• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Beste Tweakers,

Ik weet dat het niet de bedoeling is dat jullie letterlijk alles voorkauwen maar ik heb totaal geen kaas gegeten van tvs en mediaplayers helaas.

Nou heb ik zojuist besteld een NAS synology ds111 met 2 tb hardeschijf, tevens word het gehele lan vervangen van 100mbit naar gigabit met hiervoor de benodigde kabels en switches/routers.

Als tv koop ik binnenkort een nieuwe uit de 2011 samsung lijn....(2 stuks).

mijn vraag?

nou ik zal graag alle films willen downloaden naar mijn nas en s'avonds willen afspelen of deze tvs dus....
aangezien de meeste tvs geen netwerkaansluiting hebben wil ik dus mediaplayers aanschaffen voor in huis.

Eigenlijk wil ik dat deze mediaplayers alleen de videos van de nas af kunnen spelen...niks meer niks minder (wellicht denk ik er later anders over) waar moet ik precies op letten of welke kunnen jullie mij aanbevelen? of waarom zal ik toch wel een betere nemen (bijv een popcorn ofzo?)

ik hoop op enige goede tips zodat ik aardig op weg ben geholpen, indien dit topic niet was toegestaan dan hiervoor mijn excuses

bedankt fijne avond

mvg
stephan :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 15:39
volgens mij hebben de meeste 2011 tv's wel een netwerk aansluiting... maar of je daar ook de videos mee kan spelen die jij wil...

En wat voor video's wil je afspelen, 1080p toestanden met hd audio sporen, of simpele tv opnames met lage bitrates. Heb je een externe reciever of gaat al het geluid via de tv?

Ben zelf erg tevreden over de playonhd mini, maar die trekt 1080p via netwerk niet altijd even goed. Misschien dat de mini2 daar beter in is.

Gigabit is trouwens niet nodig voor die mediaspelers, ondanks dat sommige het al wel hebben, meeste zijn 100mbit, maar halen vaak met moeite de 5MB/s

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
De tv die beneden komt van mijn ouders zit hoogwaarschijnlijk een 100mbit aansluiting op dus hiervoor zal dan geen mediaplayer nodig zijn inderdaad, maar zit er in deze tv dan ook een soort van mediaplayer die de nas kan benaderen en als laatst nog op deze tv zit een pioneer adiosysteem...mocht dit relevant zijn?

de tv die op de slaapkamers staan zit dit echter niet op en moeten dus een mediaplayer krijgen het geluid hiervan gaat waarschijnlijk over de tv maar wellicht dat ik hiervoor later een setje voor wil aanschaffen.

het gaat hier gewoon om iso bestandjes dvd5 ....en uiteraard alles wat mogelijk is dus ook 1080p films lijkt mij :P?

Ik heb dus totaal geen idee nogmaals wat ik überhaupt qua mediaplayer nodig heb...

EDIT:

de mini 2 is de goedkoopste in de pricewatch 93 euro....hier zit wel een gigabit aansluiting op dus wellicht is deze gewoon voldoende?...aangezien hij ook het goedkoopste is 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Icebear op 09-04-2011 22:34 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 18:30
Samsung heeft vrij goede mediaspelers in zijn TV zitten maar deze halen het niet bij een losse speler. Wellicht is dit voldoende voor jou.

voor 1080P, zou ik de realtek laten zitten, tenminste als je betrouwbaar wilt streamen. Neem je genoegen met een happering hier een daar, dan kan de nieuwe lichting realtek speler voldoende zijn.

Een andere interessant alternatief is de Netgear NeoTV 550. Niet duur, een echte streamer met een goede stabiele basis (Sigma 8642, net als een Dune). Het grootste probleem is zijn gebrek aan bekendheid. Je kan er weinig over vinden.

Ik heb deze speler niet maar vind 'm wel interessant. Ik denk er aan om er een te kopen.

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik zelf zit ook met de vraag welke player ik nou het beste kan aanschaffen.
Ik twijfel nu tussen 3 types

AC Ryan mini2
Mede8er 500
Eminent 7080

Belangrijkste functionaliteiten voor mij zijn het afspelen van ISO, MKV en eventueel AVCHD.
Dit zal gebeuren vanaf een NAS.
Verder is een videowallfunctie erg belangrijk, vooral om in het nederlands te kunnen lezen waar de film overgaat.
Torrent en NZB functies zijn mooi meegenomen, maar geen must.

Wat te doen?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• Athome
YMGV4LIFE schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:40:
AC Ryan mini2
Mede8er 500
Eminent 7080
Als Eerste:
Waarom niet de Mede8er 400 i.p.v. 500. Het enige verschil is de inbouwmogelijkheid voor HDD en dus een lagere prijs.

Tweede:
De Mini2 is door de nieuwe chip wat krachtiger dan de andere 2 maar 1080P materiaal heeft nog steeds zijn grenzen bij de Realtek chip
Lees dit maar eens door

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als je een Samsung TV met DLNA kiest, zou ik die eerst proberen en dan kijken of je nog features mist waarvoor je een mediaspeler zou willen hebben. Als het om je kamer gaat, zou je (tijdelijk) nog je PC als mediaspeler kunnen gebruiken.

• Athome
DLNA heeft nog al wat beperkingen maar voor veel mensen functioneert DLNA goed genoeg

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
samsung tv is leuk, heb zelf een 630 met ethernet. speelt redelijk veel af, maar je kan NIKS kiezen qua subtitles, menu's of audiotracks ofzo, ik ga er ook mediaplayer naast zetten

gang is alles

• Athome
Daar liggen dus beperkingen met DLNA

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10:11
Voor je aan een POHD begint lees dan eerst het topic op GOT eens door en doe er je voordeel uit.
Ik heb zelf een POHD en de speler op zicht bevalt me goed, alleen.... (en nu komt het...... een samenvatting uit het topic) de firmware en de service zijn zwaar en zwaar bagger.
Ga dan voor de Mede8er zou ik zeggen al heb ik me niet verdiept in wat op dit moment de betere spelers zijn t.o.v. de POHD.
Mijn POHD met Mede8er FW draait op het moment als een zonnetje.
Dit alles staat natuurlijk los van de versie 2van de POHD spelers maar de FW en service blijft hetzelfde.

Voor mij dus geen ACRyan meer in de toekomst, of ze moeten een 180 graden ommezwaai maken de andere kant op en ineens wel naar hun klanten gaan luisteren en handelen.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1