Toon posts:

Problemen met de Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte leden op Tweakers.net

Ik kamp al een lange tijd met het probleem dat mijn computer steeds uitvalt.

Toen ik Windows XP Pro er nog op had staan viel hij helemaal uit op het moment dat hij voorbij het XP laadscherm kwam.
Rare is ook dat voordat hij uitvalt het 3 blauwe balkjes freezen, doorgaan en dan uitvallen.

Ik heb toen geprobeerd om XP er opnieuw op te zetten, maar nu valt hij iedere keer bij 34 min. weg.
Dat is op het moment dat hij de "apparaten gaat installeren".

Ik heb wat hulp nodig wat ik nou moet doen....

Grt
djsensation

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Post om te beginnen eens een precies lijstje van de onderdelen waaruit je pc bestaat.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Maar ik vermoed dat je nog nooit een PC hebt open gehad (je geeft niet eens de specificaties), en dan is het beter om een reparateur in te schakelen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: ECS GeForce 6100PM-M2 (V2.0) ----> http://www.ecs.com.tw/ECS...oryID=1&MenuID=20&LanID=0
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4800+ 2400Mhz 1MBx2
Geheugen: 2x Transcend DDR2 800, 1GB, 128x8
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB SATA
DVD-Drive: Samsung SH-S223C 22xDVDRW, SATA

Als er nog iets ontbreekt moet u het zeggen

Grt
djsensatoin

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35

D4NG3R

kiwi

:)

Eventueel een videokaart? Of zit er een IGP op je moederbord?
Andere CD geprobeerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Groeten doen we hier niet :-)

Ik zou zeggen, klik eens op de link van gambieter, kom je er dan nog niet uit, zien we je hier wel weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een onboard videokaart op een GeForce 6150SE

En ik zal de instructies even doorlezen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:17:
Er zit een onboard videokaart op een GeForce 6150SE

En ik zal de instructies even doorlezen
Doorlezen is niet voldoende. Je moet gaan testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment bezig met het installeren van een extra ventilator, sinds er wordt aangegeven op de handleiding van mijn voeding (Cooler Master Silent Pro 700W) dat hij moet werken onder 40C moet werken. De systeem temperatuur stond op 42-45C

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35

D4NG3R

kiwi

:)

Je systeemtemperatuur is de temperatuur van je Northbridge ;) .. Niks om je zorgen over te maken dus.

Desnoods haal je je PSU even uit de kast en leg je hem er naast om te testen. Een nieuwe fan aanschaffen voor een PSU omdattie te warm word heb ik nog nooit gezien.. of het moet een oud bakbeest vol met stof zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Nee stof-vrij is die al, ik zal de PSU er even uit halen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goede uitleg te vinden om je voeding te meten, ik heb het namelijk nog nooit gedaan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:13

Quad

Doof

Waarom zou het de voeding zijn?
Het lijkt mij dat Windows bij +- 34min de drivers aan het installeren is.
Kan zijn dat er een onderdeel op het moederbord defect is.

Ook moet je het geheugen testen met Memtest 86+.
Hardeschijf controleren is ook een aanrader

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Heb er net een andere voeding ingezet, maar hij viel voor alsnog uit.
Ik ga nu proberen ander geheugen erin te zetten.

PS. hoe test ik min hardeschijf?

Edit: Ander geheugen erin gezet, maar ook zonder enig vooruitgang.
Misschien handig om te weten, voordat hij uitviel hoorde ik een zacht piepend geluid.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 16:17 . Reden: Test gedaan met ander geheugen ]

• Nielson
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:10:
PS. hoe test ik min hardeschijf?
Met een test-tool van de betreffende fabrikant (de dosversie vind ik persoonlijk handiger). Ook te vinden op de verzamelaar UBCD.

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 24-04-2011 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is bijna klaar met het testen van het geheugen, voorlopig geen fouten ontdekt.

Edit: Geheugen is getest zonder fouten, begin nu gelijk aan de harde schijf.

2e Edit: Harde schijf getest, had 2 slechte sectoren, die zijn nu gerepareerd. Maar wederom weer geen succes met het opstarten van Windows XP

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 18:50 . Reden: Test geheugen klaar, Harde schijf test klaar ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de UBCD gedownload en op CD gezet, maar eenmaal opgestart krijg ik heel even de menu keuzes te zien. Om hem vervolgens te zien uitvallen, niets draait meer, maar de led van de powerknop blijft nog aan.

Verwijderd

Hoe lang heb je het geheugen getest? Je moet zeker een paar uur testen om zeker te zijn dat het geheugen goed is. De harde schijft zal het wel niet zijn als ie ook uitvalt tijdens UBCD. Ik zou maar eens een andere voeding proberen: voedingen van Cooler Master zijn niet echt top kwaliteit. Probeer ook nog eens een Ubuntu live cd'tje.

(Trouwens, is 700 watt niet een beetje overkill voor dat systeem? ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang heb je het geheugen getest? Je moet zeker een paar uur testen om zeker te zijn dat het geheugen goed is.
De geheugen test heb ik met Memtest 86 gedaan, en het duurde in totaal 45 min. In die tussentijd had hij het 2x gedaan.
Ik zou maar eens een andere voeding proberen: voedingen van Cooler Master zijn niet echt top kwaliteit.
Oh, ik dacht dat Cooler Master één van de betere voedingen was?
Het klopt trouwens dat het best veel vermogen is voor deze computer, maar ik wilde er eigenlijk meerdere componenten op gaan zetten.

Ik zal Ubuntu proberen, maar eerst wil ik Windows oplossen. (als dat mogelijk is)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij en begin van voor af aan te testen, gambieter postte die link al eerder, en dat was natuurlijk niet voor niets :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen, maar ik weet alleen niet precies hoe ik mijn voeding moet meten met een multimeter.
Heeft iemand daar een beschrijving voor? Daar zou ik al een heel eind mee kunnen komen

• Nielson
Is niet zo moeilijk, zet 'm op gelijkspanning en op het kleinste bereik waar bv 12V binnen valt, dus als je een stand 0-20V hebt zet je 'm daar op. De min zet je op een zwarte draad uit de voeding, de plus op de te meten kabel, zie ook: Wikipedia: ATX . Let er verder op dat je geen kortsluiting maakt, computer voedingen kunnen echt grote stroomsterktes leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel, ik ga meteen beginnen! :)

Edit: Voeding gecontroleerd, is niets mee aan de hand. Op naar het moederbord!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 21:36 . Reden: Voeding gecontroleerd ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om het overzichtelijk te houden ga ik dit topic sluiten.

Je bent nu al goed op weg met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Hoogstwaarschijnlijk vind je dan wat er mis is en kun je zelf verder. Zo niet kun je een nieuw topic aanmaken - en heb je gelijk alle nodige info mbt wat je zelf al uitgesloten hebt. Zet dat in de topicstart (en dus niet een link naar dit topic en verder niets :o ) en we kunnen je gericht verder helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.