Toon posts:

Pc is vastgelopen, maar boot vervolgens niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zat vanmiddag een film te kijken op mijn pc. hiernaast stond msn open, en dat was het.
op een gegeven moment loopt mijn beeld vast en mijn geluid blijft ook hangen. net het laatste frame en geluidstukje herhaal worden. ik heb dit wel vaker, voor een miliseconde en dan houdt het op, maar dit keer hield het langer dan een minuut aan.

Ik heb toen mijn pc uitgezet en even uitgelaten, hierop weer aangezet. alleen wanneer ik normaal mijn pc opstart. krijg ik het intel logo te zien. en vervolgens een bepaalde pieptoon serie te horen. wanneer mijn ramkaartjes verkeerd zaten kreeg ik een andere pieptoon serie.

echter, vandaag toen ik heb aanzette, had ik geen beeld, en ook de piepjes van mijn moederboord denk ik hoorde ik niet.

ik heb al geprobeerd mijn videokaart schoon te blazen, dit helpt ook niet. ik heb ook geprobeerd dat hij met 1 ramgeheugen kaartje wel start. allebei 1 voor 1 eruit gehaald, dit werkt ook niet.

heeft iemand misschien nog enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

mvg,

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Helaas geef je niet voldoende informatie om een zeker antwoord te geven op je vraag.

Uit welke onderdelen bestaat je systeem?
Hoe waren de temperaturen van je systeem onder belasting?

Mijn vermoeden is dat je moederbord/cpu of grafische kaart naar de haaien is door overhitting.

[ Voor 8% gewijzigd door DrEvil1986 op 09-04-2011 19:50 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

DrEvil1986 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:49:
Helaas geef je niet voldoende informatie om een zeker antwoord te geven op je vraag.

Uit welke onderdelen bestaat je systeem?
Hoe waren de temperaturen van je systeem onder belasting?

Mijn vermoeden is dat je moederbord/cpu of grafische kaart naar de haaien is door overhitting.
Vermits er geen piepjes meer komen, zou ik denken dat het het MoBo is.
Hardware lijstje en leeftijd zouden hier handig kunnen zijn.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• skatEwoud
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02-2024
Heb je een geïntegreerde videokaart op je bord zitten? Dan zou je kunnen proberen je dedicated videokaart er uit te halen, en de geïntegreerde te gebruiken. Het kan een dode videokaart zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties alvast om te beginnen :), fijn te zien dat ik zo snel zo veel reacties krijg.

het systeem zelf is ongeveer een jaartje of 4 a 5 jaar oud, het moederboord is een intel msi. met een intel dual core 2.2 ghz processor.

mijn videokaart is niet geintegreerd. als ik heb opstart zonder videokaart(deze dus volledig uit de pc gehaald te hebben) dan krijg ik alsnog geen foutmelding en gaat het precies het zelfde. ik heb ook het batterijtje vervangen terwijl de voedingskabel eruit was.

mijn geluidskaart is wel geintegreerd. en ik heb er ook nog een soort modem achtig iets inzitten waarop ik een tv-kabel zou kunnen aansluiten, maar deze heb ik nog nooit gebruikt dus lijkt het me eerlijk gezegd sterk dat die het zou zijn.

ik heb wel eerder problemen met mijn ram-geheugen gehad. dat die kortsloten. maar dan kreeg ik alsnog een foutmelding van mijn moederboard. en dat heb ik nu ook niet. de koeler van mijn processor springt wel in werking. en de temperaturen heb ik niet kunnen meten.

mvg,

edit: wat is een MoBo eigenlijk? sorry als dit een domme vraag is ;P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 21:47 ]

Verwijderd

MoBo = MOederBOrd
Graka = GRAfische KAart
ToBo = TOetsenBOrd
en zo zijn er nog wel een paar.

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt nogsteeds niet, ik heb echter geen flauw idee wat het zou kunnen zijn met mijn beperkte kennis op dit gebied.

en bedankt voor het afkortingenlijstje KeDeShCh :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gezien? 1e punt om door te namen met dit soort dingen. Staat onder het kopje Moederbord mooie linkjes naar wat een piepje bij een bepaald BIOS precies betekent.

Suc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het er niet in vinden. mijn moederbord piept ook niet, hij doet helemaal niks meer, als ik zonder videokaart boot, krijg ik ook geen foutmelding te horen. helemaal niks.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

dus hij geeft geen beeld, piept niet (geen errors dus).. gaan de fans wel draaien? en kappen die ook?

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• resma
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 16:32
Begint bij het starten de CPU fan te draaien? Is er uberhaupt een teken van leven?

Geen piepjes is vaak een defect moederbord, maar ook een defecte processor of een doorgebrande voeding kan natuurlijk een oorzaak zijn. De voeding zou je eventueel na kunnen meten.

Verwijderd

Topicstarter
de cpu fan en de fan van de voeding/transformator begint te draaien, die van mijn videokaart ook.
alleen voor de rest krijg ik geen teken van leven uit mijn pc.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

resma schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:44:
Begint bij het starten de CPU fan te draaien? Is er uberhaupt een teken van leven?

Geen piepjes is vaak een defect moederbord, maar ook een defecte processor of een doorgebrande voeding kan natuurlijk een oorzaak zijn. De voeding zou je eventueel na kunnen meten.
voeding niet.. want de fans gaan draaien.. processors gaan over het algemeen niet zo snel kapot, en zou er geen processor in het moederbord zitten dan zou die als het goed is ook piepen..dus het moederbord is gewoons tuk

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Verwijderd

Topicstarter
hmm, gezien t feit de pc dan vrij oud, is het voordeliger een nieuwe te kopen dan denk ik. ook voor op lange termijn.
Pagina: 1