• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:41
ik kwam in speccy tegen dan de ene kern van mijn laptop een multiplier van x4.0 heeft en de andere x10.5 is dit normaal of is hier iets mee mis staat namelijk nogal vreemd een kern die op 800Mhz draait en 1 op 2100.

Core 0
Core Speed 800.2 MHz
Multiplier x 4.0
Bus Speed 199.5 MHz
Rated Bus Speed 1595.9 MHz
Temperature 58 °C
Thread 1
APIC ID 0
Core 1
Core Speed 2100.4 MHz
Multiplier x 10.5
Bus Speed 199.5 MHz
Rated Bus Speed 1595.9 MHz
Temperature 58 °C
Thread 1
APIC ID 1

[EDIT]
het gaat hier om een amd athlon II M320 @2.1 Ghz

[ Voor 5% gewijzigd door bauke1994 op 09-04-2011 21:47 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ja, dat kan. Maar als nou gezegd had welke cpu het om ging ( verteld dezelfde tool je waarschijnlijk) had ik nog een relevante link erbij gezet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Telkens maar weer...

Tipje van de sluier: je processor beschikt over een aantal advances features, een daarvan heet

PowerNow! / Enhanced SpeedStep

Verwijderd

AMD heeft die feature cool & quiet genoemd.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:08:
AMD heeft die feature cool & quiet genoemd.
O-) Ik was even te lui om de precieze term op te zoeken. Maar ik denk dat de ts nu weet wat er "loos" is.

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:41
bedankt voor de reacties had liever gehad dat ze allebei op een fatsoenlijke kloksnelheid hadden gedraaid alleen de heat pips kunnen het zo al niet aan

• Reepje
  • Niet online
bauke1994 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:02:
bedankt voor de reacties had liever gehad dat ze allebei op een fatsoenlijke kloksnelheid hadden gedraaid alleen de heat pips kunnen het zo al niet aan
Ik geloof niet dat je het snapt. Ze draaien op snelheid, alleen als ze niets te doen hebben, dan doen ze het even rustig aan.

En wat de heat pipes daarmee te maken hebben? Je bedoelt dat de koeler niet genoeg koelt? Misschien even afstoffen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bauke1994 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:02:
bedankt voor de reacties had liever gehad dat ze allebei op een fatsoenlijke kloksnelheid hadden gedraaid
draai er maar eens een benchmark die al je cores flink belast, en je zult zien dat binnen een paar seconden al je cores op je hoogste snelheid draaien.

b.v.

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Reepje
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:04:
[...]

draai er maar eens een benchmark die al je cores flink belast, en je zult zien dat binnen een paar seconden al je cores op je hoogste snelheid draaien.

b.v.

http://www.passmark.com/download/bit_download.htm
Dat zou mij wel tegenvallen. Ik heb altijd gedacht dat als de processor het drukker krijgt, de reactietijd naar de hoogste snelheid in enkele millisekonden zou liggen, en niet een paar sekonden !!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:31
Doen ze eigenlijk ook, alleen software die snelheden uitleest heeft vaak een refresh om de (zoveel) seconde(n). Er zit dus een vertraging in wat je ziet en wat de huidige toestand van je CPU echt is.
Pagina: 1