Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Forum registratie dilemma

Pagina: 1
Acties:

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Onlangs hebben wij van derden tips gekregen om het forum exclusiever te maken, zodat de zaken die besproken worden niet voor jan en alleman beschikbaar zijn. We hebben onderzoek verricht naar de mogelijkheden om het forum exclusiever te maken en zijn belandt op de volgende strategie:

Een invitatie systeem, dat werkt als volgt:

Persoon A is lid van het forum. Hij stuurt een invitatie-code naar persoon via het forum naar persoon B.
Persoon B ontvangt het mailtje en meldt zich aan op het forum waarbij hij verplicht deze code moet invoeren.

Zonder invitatie-code is registratie op het forum niet mogelijk.

Is dit een handige zet? We willen op deze manier onze community exclusief houden, is dit een juiste manier om dit te realiseren?

Ik hoor graag jullie mening!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 18:29
Gmail is ook zo begonnen, je moet er echter wel voor zorgen dat mensen je forum interessant vinden anders stuurt men ook geen invitaties.

Maar persoonlijk denk ik niet dat dit een handige zet is, omdat er al heel veel forums zijn waar je zonder invititatie mee kan doen. Waarom moeite doen voor iets wat ook zonder moeite kan.

Succes met je forum. :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 19:04

Sebazzz

3dp

Heeft je forum/site uberghaupt wel een unique selling point, een punt wat jouw forum uniek maakt waardoor mensen willen participeren?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
boers706 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:41:
Gmail is ook zo begonnen, je moet er echter wel voor zorgen dat mensen je forum interessant vinden anders stuurt men ook geen invitaties.

Maar persoonlijk denk ik niet dat dit een handige zet is, omdat er al heel veel forums zijn waar je zonder invititatie mee kan doen. Waarom moeite doen voor iets wat ook zonder moeite kan.

Succes met je forum. :)
Maar tegelijk had gmail er wel belang niet plat te gaan onder massale belangstelling... Hoe interessant het ook moge zijn, maar als ik een invitatie nodig heb, wacht ik ofwel tot het algemeen beschikbaar is (gmail) of ik heb zoiets van ander en beter. Als je geen buzz of meerwaarde kunt creeren kan ik je enkel maar succes toewensen. TD;DR: niet doen

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?