de bios te resetten zoals madmax zij.

ik heb verder geen boekjes van de pc, heb hem ooit via via gekregen.
Er zat al een NVIDIA GeForce 6200 in dus ik dacht dat de voeding het wel zou moeten trekken, heb voor de zekerheid de dvd spelers maar losgehaald,maar toen werkte het nog niet.

De voeding die er inzit is een: 300w hipro(nog nooit van gehoord)

@M2M
Dat zijn idd de specs van de pc.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Gaat niet werken. Tenminste is mij niet gelukt.
Heb er toen een Nvidia kaart in gezet en dit werkte in een keer.

• tomblack
madmaxnl schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:49:
1. Reset je moederbord zoals onderaan die pagina beschreven.
2. Schakel de iGPU uit en verwijder de drivers.
3. Herinstalleer de hele PC met de nieuwe videokaart er vanaf begin af aan al in.
Me moederbord heb ik gereset en heeft jammer genoeg niet geholpen..
.Maarten schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:04:
Gaat niet werken. Tenminste is mij niet gelukt.
Heb er toen een Nvidia kaart in gezet en dit werkte in een keer.
Wat voor nvidia kaart heb je er toen precies ingezet? :P

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
De BIOS is waarschijnlijk 'vendor locked' en/of heeft een zgn. 'blacklist' of 'whitelist' voor welke apparaten er in mogen van HP.

Je kan proberen een gemodificeerde BIOS te vinden voor het moederbord. Deze worden wel vaker gemaakt voor systemen (vnl. laptops) die een dergelijke lijst in de BIOS hebben voor b.v. WLAN-apparatuur. Ik heb net even zitten Googlen maar vindt helaas niets m.b.t. jouw moederbord.
Je kan pogen op dit forum een gemodificeerde BIOS te laten fabriceren: http://bios-mods.com/

Anders inderdaad een NVIDIA equivalent binnenhengelen ;)

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• tomblack
Allubz schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:30:
De BIOS is waarschijnlijk 'vendor locked' en/of heeft een zgn. 'blacklist' of 'whitelist' voor welke apparaten er in mogen van HP.

Je kan proberen een gemodificeerde BIOS te vinden voor het moederbord. Deze worden wel vaker gemaakt voor systemen (vnl. laptops) die een dergelijke lijst in de BIOS hebben voor b.v. WLAN-apparatuur. Ik heb net even zitten Googlen maar vindt helaas niets m.b.t. jouw moederbord.
Je kan pogen op dit forum een gemodificeerde BIOS te laten fabriceren: http://bios-mods.com/

Anders inderdaad een NVIDIA equivalent binnenhengelen ;)
Dat legt een hoop uit :P. dan moet ik maar even me servertje en media center omdraaien.
Pagina: 1