Ik heb sinds vandaag het volgende probleem.
Mijn Sapphire Radeon HD4890 1GB Vapor-X, maakt een vreemd geluid, een beetje zoemend, ratelend, sissend geluid, niet echt makkelijk te beschrijven. Ik heb al gecheckt of er niks aanloopt, het is me wel opgevallen dat de fan veel langzamer draait dan eerst, dit heeft ook gevolgen voor de temperatuur, in idle is hij tussen de 67-70 graden, en zwaar belast maar niet geprobeerd aangezien dit al 10 graden warmer is dan eerst.
Ik heb gekeken of er geen draden tegen de fans aanzitten, dus dat is het ook niet. Als ik de kaart er uit haal, heb ik het vreemde geluid niet.
Ik heb de kaart nu 1,5 jaar voorheen dit probleem niet gehad.
Spec:
Intel Core i7 920
ASUS Sabertooth X58
6GB RAM (Kingston)
Coolermaster RealPower M520
Creative X-fi Xtreme Audio
Sapphire Radeon HD 4890 1GB Vapor-X
P.S. hij is niet overgeclockt
EDIT: bij het spelen van DiRT 2 schiet de temperatuur naar 100 graden
Mijn Sapphire Radeon HD4890 1GB Vapor-X, maakt een vreemd geluid, een beetje zoemend, ratelend, sissend geluid, niet echt makkelijk te beschrijven. Ik heb al gecheckt of er niks aanloopt, het is me wel opgevallen dat de fan veel langzamer draait dan eerst, dit heeft ook gevolgen voor de temperatuur, in idle is hij tussen de 67-70 graden, en zwaar belast maar niet geprobeerd aangezien dit al 10 graden warmer is dan eerst.
Ik heb gekeken of er geen draden tegen de fans aanzitten, dus dat is het ook niet. Als ik de kaart er uit haal, heb ik het vreemde geluid niet.
Ik heb de kaart nu 1,5 jaar voorheen dit probleem niet gehad.
Spec:
Intel Core i7 920
ASUS Sabertooth X58
6GB RAM (Kingston)
Coolermaster RealPower M520
Creative X-fi Xtreme Audio
Sapphire Radeon HD 4890 1GB Vapor-X
P.S. hij is niet overgeclockt
EDIT: bij het spelen van DiRT 2 schiet de temperatuur naar 100 graden
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 16:10 ]