Mijn pc heeft een paar rare vervelende problemen.
Symptomen:
Het slepend geluid doet zich voor bij mijn Roccat Kave headset (5.1 met USB voeding). Trek ik de audiojacks uit, geen gesleep meer. Doet zich echter enkel voor bij mijn Audigy 2 ZS, niet bij mijn onboard geluid.
Ik merkte verder een hels en blijvend gekraak op mijn onboard geluid.
Systeem:
Zie mijn signature. Andere belangrijke hardware, zie verder.
Wat heb ik gedaan:
1) Videokaart gewisseld, een HD5770 ipv mijn HD6950. Zelfde probleem.
2) Alles uitgebouwd. Alle onderdelen aangesloten, maar wel een andere voeding en die HD5770. Sleepgeluid weg. Kraken op analoog weg.
3) Weer ingebouwd. Terug originele voeding (Corsair TX750). Gesleep terug. Kraken op onboard weggebleven.
Conclusie experimenten:
Enkel de Audigy 2 ZS geeft het geluid, het doet zich voor met 2 verschillende videokaarten, en niet bij een andere voeding.
Besluit:
Dat is dus de vraag... Wat moet ik hieruit besluiten?
Is er een link met het vanzelf uit slaapstand komen?
Vanwaar kwam dat gekraak op onboard? Waarom is dat weg met eens uit- en inbouwen?
Symptomen:
- Als ik scroll (gelijk welke browser), of bvb vensters sleep, maximaliseer of minimaliseer hoor ik in mijn headset een "slepend" (schurend) geluid. Niet luid, maar keer op keer, is het er.
- Pc komt vanzelf weer uit slaapstand, ook al is de spatietoets het enige waarvan hij zou mogen wakker worden (bios ingesteld).
- Gekraak (en geen klein beetje) op het onboard geluid.
- Af en toe (random) freezes (stutter) in-game.
Het slepend geluid doet zich voor bij mijn Roccat Kave headset (5.1 met USB voeding). Trek ik de audiojacks uit, geen gesleep meer. Doet zich echter enkel voor bij mijn Audigy 2 ZS, niet bij mijn onboard geluid.
Ik merkte verder een hels en blijvend gekraak op mijn onboard geluid.
Systeem:
Zie mijn signature. Andere belangrijke hardware, zie verder.
Wat heb ik gedaan:
1) Videokaart gewisseld, een HD5770 ipv mijn HD6950. Zelfde probleem.
2) Alles uitgebouwd. Alle onderdelen aangesloten, maar wel een andere voeding en die HD5770. Sleepgeluid weg. Kraken op analoog weg.
3) Weer ingebouwd. Terug originele voeding (Corsair TX750). Gesleep terug. Kraken op onboard weggebleven.
Conclusie experimenten:
Enkel de Audigy 2 ZS geeft het geluid, het doet zich voor met 2 verschillende videokaarten, en niet bij een andere voeding.
Besluit:
Dat is dus de vraag... Wat moet ik hieruit besluiten?
Is er een link met het vanzelf uit slaapstand komen?
Vanwaar kwam dat gekraak op onboard? Waarom is dat weg met eens uit- en inbouwen?