Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geïnstalleerd programma verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft na een hele hoop meldingen van 'Pas op! Uw computer is geïnfecteerd!' helaas een
programma geïnstalleerd dat de computer nu zeer traag maakt. Ook zorgt er het voor dat bij het openen van
IE er een tiental reclame pagina's worden geopend etc. Nu wil ik dat programma van haar verwijderen, maar
het staat er helaas bij software in het Configuratiescherm niet tussen.

De snelkoppeling op het bureaublad naar het programma, verwijst naar een map in Application Data. In
deze map kan ik alles verwijderen, behalve de .exe. Dit zou 'In gebruik zijn'. Nu wil ik dus in taakbeheer
het proces van het programma stoppen, zodat de .exe te verwijderen is, maar helaas werkt (waarschijnlijk
sinds de installatie van het programma) taakbeheer niet meer. Het start gewoon niet op.

Wat kan ik beste doen om het programma te verwijderen? Ik zie hier en daar ook applicaties die adware
verwijderen etc. maar is dit wel adware?

Hopelijk heeft iemand een idee!
Sander

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 12:27

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:29

Quad

Doof

Het beste wat je kunt doen is malware bytes even downloaden en installeren en een volledige scan uit laten voeren.
In bijna alle gevallen zal het opgelost worden.

Mbam vindt je hier: http://www.malwarebytes.org/

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Edek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03 22:21
Misschien werkt Revo Uninstaller. Probeer maar. Het hielp me eens een keer tegen Scareware.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

Maar als zoiets simpels op haar computer staat, misschien is het dan verstandig er een paar malware, spyware adware en virusscanners overheen te halen. Kan best zijn dat er nog veel meer troep is.

Overigens kan hijackthis ook wat meer insight geven.

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 10-04-2011 16:51 ]

-_-