Ik heb een probleempje met een javascript.
Eerst wat situeren:
- Er worden coördinaten gebruikt om weer te geven op een google map
- Meerdere punten van eenzelfde dag worden aan elkaar gekoppeld tot een 'route' (polyline)
- Bij elke 'meting' hoort (hoorde) een icoontje: meting 1, meting 2,... meting 100 (100 genummerde iconen zijn er)
- Het eerste icoon geeft de start aan, en is een groen (zie code)
Wat wil ik veranderen?
- De code op zich werkt, geen probleem
- Ik zou graag ook de laatste 'meting' een ander, specifiek icoon geven, en de rest van de iconen behouden
Heb ik het al geprobeerd?
- Ja hoor, maar ik ken er gewoon niet zo veel van. Na opzoekwerk vermoed ik dat het over een max() gaat, maar ik heb reeds enkele keren deze proberen in te bouwen in de code, zonder succes echter. Vandaar mijn vraag: wie zet me op het juiste spoor?
De code (het relevante deel):
Eerst wat situeren:
- Er worden coördinaten gebruikt om weer te geven op een google map
- Meerdere punten van eenzelfde dag worden aan elkaar gekoppeld tot een 'route' (polyline)
- Bij elke 'meting' hoort (hoorde) een icoontje: meting 1, meting 2,... meting 100 (100 genummerde iconen zijn er)
- Het eerste icoon geeft de start aan, en is een groen (zie code)
Wat wil ik veranderen?
- De code op zich werkt, geen probleem
- Ik zou graag ook de laatste 'meting' een ander, specifiek icoon geven, en de rest van de iconen behouden
Heb ik het al geprobeerd?
- Ja hoor, maar ik ken er gewoon niet zo veel van. Na opzoekwerk vermoed ik dat het over een max() gaat, maar ik heb reeds enkele keren deze proberen in te bouwen in de code, zonder succes echter. Vandaar mijn vraag: wie zet me op het juiste spoor?
De code (het relevante deel):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| var allPoints = new Array(); var incrementer = trackEndIndex > 99 ? 2 : 1; for (var i = trackStartIndex; i <= trackEndIndex; i = i+incrementer) { elements = lines[i].split(","); var latlng = new GLatLng(parseFloat(elements[3]), parseFloat(elements[4])); allPoints.push(latlng) var icon; var currentTime = new Date(elements[2]*1000) //zo geschreven dat het eerste icoon een groen is, en de blauwe //voor de volgende punten is er een iconenset die van 2-100 gaat, en zo ook genoemd is var description = '<b>Voorbeeld</b>; if (allPoints.length == 1) { icon = new GIcon(G_DEFAULT_ICON, "icoon/groen.png"); } else { icon = new GIcon(G_DEFAULT_ICON, "icoon/2/" + allPoints.length + ".png"); var line = new GPolyline(allPoints); description += '<br>Voorbeeld'; |
[ Voor 0% gewijzigd door NMe op 10-04-2011 13:28 . Reden: Code-tags ]