ATX psu op een MATX moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaabJ
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05 23:02
Hallo
Ik ben van plan om mijn computer case en behuizing te gaan upgraden, en ik vroeg me af of ik wel een ATX voeding op mijn Micro ATX moederbord kan gebruiken? Bij de specificaties van een voeding lees ik dat het een ATX voeding is, maar betekent dat ook dat het alleen op een atx moederbord past?

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Past er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaabJ
Ok bedankt voor de snelle reactie :)
Nadat ik het bericht had getypt, dacht ik eraan dat ik ook gewoon mijn huidige voeding kan opmeten en kan vergelijken met de maten van een atx voeding. Ik heb altijd zulke dingen áchteraf :P
Nogmaals; bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

NaabJ schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:39:
Hallo
Ik ben van plan om mijn computer case en behuizing te gaan upgraden, en ik vroeg me af of ik wel een ATX voeding op mijn Micro ATX moederbord kan gebruiken? Bij de specificaties van een voeding lees ik dat het een ATX voeding is, maar betekent dat ook dat het alleen op een atx moederbord past?

Marco
Dit gaat gewoon passen ja. Wel moet je even opletten welke combi je hebt, 20 of 24 pins ATX stekker en 4 of 8 pins CPU stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaabJ
De psu wat ik heb gezien heeft een 4pin cpu met 4 los eraan. Kan je bij een 20/24 mobo stekker ook de 4 extra pinnen los hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat kan. Meeste voedingen die ik hier heb liggen zijn 20 pins met een losse 4 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaabJ
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YW! :)
Pagina: 1