Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma's openen vanuit firefox

Pagina: 1
Acties:

• GeWa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-06-2024
Beste mensen,

Ik was afgelopen dagen bezig om mijn bladwijzers in firefox een beetje te ordenen. En deze op de bladwijzerbalk te zetten. Toen ik me opeens afvroeg of het ook mogelijk was om externe programma's vanuit de browser te openen. Hier kon ik niets voor vinden.
Toen ben ik gaan googlen. En stuitte op drie dingen die mogelijk mijn oplossing waren.
Er zou een add on zijn voor firefox die zich "External application buttons" helaas heb ik deze niet kunnen vinden.
En al zeker niet voor FF4

Toen de volgende. Ben hier helaas even de naam van kwijt. Ook weer een add on. Deze kon wel wat ik wou maar niet helemaal precies. Ik wil namelijk graag een pictogram op mijn bladwijzer balk plaatsen. Helaas deed deze ze alleen in de context menu zetten.

En dan hadden we nog "Fire Launcher" Deze was experimenteel, heb hem geprobeerd.
Maar zonder uitleg snap ik van deze totaal niets.

Aangezien ik dit graag wil zo'n pictogram op mijn bladwijzerbalk om een extern programma te openen.
Leg ik mijn vraag dus maar neer bij jullie.

Is er iemand met een oplossing. Of weet iemand hoe er een oplossing voor te maken is?

Ik hoop van jullie te horen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Waarom moet dat persee vanuit FF gebeuren? Waarom kan het niet via een snelkoppeling in het Quick Start menu van Windows?

Desktop | Server | Laptop

• GeWa
Het hoeft niet perse. Maar op de manier hoe ik werk zou het voor mij handiger en sneller zijn.
Zo heeft ieder mens zijn eigen voorkeuren ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bookmarkje met de volgende url werkt voor stand alone .exe files (Windows 7 + FF3 en IE8)
code:
1
file:///C:/Users/Wiethoofd/Desktop/ziggoplayer.exe
Desnoods point je em naar je program files map.

[ Voor 34% gewijzigd door Wiethoofd op 12-04-2011 15:46 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• GeWa
Wanneer ik het zo doe in FF (4) dan kan hij alleen het bestand downloaden. Niet openen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Daar is de extensie OpenDownload² dus voor ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• GeWa
Hee mensen. Dit is bijna wat ik bedoelde.
Enorm bedankt voor dit.

Misschien nog een klein vraagje. Ik kan ze nu bij bladwijzers zetten. Is het ook mogelijk om er nog een favicon bij te plaatsen?
Pagina: 1