Ik ben me een klein beetje aan het oriënteren op Home Cinema sets; onder andere de Harman Kardon BDS 800. Echter blijkt dit setje maar één HDMI poort te hebben. Deze gebruik je natuurlijk als output naar je televisie. Maar wat als ik later een mac Mini of Apple TV ofzo aan wil sluiten? Dit gaat normaal gesproken toch ook via HDMI? Waarom heeft dit (toch wel dure setje) geen HDMI ingangen? Zie ik iets over het hoofd?
Tja, dit is zo'n alles in 1 set, die hebben in de regel geen utbreidmogelijkheden. Je kunt er bijvoorbeeld ook geen grotere speakers op aansluiten, mocht je dat later willen.
Er zit wel 2x optisch in 1x coaxaal op voor digitale audio input. Als je je mac rechtstreeks op de tv aansluit kun je met een usb-naar-digitale-audio module alsnog dit setje gebruiken.
Er zit wel 2x optisch in 1x coaxaal op voor digitale audio input. Als je je mac rechtstreeks op de tv aansluit kun je met een usb-naar-digitale-audio module alsnog dit setje gebruiken.
Mac mini heeft toch gewoon optisch uit de mini jack?CyBeRSPiN schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:09:
Tja, dit is zo'n alles in 1 set, die hebben in de regel geen utbreidmogelijkheden. Je kunt er bijvoorbeeld ook geen grotere speakers op aansluiten, mocht je dat later willen.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Daar heb je gelijk in; dus het beeld gaat dan rechtstreeks naar de TV via HDMI en het geluid via optische verbinding naar de Home Cinema. Probleem is dat je dan alweer twee kabels naar je TV hebt lopenPóg mo Thóin schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:30:
[...]
Mac mini heeft toch gewoon optisch uit de mini jack?
Dan moet je geen set kopen, maar een losse reciever met losse speakers. Die setjes hebben inderdaad weinig aan poorten, maar genoeg losse recievers te vinden met 5X HDMI in en 1X out naar je tv
Gezien de prijs van de set (€1500 volgens de pricewatch), is het niet beter om losse speakers en versterker te kopen ipv. een alles in 1 set?
Heb zelf een aantal weken terug mijn Z5500 vervangen door een Onkyo versterker (SR608) en Harmon Kardon HKTS30 speakers. Totaal nog onder de €1000. Wellicht toch iets om in te verdiepen?
Heb zelf een aantal weken terug mijn Z5500 vervangen door een Onkyo versterker (SR608) en Harmon Kardon HKTS30 speakers. Totaal nog onder de €1000. Wellicht toch iets om in te verdiepen?
QFT!!!!Black Eagle schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:21:
Gezien de prijs van de set (€1500 volgens de pricewatch), is het niet beter om losse speakers en versterker te kopen ipv. een alles in 1 set?
Die sets zijn zo belachelijk overpriced!
Voor beter geluid en value for money koop je het beste gewoon een HK te eiber en wat HK speakers. Bespaar jezelf dan even 750€
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Pagina: 1