Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat de beste keuze zou zijn voor een goedkope mediaspeler (zo rond de 100 euro). Dingen die voor mij van belang zijn:
- de beeldkwaliteit
- de snelheid voor het afspelen van HD-videobestanden

Verder zou een Youtube functie ook een leuke toevoeging zijn.
Ik heb op internet al wat gezocht en kwam de AC Ryan HD2 Mini tegen. Op het eerste gezicht lijkt dit een leuke speler alleen nou heb ik dus gelezen dat de firmwire (en de menu's) nogal hopeloos zijn. Is dit echt het geval en wat zou misschien een betere keuze zijn?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41
Alles rond de 100 euro voldoet aan de door jouw eisen. Zelfs spelers van 60 euro (Oplay Mini) voldoet aan die 2 gestelde eisen.

Verwijderd

Topicstarter
Het vloeiend afspelen van 1080p moet met al die mediaspelers mogelijk zijn? Maar verder was ik benieuwd na wat de slimste keus zou zijn. Omdat ik nogal wat berichten lees over verkeerde firmwire en tergend langzame menu's.

Gaat het aansluiten van een externe hardeschijf, zonder eigen voeding, nog voor problemen zorgen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 20:09 ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:05:
Het vloeiend afspelen van 1080p moet met al die mediaspelers mogelijk zijn? Maar verder was ik benieuwd na wat de slimste keus zou zijn. Omdat ik nogal wat berichten lees over verkeerde firmwire en tergend langzame menu's.

Gaat het aansluiten van een externe hardeschijf, zonder eigen voeding, nog voor problemen zorgen?
wellicht is een Netgear Ntv550 een optie? ietsje duurder

• Athome
Eigenlijk kan iedere 2,5" USB HDD gebruikt worden.
WD Passport en Samsung S2 werken sowiezo. Sommige mensen hebben problemen met hun 2,5 HDD, oorzaak hiervan is onduidelijk. De hoeveelheid problemen zijn zo laag dat je eigenlijk geen problemen hoeft verwachten.. Ik verwacht zelf dat de 7200 toeren schijven wel problemen zou kunnen geven. Echter 7200 toeren is niet nodig voor het afspelen van film, dus zou ik ook niet gebruiken. De standaard USB HDD is 5400 toeren, er kan overigens nog wel eens een 4200 toeren model tussen zitten

Youtube functionaliteit blijft altijd wisselvallig. En dat ligt eigenlijk aan de speler maar meer aan Youtube en daardoor dus ook weer ook snel de ontwikkeling van nieuwe firmware hierop inspring. Ik vind het dus niet fair om een speler hierop af te branden. Youtube is een leuke gimmick maar niet de hoofdzaak van een mediaspeler. Er zijn een aantal mensen die van Youtube zo'n probleem maken waardoor lijkt alsof veel spelers, probleemspelers zijn. Dat is dus niet zo.

Voor het afspelen van Films van een HDD, voldoet in principe ieder firmware n iedere speler. Er kan altijd wat braks tussen zitten. Wil je gaan streamen dan komen er wat problemen naar boven zetten. Niet alle spelers zijn er even geschikt voor.

De NeoTV 550 (zoals hierboven genoemd staat) is onbekend. Er is dus ook niet duidelijk wat de minpunten zijn. Het grote pluspunt van de NeoTV 550 is de goede chip voor een lage prijs. In de NeoTV 550 zit de 8642 van Sigma. Deze chip zit ook in de diverse Dune spelers en in de Popcornhour C-200. Beide merken zijn een stuk duurder.

De 8642 chip speelt al gangbare formaten zonder haperen en stotteren af, ook vanaf een netwerkbron. Dat maakt de NeoTV 550 op papier de ideale speler.

Ik heb zelf een AC-Ryan en heb ik de loop van de tijd 3 firmware versie er op gehad. Allemaal speelde t/m 720P goed af vanaf het netwerk en 1080P vanaf een USB HDD is ook geen probleem. DVD menu worden ondersteund maar Blu-Ray menu niet. Blu-Ray ISO werkt gewoon, de standaard Blu-Ray structuur werkt volgens mij ook gewoon. Bij DVD heb ik geen problemen ondervonden zowel met de standaard sructuur als met DVD-ISO

Ik heb zelf ook een Dune Base. Deze is een stuk duurder (niet meer leverbaar) maar in alles merk je dat het een betere speler is. Betere Gui, stabielere videoweergave, ondersteunig voor DTS-MA en True-HD, ondersteuning Blu-Ray menu's, geen probleem met streaming van 1080P, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Nou vermoed ik dat ik het streamen niet echt veel ga gebruiken, vooral het afspelen via externe harde schijf.

Wat zou dan de betere keus zijn rekening houdend met de prijs? AC Ryan HD Mini 2, die NeoTV 550 of de Eminent 7075-DTS. Het belangrijkste is dus het vloeiend afspelen tot 1080p via hardeschijf en een mooie, handige en stabiele interface.

• Athome
Persoonlijk zou ik de gok wagen en voor de NeoTV 550 gaan. Dit puur gebaseerd op mijn ervaringen met de Dune (welke dus erg goed zijn)

• HyperTrophy
  • Niet online
In de loop van deze week hoop ik mijn Ntv 550 te bemachtigen, hopelijk kan ik aan het eind van de week mee r vertellen hierover

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-02 14:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik las net een heel positieve review over de NeoTV 550. De interface ziet er erg gelikt uit moet ik zeggen...

Android developer & dürüm-liefhebber

• HyperTrophy
  • Niet online
ff onthouden, ben van plan om een Topic te starten over deze speler, veel te weinig over te vinden imho

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat die NeoTV wel ietsje duurder is in prijs. Wat zou het beste andere alternatief zijn?

• Athome
Klopt ongeveer 90-100 euro voor de mini2 en 130-40 voor de Neotv. Dit is meer
Maar dit prijs verschil is het dubbel en dwars waard.

De Mini2 is een realtek speler en de realtek spelers zijn enorm aan elkaar gewaagd. Er zit weinig verschil in.
De nieuwe Gui van de Ac-Ryan is men nog niet echt lovend over.
Als ik de AC-Ryan weg zou doen (ik heb een mini 1) en moet een prijstechnisch gelijke speler halen. Dan ben ik zelf geneigd om voor de Mede8er (mini) te gaan. Deze heeft ook en standaard Realtek skin maar heeft deze net wat beter voor elkaar dan de AC-Ryan. Kijk een het AC-Ryan topic maar eens na en voor de laatste paar pagina's. Het lijkt wel of steeds mensen de Mede8er firmware er op willen hebben.

De 7075 DTS heeft een mooiere Gui maar ik ben niet overtuigd dan de goedkope Sigma spelers (dat is de 7075 DTS) op kunnen boksen tegen de prijstechnisch erg sterke realtek chip.
Pagina: 1