Toon posts:

Wie bied hier de helpende hand? (SCSI)

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een server met daarin 3 SCSI hd's.

1 x Seagate 2gb
1 x IBM 2gb
1 x Seagate 4gb

In het begin had ik eerst die Seagate 2gb maar die andere twee zijn er deze week bijgekomen.
De IBM werkte prima en de seagate ook MAAR toen ik in windows keek zag ik dat de IBM + Seagate (4gb) waren gepartioneerd.
Naja enfin dacht ik ff fdisk en klaar is kees.
Bij die IBM ging het wel goed maar toen ik het bij de seagate probeerde liep ie tijdens het partioneren vast!!!
Dit resulteerde erin dat ik die schijf nu nergens meer kan terugvinden.
Zijn er programma's die dit op de een of andere manier kunnen fixen en hoe?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Heb je hem al geprobeerd op te starten met een win98 bootdisk en dan fdisk uitgevoerd?
Misschien dat het dan lukt om de primaire paritie te verwijderen. Daarna hoef je alleen maar een nieuwe paritie aan te maken en klaar is kees.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik bootdisk erin druk + alleen die seagate schijf geeft ie gewoon aan dat er geen schijf aanwezig is :?
Oh ja aan de terminator ligt het ook niet.

Verwijderd

ziet ie de disk in de bios van je scsi kaart ?

zo ja, low level format vanuit de bios van je kaart

Verwijderd

Topicstarter
De vraag alleen is hoe ik in de bios van die scsi kaart kom?
De pc waar alles op aangesloten is is een Compaq Deskpro met zo'n beetje alles geintregreerd op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al wel een klein stapje verder.
In sisoft sandra herkent ie de schijf wel bij "scsi info"

Verwijderd

Gooi de MBR van die schijven een weg met een programma als Kill_HDD of Destroy! en maak dan nieuwe partities aan.

Als je een goede bootdisk zoekt voor scsi kun je die hier downloaden (van mijn site). Stop een lege floppy in je A-drive en hij pakt vanzelf uit.

Verwijderd

Gooi de MBR van die schijven eens weg met een programma als Kill_HDD of Destroy! en maak dan nieuwe partities aan met Partition manager.

Als je een goede bootdisk zoekt voor scsi kun je die hier downloaden (van mijn site). Stop een lege floppy in je A-drive en hij pakt vanzelf uit.

Verwijderd

Topicstarter
kee ff uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 17 March 2001 17:24 schreef snnasss het volgende:
Gooi de MBR van die schijven een weg met een programma als Kill_HDD of Destroy! en maak dan nieuwe partities aan.

Heb ff lopen zoeken maar waar vindt je dat soort proggramma's?
En moet je bij zo'n programma niet opstarten vanuit de TE destroyen schijf?
Het probleem is dus dat ik die schijf nergens in vindt.

Verwijderd

Kill_hdd weet ik zo niet maar Destroy! staat op de site van Tulip.

Door je MBR weg te gooien ben je alle oude meuk kwijt en begin je daarna opnieuw. Dus nieuwe partities aanmaken en formateren op FAT32. Lukt dat nu allemaal niet heb je waarschijnlijk een probleem met je SCSI kaart. Heeft de kaart een eigen BIOS en krijgt deze een eigen ID? Zo nee moet je de laatste aansluiting aan de kabel vrij laten. Werkt dat niet of heb je geen eigen BIOS in de kaart zitten, moet je een terminator gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ben die hele tulip site aan het afzoeken maar ik vindt alleen maar .pdf en .doc files??? :? :? :?

Verwijderd

Kijk eens onder support en dan support database.

Ik heb het maar even voor je gedaan....
hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met dat destroy programma. Voor de zekerheid had ik me IDE HD eruit geknikkerd zodat alleen die SCSI had was ingeschakeld.
Toen ik het programma startte vroeg ie om hd 0 of 1 te verwijderen en dat terwijl er maar 1 hd zat aangesloten :?
Ik startte het maar het had verder geen nut.
En Fdisk,Scandisk enz... vinden de schijf niet dus geen partitie aanmaken en dus geen format.
Dit is toch eigenlijk verdomde k*t.
Alleen Sandra herkent de schijf en that's it.

Verwijderd

Hij herkent hem wel.
Het programma vraagt om disk 0 of 1. Als er 1 disk aanhangt is dit automatisch disk 0. Draait je het programma zie je niks en het lijkt of hij niets doet, sterker nog: als er files op staan, kun je die nog gewoon benaderen want de MBR is reeds geladen. Maar als je opnieuw opstart is alles weg. MBR, partites etc zijn weg en je moet dus compleet opnieuw beginne met partitioneren, formateren etc.

Verwijderd

Als dit allemaal niet werkt, heb je een terminator nodig of probeer de laatste aansluiting op de kabel eens vrij te houden (daar gaat straks toch de terminator aan).

Verwijderd

je moet vanuit je scsi bios de schijven formateren verschilende merken scsi controlers werkt niet goed samen

Verwijderd

Je hebt maar een controller dus wat werkt nu samen met wat? Je hoeft helemaal niet vanuit de kaart te formateren. Als je maar zorgt dat de controller de devices ziet en in de BIOS de SCSI controler enabled staat (en ook SCSI first).

Verwijderd

Op dat moment maakt het voor je PC geen bal uit of je werkt met een IDE controller of een SCSI controller. Dat die IDE geïntegreerd is op je MoBo is het enige verschil.

Verwijderd

snass: maakt wel uit, een low level format kun je alleen vanuit je scsi-bios doen , deze format je disk vanaf block level, er blijft dus totaal geen informatie meer op de disk achter,zoals oude partities of andere filesystems

Verwijderd

Je hebt geen low format nodig dus voor het probleem niets uit. Dat je met een SCSI BIOS een truukje kan wat anders niet kan is besides the point. Dus het maakt niets uit alhoewel jij een verschillentje gevonden hebt. Fijn dat het voor jou wel wat uitmaakt dan.
Pagina: 1