Eigenlijk kan iedere 2,5" USB HDD gebruikt worden.
WD Passport en Samsung S2 werken sowiezo. Sommige mensen hebben problemen met hun 2,5 HDD, oorzaak hiervan is onduidelijk. De hoeveelheid problemen zijn zo laag dat je eigenlijk geen problemen hoeft verwachten.. Ik verwacht zelf dat de 7200 toeren schijven wel problemen zou kunnen geven. Echter 7200 toeren is niet nodig voor het afspelen van film, dus zou ik ook niet gebruiken. De standaard USB HDD is 5400 toeren, er kan overigens nog wel eens een 4200 toeren model tussen zitten
Youtube functionaliteit blijft altijd wisselvallig. En dat ligt eigenlijk aan de speler maar meer aan Youtube en daardoor dus ook weer ook snel de ontwikkeling van nieuwe firmware hierop inspring. Ik vind het dus niet fair om een speler hierop af te branden. Youtube is een leuke gimmick maar niet de hoofdzaak van een mediaspeler. Er zijn een aantal mensen die van Youtube zo'n probleem maken waardoor lijkt alsof veel spelers, probleemspelers zijn. Dat is dus niet zo.
Voor het afspelen van Films van een HDD, voldoet in principe ieder firmware n iedere speler. Er kan altijd wat braks tussen zitten. Wil je gaan streamen dan komen er wat problemen naar boven zetten. Niet alle spelers zijn er even geschikt voor.
De
NeoTV 550 (zoals hierboven genoemd staat) is onbekend. Er is dus ook niet duidelijk wat de minpunten zijn. Het grote pluspunt van de NeoTV 550 is de goede chip voor een lage prijs. In de NeoTV 550 zit de 8642 van Sigma. Deze chip zit ook in de diverse Dune spelers en in de Popcornhour C-200. Beide merken zijn een stuk duurder.
De 8642 chip speelt al gangbare formaten zonder haperen en stotteren af, ook vanaf een netwerkbron. Dat maakt de NeoTV 550 op papier de ideale speler.
Ik heb zelf een AC-Ryan en heb ik de loop van de tijd 3 firmware versie er op gehad. Allemaal speelde t/m 720P goed af vanaf het netwerk en 1080P vanaf een USB HDD is ook geen probleem. DVD menu worden ondersteund maar Blu-Ray menu niet. Blu-Ray ISO werkt gewoon, de standaard Blu-Ray structuur werkt volgens mij ook gewoon. Bij DVD heb ik geen problemen ondervonden zowel met de standaard sructuur als met DVD-ISO
Ik heb zelf ook een Dune Base. Deze is een stuk duurder (niet meer leverbaar) maar in alles merk je dat het een betere speler is. Betere Gui, stabielere videoweergave, ondersteunig voor DTS-MA en True-HD, ondersteuning Blu-Ray menu's, geen probleem met streaming van 1080P, etc.