Pioneer HTB-520-3DSP 3D Homecinemaset

Pagina: 1
Acties:

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:08
Hallo mensen,

Ik ben een redelijke leek als het om audio apparatuur gaat, daarom vraag ik even om wat hulp.
Ik krijg binnen enkele weken mijn nieuwe tv binnen (Panasonic TX-P42G30) en ik wou eigenlijk ook mijn audio even een boost geven. Ik gebruik nu een Logitech Z-5500 en die wil eigenlijk daar weg hebben, ondanks het best wel goeie geluid (er is in mijn oren daar niet zoveel mis mee). Maar soms valt het geluid wel eens weg of gaat hij zonder reden uit. Dus daarom krijgt hij promotie naar mijn PC toe.

En heb ik even wat rond gekeken om een home cinema, maar die hebben vaak geen ingangen. Dus dan maar een losse versterker/reciever. Alleen heb ik helaas geen plek voor mooie zuilen of de "plankspeaker"(die wat kleinere goeie speakers), dus dat word hem niet.

Toen kwam ik dit setje tegen.
Pioneer HTB-520-3DSP 3D Homecinemaset

Een versterker, een BD-speler en 5.1 speakers. En allemaal van Pioneer en een redelijke prijs. Ik zelf heb namelijk ook al een Dune Prime 3.0, maar die heeft een wat trage en niet bepaald stille speler. + als ik een BD afspeel dan heb ik last van lipsync op mijn tv. Bij andere formaten kan ik dat aanpassen, inc digitale bd's. Maar bij de fysieke niet. Dus leek mij wel handig om extra bd-speler te hebben + zal het kwaliteit wel iets beter zijn.

Nu mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze type versterker/bd-speler/speakers??

Of heeft iemand een goed alternatief?

PS: De set bestaat uit:
Versterker > Pioneer HTB-520-3DSP
BD-Speler > BDP-430
Speakers > S-HS100

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Die lip-sync zal je met de nieuwe set ook houden. Dat komt puur doordat het geluid eerder door komt dan het beeld. Dit komt doordat er over het beeld eerst nog wat software heen gaat om het één en ander te verbeteren. Deze delay gaat alleen over het beeld en niet het geluid waardoor er vertraging ontstaat. Dit is op te lossen door bijvoorbeeld de TV op game-mode te zetten zodat de vertragende software uit staat. Of een receiver te kopen welke de audio met een xxx aantal milliseconden kan vertragen. Die receiver komt er dus, maar just to let you know.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Renegade666
Een tv op gamemode zetten houd minder kwaliteit beeld. iig met de lcd die k nu heb. Maar is het mogelijk om het geluid te vertragen met zon reciever? Of moet ik dan weer een segment hoger?

En hoe is het kwalteit van pioneer in dit prijs segment. Dat is voornamelijk het belangrijk. Het zal vast beter klinken als de z-5500 neem ik aan?

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn weten kon de Pioneer VSX-520 wel audio vertragen. Echter hoeveel milliseconden de Pioneer dat kan en hoeveel milliseconden je nodig hebt weet ik niet. Voor Pioneer is er trouwens ook een apart topic: Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic, daar is vast wel iets te lezen over de receiver.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

Mijn vader heeft deze set.

Wat ik een groot nadeel vind is:

De bijgeleverde speakers. de speakers zijn van plastic en bij behoorlijke volumes en hogere tonen gaan deze resoneren.
Geen audio return op de vesterker. d.w.z. dat je niet met 1 HDMI kabel naar je tv klaar bent maar dan ook weer een toslink (optisch) van je TV naar de versterker moet.
De afstandbediening is een drama, incl de response.
Geen mooie duidelijke OSD om je configuraties te bekijken.
De blu-ray speler is traaaag.

Wanneerje zoveel geld gaat uitgeven zou ik kijken naar:

Onkyo 509 zwart: 299
Sony BDP-S570: 179 (best getest door whats hifi 2010 in zijn klasse)
dan heb je nog 170 euro over voor speakers. er van uit gaand dat je 650 betaald voor het Pioneer systeem.
maar de Onkyo kan je lypsync oplossen en scheelt het weer de uitgave van 179 euro voor de BRP.

Voor zie 350 of 170 zou ik marktplaats afzoeken naar een setje JBL of Harman Kardon, die klinken vele malen beter dan de pioneer speakers (het kan altijd beter dan de voorbeelden die ik geef, maar die zijn wel te vinden in die prijsklasse)

Ik heb er spijt van dat ik mijn vader dat systeem heb laten kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcre8r op 11-04-2011 15:40 ]

Bears and Bulls

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mindcre8r schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:38:
Geen audio return op de vesterker. d.w.z. dat je niet met 1 HDMI kabel naar je tv klaar bent maar dan ook weer een toslink (optisch) van je TV naar de versterker moet.
Let wel dat dit alleen van toepassing is als je gebruik maakt van een interne CI-module of van analoge TV. Als je een externe decoder hebt dan sluit je deze toch al rechtstreeks aan de op receiver.
Geen mooie duidelijke OSD om je configuraties te bekijken.
Dat punt snap ik echt nooit. Waarom moet een receiver meteen een mooie GUI en dergelijke hebben. Je stelt een receiver één keer goed in en daarna kom je nooit meer in dat menu. Ik heb nog een OSD met zwarte achtergrond en witte letter a la DOS. Een GUI zou nooit een punt mogen zijn om een receiver niet te nemen.
De blu-ray speler is traaaag.
Daar is het een Blu-rayspeler voor. Tot op heden is er nog geen één Blu-rayspeler welke net zo snel opstart en inlaadt als de goede oude DVD-spelers dat konden doen.
Sony BDP-S570: 179 (best getest door whats hifi 2010 in zijn klasse)
Voor test/resultaten van Sony apparatuur mag je elke site gebruiken behalve What Hifi. What Hifi is zeer Sony minded, negen van de tien Sony producten scoren daar boven gemiddeld.
dan heb je nog 170 euro over voor speakers. er van uit gaand dat je 650 betaald voor het Pioneer systeem.
En dan ligt het best uit verhouding. Voor 170 euro ga je nooit een goede 5.1 set vinden. Plus dat 300 euro voor een receiver dan ook weer uit verhouding is. Neem dan een oudere receiver als bijvoorbeeld de Onkyo TX-SR308. Dan heb je meer geld over voor speakers. Een 500-serie van Onkyo is met dit budget gewoon zonde.
maar de Onkyo kan je lypsync oplossen en scheelt het weer de uitgave van 179 euro voor de BRP.
Dat kan elke receiver tegenwoordig wel. Je moet alleen weten hoeveel vertraging de TV heeft. Dit kan bij sommige modellen een paar milliseconden zijn, maar bij andere TV's kan het wel tot 200 ms zijn.

Aannemende dat nog een Blu-rayspeler niet nodig is dan kan je beter een 5.1 set en een receiver kopen. Maar dan ook helemaal opnieuw beginnen met het budget van 650 euro te verdelen. Dan zou 200 - 250 euro voor een receiver en 450 - 400 euro voor speakers een mooiere verdeling zijn.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

FeaR1986 schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:18:
[...]

Let wel dat dit alleen van toepassing is als je gebruik maakt van een interne CI-module of van analoge TV. Als je een externe decoder hebt dan sluit je deze toch al rechtstreeks aan de op receiver.

[...]

Dat punt snap ik echt nooit. Waarom moet een receiver meteen een mooie GUI en dergelijke hebben. Je stelt een receiver één keer goed in en daarna kom je nooit meer in dat menu. Ik heb nog een OSD met zwarte achtergrond en witte letter a la DOS. Een GUI zou nooit een punt mogen zijn om een receiver niet te nemen.

[...]

Daar is het een Blu-rayspeler voor. Tot op heden is er nog geen één Blu-rayspeler welke net zo snel opstart en inlaadt als de goede oude DVD-spelers dat konden doen.

[...]

Voor test/resultaten van Sony apparatuur mag je elke site gebruiken behalve What Hifi. What Hifi is zeer Sony minded, negen van de tien Sony producten scoren daar boven gemiddeld.

[...]

En dan ligt het best uit verhouding. Voor 170 euro ga je nooit een goede 5.1 set vinden. Plus dat 300 euro voor een receiver dan ook weer uit verhouding is. Neem dan een oudere receiver als bijvoorbeeld de Onkyo TX-SR308. Dan heb je meer geld over voor speakers. Een 500-serie van Onkyo is met dit budget gewoon zonde.

[...]

Dat kan elke receiver tegenwoordig wel. Je moet alleen weten hoeveel vertraging de TV heeft. Dit kan bij sommige modellen een paar milliseconden zijn, maar bij andere TV's kan het wel tot 200 ms zijn.

Aannemende dat nog een Blu-rayspeler niet nodig is dan kan je beter een 5.1 set en een receiver kopen. Maar dan ook helemaal opnieuw beginnen met het budget van 650 euro te verdelen. Dan zou 200 - 250 euro voor een receiver en 450 - 400 euro voor speakers een mooiere verdeling zijn.
Jij weet net zo goed als ik dat wanneer je begint in geluid je al snel beter wilt.
Om die reden stap ik liever wat hoger in met een receiver zodat je er in de toekomst ook nog mee weg komt.

Qua opstarten van bluray kan ik je melden dat de Pioneer er zeker een keer zo lang over doet i.v.m. mijn sony 480 dit heb ik getest. ook tijdens de film naar je menu enz is met de sony vele malen sneller.

Maargoed, hij heeft inprincipe al een BR speler in de Prime, ik zou die dan ook houden en kijken of je wegkomt met de lypsync, zo ja dan bespaard je dat de BRP.

Als je voor 170 euro een JBL 200.5 koopt via marktplaats (wat zeker te vinden is) hierl zelfs voor 125 http://link.marktplaats.nl/438664959 is dat zelfs al beter dan de pioneers.

Ik zeg niet dat het Werelds is, maar het is wel beter dan de pioneers.

Bears and Bulls

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mindcre8r schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:29:
[...]Jij weet net zo goed als ik dat wanneer je begint in geluid je al snel beter wilt.
Om die reden stap ik liever wat hoger in met een receiver zodat je er in de toekomst ook nog mee weg komt.
Even ter info: ik praat die Pioneer Pioneer HTB-520-3DSP niet goed. Ik heb zelf helemaal niets meer van Pioneer in mijn collectie, dus ik hoef niets te verdedigen of wat dan ook. Ik had de Pioneer BDP-320, maar die is weer vervangen voor een Blu-rayspeler van Denon.

Het is maar net wat je wilt. Ik zou dan liever meteen voor betere speakers gaan, daar win je veel meer mee. Met iets meer budget kan je wellicht zelfs de stap van melkpakjes naar boekenplankmodellen maken. Merken als Mordaunt Short, Wharfedale en dergelijke hebben dan leuke speakers te koop. Daar heb je meer aan dan een betere receiver en melkpakjes. Met melkpakjes zal je altijd plastic dingen houden en die zullen het altijd afleggen tegen een paar boekenplankmodellen. Ooit zo'n JBL 200.5 gehoord? Dat is niets beter dan een gemiddelde Logitech speakerset voor de PC. Er is maar één set die ik ken met een goed geluid met semi melkpakjes-look en dat zijn de KEF eitjes, zit je echter wel weer in een ander budget.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 11-04-2011 18:05 ]

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

FeaR1986 schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:51:
[...]

Het is maar net wat je wilt. Ik zou dan liever meteen voor betere speakers gaan, daar win je veel meer mee. Met iets meer budget kan je wellicht zelfs de stap van melkpakjes naar boekenplankmodellen maken. Merken als Mordaunt Short, Wharfedale en dergelijke hebben dan leuke speakers te koop. Daar heb je meer aan dan een betere receiver en melkpakjes. Met melkpakjes zal je altijd plastic dingen houden en die zullen het altijd afleggen tegen een paar boekenplankmodellen. Ooit zo'n JBL 200.5 gehoord? Dat is niets beter dan een gemiddelde Logitech speakerset voor de PC. Er is maar één set die ik ken met een goed geluid met semi melkpakjes-look en dat zijn de KEF eitjes, zit je echter wel weer in een ander budget.
Daar komen we op het punt wat ik al eerder aanhaalde:

Het is niet alles, maar het is beter dan de pioneer speakers. Dit geeft misschien meer aan hoe slecht de pioneer speakers zijn.
En waren die JBL maar zo goed als logitech speakers, mijn Z2300 gaf echt meesterlijk geluid voor op een computer systeem imho.

Jij ziet Speakers als een basis om uit te bouwen, ik zie daarbij de receiver als basis. waar bij de X9 serie van Onkyo bijvoorbeeld splinter nieuw is en jaren mee kan.
Smaak in Speakers zie ik sneller veranderen, dit omdat je wellicht nog gaat verhuizen, je interieur gaat veranderen waarbij je beoogde speakers niet meer passen, plek voor een receiver heb je meestal wel.

Mgoed het komt hier op neer: TS koop niet de Pioneer ;)

Bears and Bulls

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mindcre8r schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:08:
[...]Onkyo bijvoorbeeld splinter nieuw is en jaren mee kan.
Dat was vroeger zo, dat je jaren en jaren met een versterker kon doen. We hebben jaren met een max van DTS en Dolby Digital over optische toslink en digitale coax gedaan. Maar met de huidige gang van zaken komt elk jaar wel weer wat nieuws. Zo lang hebben we geen HDMI 1.3 gehad voordat we naar HDMI 1.4 gingen. Waardoor je met een beetje geluk één model over kan slaan, maar dan toch weer het volgende model moet kopen wil je helemaal bij zijn.

Maar goed, dat zijn allemaal dingen die TS zelf mag beslissen inderdaad. Feit is al wel dat een Blu-rayspeler er niet bij hoeft aangezien een beetje receiver dat lip-sync probleem al op kan lossen.

• Renegade666
hmm, anders maken jullie het mij even moeilijk :P

Uhm, maar als ik de BD schrap, en bv die Onkyo TX-NR509 die mindcre8r zegt. Welk leuk setje past er dan wat goed bij. En zoals ik zei heb ik beperkt ruimte, dus ik denk boekenplankmodellen toch krap word. Maar dat houd niet in dat er geen intresse voor is.

Het nadeel is dat ik mijn tv nog niet heb, dus kan ik niet echt meten, maar ik ben redelijk creatief, dus kan ik altijd een paar extra poten maken ;)

edit:
Ik heb ondertussen ook nog een setje van Yahama gevonden.
http://www.eshop.nl/winke...Pack_300_zwart_zwart.html

Edit2:
Bij die shop hierboven heb ik net even een Jamo setje samen gesteld, boekplankspeakers, maar de center die er bij past is er niet. Had alles zwart, maar die center was alleen kersen....Maar er staat ook een wel een leuk 5.0 en 5.1 setje van Jamo, echter met zuilen van een meter hoog. Maar ik moet zeggen dat het totaalplaatje toch wel wat duur wordt.. Bijna duurder dan de tv zelf.

[ Voor 38% gewijzigd door Renegade666 op 11-04-2011 20:35 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wederom met een Blu-rayspeler die je dus niet nodig hebt :>

Maar het kan toch echt wel. Even puur als voorbeeld, want deze set heeft twee vloerstaanders die je dus wellicht niet kwijt kan. Maar deze set kost maar €525 en kan vast wel wat goedkoper. Receiver van 200 euro er bij en je zit net boven je budget. Een set zonder vloerstaanders zal dan nog wel goedkoper uitvallen. Heb je een set welke beter is dan de Pioneer, en eigenlijk beter dan welk set melkapkjes dan ook. En toch redelijk ruim onder de 900 euro die de TV gekost heeft. Dus niet "bijna duurder dan de TV gekost heeft."

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Als je van voorkouwen houdt ;)

Hier mijn combi voor een plek waar niet al teveel ruimte is.

Klipsch HD Theater 300: 399
Onkyo 309 : 299

Totaal: 698

Iets duurder dan de Pioneer, maar wel met speakers waar je erg veel plezier van hebt.
En mochten features op een receiver je niet zoveel intresseren kan je ook kijken naar de Klipsch Hd theater 500 met een mindere versterker (je komt wel boven de 650 uit) maar de Klipsch HD home cinema packages zijn wel echt amazing qua sound imho.

En ik moet Fear daar wel gelijk in geven, wanneer je speakers ruk zijn en je versterker top dan is je geluid nog steeds ruk. is je versterker redelijk en je speakers top dan heb je al veel meer plezier van je aankoop.

Bears and Bulls

• Renegade666
Om eerlijk gezegt vind ik de Jamo set toch het mooist, en zal (heb zon gevoel) beter klinken als de Klipsch (tell me if iam wrong). Echter die zuilen zijn groot. Waarom is erg geen setje met 4 van die kleinere speakers ipv 2 grote en 2 kleine. Want ik zit met een schuine want (lang leve zolder:P) en daar past hij niet echt, alleen als ik dus alles opschuif. maar hier kan ik pas goed over oordelen als ik mijn tv heb.

Ben nu momenteel zonder, ik heb mijn 27" scherm eerst maar neergezet met de Dune, damn, wat is 27" klein als je een 37" had:P

En over die BD-speler, i know:P Setje zag er wel goed uit, daarom ;)

En heeft die Onkyo ook zon "hud" op de tv, ipv via het schermpje? (ik neem aan van wel, anders had je er niet over bij de eerste post van je :P) En die klipsch ziet er wel leuk uit, past mooi bij de rest.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

DjVe

Hatsaflats!

Hoe groot is je kamer? Als je je kamer vol gaat gooien met grote speakers, dan klinkt dat 9 van de 10 keer ook nergens naar. De Jamo's zijn lastige speakers qua plaatsing en hebben echt wel wat ruimte nodig om goed geluid te geven (zeker omdat de sub in de zijkant van de speakers verwerkt zit).

Ik denk dat je beter uit de voeten kan met boekenplank speakers en een aanvulling van een subwoofer.

Persoonlijk zou ik in een kleinere kamer niet eens gaan voor 5.1, maar je budget gewoon lekker op stereo gooien. Minder speakers dus meer ruimte en je hoeft je budget niet te verdelen over 5 of 6 speakers (en een bijpassende versterker).

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Renegade666 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:02:
Om eerlijk gezegt vind ik de Jamo set toch het mooist, en zal (heb zon gevoel) beter klinken als de Klipsch (tell me if iam wrong). Echter die zuilen zijn groot. Waarom is erg geen setje met 4 van die kleinere speakers ipv 2 grote en 2 kleine. Want ik zit met een schuine want (lang leve zolder:P) en daar past hij niet echt, alleen als ik dus alles opschuif. maar hier kan ik pas goed over oordelen als ik mijn tv heb.

Ben nu momenteel zonder, ik heb mijn 27" scherm eerst maar neergezet met de Dune, damn, wat is 27" klein als je een 37" had:P

En over die BD-speler, i know:P Setje zag er wel goed uit, daarom ;)

En heeft die Onkyo ook zon "hud" op de tv, ipv via het schermpje? (ik neem aan van wel, anders had je er niet over bij de eerste post van je :P) En die klipsch ziet er wel leuk uit, past mooi bij de rest.
Hier komt de gouden regel kijken: luister er eerst eens naar.

De jamo speakers, bookshelfs hebben al snel meer klankast dan compact speakers uiteraard.
Maar was je er dan ook van plan een sub aan te knopen?

Maar het zal je verbazen hoe goed de klipsch klinken, en op een zoldertje is de klipsch meer dan capabel!

De optie om in stereo te gaan draaien is helemaal zo slecht niet, al1 als je wilt genieten van de de film effecten en de effecten die in games zitten (zo is het bijv awesome in COD BO als er mortieren worden afgevuurd dat je ze echt hoort inkomen)

De 309 heeft idd een HUD :P wat we een GUI noemen en onkyo de OSM (on screen menu)

http://youtu.be/zQUob_jxKiY voor met je ipod

in de manual staan de configuratie items

http://www.eu.onkyo.com/d...anual_TX-SR309_En_web.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door mindcre8r op 12-04-2011 09:13 ]

Bears and Bulls

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mwah, gewoon om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met 650 euro. Want Jamo is absoluut niet mijn ding... Punt van Jordy zou je ook nog mee kunnen nemen. Want als je voor 250 euro een receiver neemt en dan een budget hebt van zo'n 400 euro voor twee vloerstaanders kan je ook best leuke speakers neer zetten. Wat ben ik blij dat ik ooit voor mezelf die keuzes al gemaakt heb :P

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

FeaR1986 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:53:
[...]

Mwah, gewoon om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met 650 euro. Want Jamo is absoluut niet mijn ding... Punt van Jordy zou je ook nog mee kunnen nemen. Want als je voor 250 euro een receiver neemt en dan een budget hebt van zo'n 400 euro voor twee vloerstaanders kan je ook best leuke speakers neer zetten. Wat ben ik blij dat ik ooit voor mezelf die keuzes al gemaakt heb :P
Och binnen 5 jaar ga jij toch weer opzoek om je focals aan te vullen of te vervangen.. dit is niet een product dit is een hobby ;)

Bears and Bulls

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
mindcre8r schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:02:
[...]
Och binnen 5 jaar ga jij toch weer opzoek om je focals aan te vullen of te vervangen.. dit is niet een product dit is een hobby ;)
Ik geef hem 2 jaar ;)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mindcre8r schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:02:
[...]Och binnen 5 jaar ga jij toch weer opzoek om je focals aan te vullen of te vervangen.. dit is niet een product dit is een hobby ;)
Kans bestaat. Maar ik ben er voor mezelf wel uit dat je beter een goede 2.0 set-up neer kan zetten en dan langzaam uit kan bouwen dan meteen een lagere serie neerzetten om meteen 5.1 te hebben. En met die "regel" is de keuze al een stuk kleiner dan X budget hebben en mogelijkheden te over.
Over twee jaar hoop ik mijn set net compleet te hebben. Maar daar gaat nog wel 4000 - 5000 euro overheen. Moet nog twee maal Focal Chorus 816V als rear, nog een SVS Ultra subwoofer, 50" plasma en een mooie eindversterker. Dat wordt best krap in twee jaar, of ik moet de Staatsloterij winnen...

Disclaimer: mits ik dan nog vrijgezel ben én nog steeds dezelfde hobby heb. Mijn huidige ex-vriendinnen hebben me allemaal voor gek verklaard dat ik voor duizenden euro's aan apparatuur heb staan. De laatste ex-vriendin vond het ook zeker niet tof dat ik op Valentijnsdag een receiver voor mezelf had gekocht :+

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 12-04-2011 14:55 ]

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:45:
De laatste ex-vriendin vond het ook zeker niet tof dat ik op Valentijnsdag een receiver voor mezelf had gekocht :+
_/-\o_

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Renegade666
Lol @ laatste stukje van Fear :P

Maar stereo denk ik niet overna, want wil ik gewoon niet. Ik hou graag van overal geluid, en niet alleen voor mij.

"De 309 heeft idd een HUD wat we een GUI noemen en onkyo de OSM (on screen menu)"
Kwam even niet op de naam, was nog vroeg :P En HUD kwam wat eerder in mijn kop voor :P

Denk inderdaad dat die Jamo afvallen, ivm met grote. Ik zal eens kijken waar ik die Klipsch HD Theater 300 krijgen.

En ik heb vandaag even met de winkel gebeld. Als het goed is krijg ik mijn tvtje vrijdag binnen:D

edit:
Bij die Klipsch zie ik aansluitingen op de sub. Moeten daar speakers op aan worden gesloten?

[ Voor 8% gewijzigd door Renegade666 op 12-04-2011 15:58 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Renegade666 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:54:
Bij die Klipsch zie ik aansluitingen op de sub. Moeten daar speakers op aan worden gesloten?
Bedoel je deze foto?

Dat zijn op zich de standaard aansluitingen welke je op een actieve subwoofer aan zal treffen.
  • 220 Volt / stekker.
  • Vier gewone speaker terminals als je de subwoofer high level aan gaat sluiten.
  • RCA/tulp ingangen om de subwoofer via de low-level aan te sluiten.
  • Wat draaiknoppen en schakelaars voor het volume, cross-over, phase, et cetera.
Speakers sluit je gewoon op de receiver aan. De subwoofer kan gewoon met een simpele RCA - RCA kabel op de receiver aan worden gesloten. De subwoofer heeft namelijk een eigen versterker (daarom is het ook een actieve subwoofer) en het volstaat dus om puur het signaal naar de subwoofer te sturen.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Renegade666 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:54:
Lol @ laatste stukje van Fear :P

Maar stereo denk ik niet overna, want wil ik gewoon niet. Ik hou graag van overal geluid, en niet alleen voor mij.

"De 309 heeft idd een HUD wat we een GUI noemen en onkyo de OSM (on screen menu)"
Kwam even niet op de naam, was nog vroeg :P En HUD kwam wat eerder in mijn kop voor :P

Denk inderdaad dat die Jamo afvallen, ivm met grote. Ik zal eens kijken waar ik die Klipsch HD Theater 300 krijgen.

En ik heb vandaag even met de winkel gebeld. Als het goed is krijg ik mijn tvtje vrijdag binnen:D

edit:
Als ik je een tip mag geven: hifi corner in groningen, erg goede service en snelle levering!

Bears and Bulls

• Renegade666
Hmm, ook nog redelijk in de buurt, klein 25 min rijden. En ik zie ook wat foto's van een showroom. Misschien eens een keer langs wippen als ik uit hoogezand kom. Ik zie dat ze donderdagavond koopavond heb, zal ik even kijken.

Want ik denk dat het inderdaad de Onkyo wordt met die Klipsch (wat een naam:P) wordt. Maar ik wil eigenlijk eerst even zien als hij ze daar heeft.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Renegade666 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:14:
Hmm, ook nog redelijk in de buurt, klein 25 min rijden. En ik zie ook wat foto's van een showroom. Misschien eens een keer langs wippen als ik uit hoogezand kom. Ik zie dat ze donderdagavond koopavond heb, zal ik even kijken.

Want ik denk dat het inderdaad de Onkyo wordt met die Klipsch (wat een naam:P) wordt. Maar ik wil eigenlijk eerst even zien als hij ze daar heeft.
Hebben ze, keep us posted, en wellicht tot ziens in het post hier foto's van je home cinema topic ;)

Bears and Bulls

• Renegade666
I will ;)

• Renegade666
Ik ben vanmiddag even langs geweest. Heb het spul even gezien. Helaas had even geld overgemaakt, dus kon ze niet gelijk mee nemen, al werd dat ook moeilijk, auto was vol. Maar ik heb het nu besteld:

Onkyo SR309
Klipsch HD theater 300
hdmi kabel
kabel set.

Hopen dat ik het zaterdag binnen heb, kan ik vant weekend even bezig :D

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Renegade666 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:59:
Ik ben vanmiddag even langs geweest. Heb het spul even gezien. Helaas had even geld overgemaakt, dus kon ze niet gelijk mee nemen, al werd dat ook moeilijk, auto was vol. Maar ik heb het nu besteld:

Onkyo SR309
Klipsch HD theater 300
hdmi kabel
kabel set.

Hopen dat ik het zaterdag binnen heb, kan ik vant weekend even bezig :D
Gefeliciteerd! ben benieuwd wat je er van vind, ik was erg onder de indruk van de speakers.

Bears and Bulls

• Renegade666
Vandaag binnen gekregen. Alles netjes aangesloten, helaas was de kabel niet zo dik, maarja.
Eerst geen geluid, maar dan moet je ook even in de Dune aanzetten dat de audio over HDMI moet.. :P

Maar daarna, damn, zeer goed geluid. Moet alleen het een ander ingesteld worden op de Onkyo, maar dat moet lukken. En ondanks dat de Sub kleiner is, komt er veel meer en heldere bas uit. En ook qua speaker, die toch nogal wat kleiner zijn, komt hier zeer mooi en helder geluid uit. En jah het zal beter kunnen volgens de meesten, maar dit voldoet mij meer dan genoeg. Hier kan ik wel enkele jaarjes mee vooruit!!

Ik heb nog geen foto's van het geheel, want mijn tvtje is er nog niet. Dus als die er is, houd dan het Foto home cinema topic in de gaten.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Renegade666 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:09:
Vandaag binnen gekregen. Alles netjes aangesloten, helaas was de kabel niet zo dik, maarja.
Eerst geen geluid, maar dan moet je ook even in de Dune aanzetten dat de audio over HDMI moet.. :P

Maar daarna, damn, zeer goed geluid. Moet alleen het een ander ingesteld worden op de Onkyo, maar dat moet lukken. En ondanks dat de Sub kleiner is, komt er veel meer en heldere bas uit. En ook qua speaker, die toch nogal wat kleiner zijn, komt hier zeer mooi en helder geluid uit. En jah het zal beter kunnen volgens de meesten, maar dit voldoet mij meer dan genoeg. Hier kan ik wel enkele jaarjes mee vooruit!!

Ik heb nog geen foto's van het geheel, want mijn tvtje is er nog niet. Dus als die er is, houd dan het Foto home cinema topic in de gaten.
Gefeliciteerd :)

inderdaad je apparatuur instellen zodat het de signalen goed doorgeeft aan de receiver en de receiver de destbetreffende icoontjes kan laten zien, en natuurlijk :) het geluid!

Bears and Bulls

Pagina: 1