Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:59
Ik maak gebruik van een Airport Express om geluid van m'n iMac over te brengen naar mijn versterker. Dit werkt top; echter ik ben bang dat ik niet de volledige functionaliteit gebruik van de Airport Express. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat het mogelijk is om het draadloze signaal (wifi) te versterker en ik betwijfel of mijn Express dit nu doet. Hij is als volgt aangesloten:
  1. Router (d-link 655) in de meterkast, aangesloten op modem (UPC)
  2. De Airport Express wordt DRAADLOOS aangesloten op het bestaande draadloze netwerk. De express is dus niet bekabeld aangesloten.
Wat moet ik nu doen om de express het draadloze signaal te laten versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

Met de basis instellingen heb je de volgende 4 opties:
  • create a wireless network (als router gebruiken)
  • connect to a network using ethernet to extend the network or create a second network (repeater)
  • join a wireless network (zoals je nu hebt.. je kan dan eventuaal de lan poort gebruiken om een pc/switch op aan te sluiten)
  • disable wireless and connect to a computer or network using ethernet.
Geen van allen is wat jij wilt.
Daarom moet je gaan voor de manuele instelling, en kies de optie wds.
De handleiding vertel je ongetwijfeld welke opties je vervolgens moet kiezen.

edit: sterker nog, er staat zelfs een uitleg op de apple pagina: http://support.apple.com/kb/HT4262
iets oudere pagina, maar de uitleg klopt gewoon.

edit 2: let op dat je primaire router (D dlink) dan ook wds moet ondersteunen. doet hij dit niet, dan zal je het anders moeten doen. Wellicht moet je dan maar een kabeltrekken naar je airport om zo je netwerk uit te breiden.

[ Voor 115% gewijzigd door job op 10-04-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
nou en helaas ondersteund de 655 geen WDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke het is me nu bijna duidelijk. De d-link ondersteunt geen WDS, dus een probleem. Stel dat ik deze vervang door een Apple time capsule; kan ik dan de airport express DRAADLOOS verbinden met het netwerk van de time capsule en alsnog het signaal laten versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Als je de Time Capsule in de 'Join a wireless network' modus zet, en vervolgens een kabeltje van de TC naar je APE brengt, en dan de APE op 'Connect to a network using ethernet to extend the network or create a second network (repeater)', dan moet het kunnen.

In dat geval vervang je dus niet je modem, maar koop je gewoon een extra Time Capsule.

Trouwens, als die Time Capsule wel wds ondersteunt, dan kan je 'm ook gewoon zonder je huidige modem gebruiken. Maar goed, zeker weet ik dit niet, dus misschien dat iemand het kan bevestigen met praktijkervaring.

[ Voor 37% gewijzigd door tobiasvs op 10-04-2011 14:37 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik denk niet dat we elkaar begrijpen. De Time Capsule gaat uiteindelijk dienen als router hier in huis. Deze moet dus geen wireless network "joinen", maar er juist één aanmaken. Vervolgens wil ik de APE draadloos verbinden met het netwerk van de time capsule en tevens het draadloze netwerk uitbreiden. Het lijkt erop dat het kan met de optie "extend a wireless network" of de optie "participate in a WDS network". Ik wil dit echter graag bevestigd zien. Beide opties werken nu niet, aangezien mijn router (de dlink) het niet ondersteunt denk ik.

Ik merk dat er veel onduidelijkheid is over de mogelijkheden van de airport express i.c.m. andere apple routers. Misschien handig om eens en voor altijd duidelijkheid te scheppen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20shot%202011-04-10%20at%202.38.17%20PM.png

[ Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 10-04-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
job schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:09:
Met de basis instellingen heb je de volgende 4 opties:
  • create a wireless network (als router gebruiken)
  • connect to a network using ethernet to extend the network or create a second network (repeater)
  • join a wireless network (zoals je nu hebt.. je kan dan eventuaal de lan poort gebruiken om een pc/switch op aan te sluiten)
  • disable wireless and connect to a computer or network using ethernet.
Geen van allen is wat jij wilt.
Daarom moet je gaan voor de manuele instelling, en kies de optie wds.
De handleiding vertel je ongetwijfeld welke opties je vervolgens moet kiezen.

edit: sterker nog, er staat zelfs een uitleg op de apple pagina: http://support.apple.com/kb/HT4262
iets oudere pagina, maar de uitleg klopt gewoon.

edit 2: let op dat je primaire router (D dlink) dan ook wds moet ondersteunen. doet hij dit niet, dan zal je het anders moeten doen. Wellicht moet je dan maar een kabeltrekken naar je airport om zo je netwerk uit te breiden.
toon volledige bericht
Dank voor je antwoord. Weet jij het verschil tussen de volgende twee opties?
1. Participate in a WDS network
2. Extend a wireless network

En zijn beide opties mogelijk als de airport express zelf ook draadloos is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Absoluut.

Als je een Time Capsule, Airport Extreme of Airport Express gebruikt als primaire router kun je inderdaad een extra Airport Express draadloos gebruiken om je bestaande draadloze netwerk uit te breiden. Je kunt hem dus draadloos deel laten maken zonder te vergroten of als extender gebruiken. Je kiest dan dus "extend a wireless network" of de optie "participate in a WDS network".

Ik heb het hier op exact dezelfde manier draaien en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Same here, werkt allemaal naadloos met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Oke thanks; en als ik ervoor kies om hem te laten 'participaten in een WDS network' en dus het draadloze signaal te versterken, kan ik dan nog wel "Airplay" gebruiken om de muziek op mijn iMac af te spelen op de airport express' jack-output?

En gewoon even voor mijn info.... wat is het verschil tussen beide opties?

[ Voor 13% gewijzigd door smeerbartje op 14-04-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim D
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-02-2024
Om geen nieuw topic te openen, stel ik mijn vraag maar even in dit topic. Wegens verhuizing zit ik met de volgende situatie:

Modem--(kabel)-- Airport Extreme - - - (draadloos) - - - Airport Express -- (kabel) -- LAN printer

Ik ga dus van het modem via een kabel naar de Airport Extreme, en ik laat de Airport Express vervolgens het signaal draadloos versterken. Ik wil mijn geluidsinstallatie aansluiten op de Airport Express (moet kunnen maak ik op uit dit topic), maar in dezelfde ruimte komt ook een LAN printer te staan, welke ik dus wil aansluiten op de uitgang van de Airport Express.

De hamvraag is nu: werkt dit? Geeft de netwerkpoort van de Express ook signaal uit, of is die poort alleen om signaal te ontvangen en dit draadloos uit te zenden? En ik weet dat ik eventueel nog de USB aansluiting kan gebruiken, maar ik wil het in eerste instantie via LAN doen (printer komt namelijk in de ruimte ernaast te staan, dus een netwerkkabel is wat handiger met doorboren)

Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ja dat kan. Ik heb geen zin om helemaal te typen hoe maar het kan echt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim D
Dat geeft al hoop :) Je hoeft het niet uit te typen, maar is het wel te doen voor een relatieve noob? De instructies van de link in dit topic is geen probleem om uit te voeren, maar ik weet niet of wat ik wil ingewikkeld is?

Heb je misschien een zoekterm waardoor ik meer erover kan vinden? Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja dat kan met wds. Zie de apple site of de handleiding voor een uitleg.
Een groot nadeel is dat je max snelheid van je netwerk flink vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim D
Hoe bedoel je dat? Door welk aspect verlaag ik de snelheid van het netwerk? En verlaagt dat ook de snelheid van de Airport Extreme (die rechtstreeks op het modem is aangesloten) of alleen van de Airport Express?

Edit: bedoel je door het draadloze gedeelte in te bouwen? Dat dat langzamer is dan bekabeld? Daar ben ik me van bewust en dat vind ik geen probleem, en daar moet TS dan toch ook last van hebben of niet?

[ Voor 32% gewijzigd door Tim D op 19-05-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-05 21:38
Ik heb eigenlijk hetzelfde als jou, maar bij mij hangt een Xbox aan de Airport Express met een kabel, dus dat is geen probleem.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Tim D schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:43:
Hoe bedoel je dat? Door welk aspect verlaag ik de snelheid van het netwerk?
Door wds te gebruiken halveer je de snelheid van je netwerk. inherent aan de techniek ervan.. kijk eens op wikipedia.
Wil je dat (die halvering) niet dan moet je kijken of je van je 2e airport express een wireless client+bridge kan maken. Tijd geleden dat ik met een airport express gestoeid hebt, dus lees de handleiding (papieren versie en apple.com) eens door om te zien of dat überhaupt wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
WDS is een beetje een vage techniek en is nou niet echt bepaald optimaal als het gaat om snelheid. tussen een time capsule en Ae of een AEx en Ae gaat het allemaal nog wel omdat de maximale snelheid van 150mb/s met internetten toch niet gehaald wordt, maar zodra je file transfers gaat doen gaat ie toch wel knijpen hoor. ook afstand is daar van groot belang bij. je kan het beste de Airport express via een kabel aansluiten op de time capsule en dan een tweede accespoint opzetten. dan heb je niet de snelheids halvering en is je bereik toch nog volledig. (met wifi N heb je trouwens toch niet echt een range extenders nodig dus die dingen zijn eigenlijk alleen handig als je geen draad kan trekken.)

Airplay kan dan alsnog omdat je wel op 1 netwerk zit. de TC of AEx deelt nog steeds de IP-adressen uit en de de Ae heeft dus de router functie uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik heb een WRT610N en kan ook niet goed terugvinden of een Airport Express op dit netwerk als extender kan werken. Ik kan ook niets terugvinden op de linksys fora. Iemand hier ervaring?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:22:
Ik heb een WRT610N en kan ook niet goed terugvinden of een Airport Express op dit netwerk als extender kan werken. Ik kan ook niets terugvinden op de linksys fora. Iemand hier ervaring?
Ik schop deze topic maar in plaats van een nieuwe te starten. Er lijkt geen Airport Express ervaringen topic te zijn :?

Ik wilde dus mijn Airport Express gebruiken voor 2 dingen :
  • Draadloos muziek streamen naar de keuken via Airplay
  • De Airport Express gebruiken als Wifi Extender icm mijn Linksys WRT610N
Ik lees van alles over de aparte WDS implementatie van Apple en waardoor het niet zal werken met non-apple. En er zitten allemaal leuke guides en filmpjes op internet maar dat is allemaal icm een airport extreme.

Echter zit er wel een andere optie "bereik van een draadloos netwerk uitbreiden" in de handmatige configuratie. Op dat moment kan ik wel degelijk mijn router via wifi selecteren. Echter na de configuratie kan ie de airport expres niet meer terugvinden. Ik heb het vermoeden dat de wifi extender functionaliteit alleen werkt al je 'm via het draadje aan de router hangt ?

Heeft iemand dit werkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 15:22
Ik denk dat je hem aan een airport extreem moet hangen als je hem met wifi wilt uitbreiden het kan ook via lang maar via wifi werkt volgens mij alleen maar met Airport Extreem.

Dan werkt je Airplay ook.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
djkavaa schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:44:
Ik denk dat je hem aan een airport extreem moet hangen als je hem met wifi wilt uitbreiden het kan ook via lang maar via wifi werkt volgens mij alleen maar met Airport Extreem.

Dan werkt je Airplay ook.
Daar was ik al bang voor. Echter om speciaal daarvoor een Extreme aan te gaan schaffen vind ik wat....extreem :P

Hoe werkt dat dan met wifi extenders ? Welke werkt er dan het beste met mijn Linksys WRT610N ? Kan ik bijvoorbeeld zoeentje eraan hangen : pricewatch: Netgear WN2000RPT Universal WiFi Range Extender of zijn er goedkopere ?

Pagina: 1