• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 16:45
Beste mensen,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een Canon Powershot SX210is.
De voorganger de SX200is had ik geleend en ik kwam daarom tot de conclusie dat ik graag de opvolger wilde hebben.

Nu weet ik niet of ik een probleem heb met deze camera en zou daarom graag even jullie mening willen horen.

Dit is er aan de hand;
Bij het kijken van de foto, heb ik het idee dat de rechterkant van de foto onscherper is dan de rest van de foto. Dit is vaak duidelijk te zien bij gras en tegels, maar ook bij tekst.

Nu heb ik hier een aantal foto's voor jullie die ik heb geupload.
Ik zou het fijn vinden als jullie er even naar kijken en vervolgens een reactie kunnen plaatsen of dit ook daadwerkelijk een probleem is.

Tevens heb ik het idee dat dit alleen is als ik niet inzoom. Als ik wel inzoom, dan heb ik dit probleem niet lijkt het wel.

De foto's zijn allemaal geschoten met de 'auto' modus.

Hieronder zul je de links vinden, aangezien ik ze niet ga plaatsen hier, daar zijn ze te groot voor.
Sorry dat ze zo groot zijn, maar anders is het misschien niet duidelijk.

Dit is een foto van een tank en het museum etc erachter.
Voor de tank zie je een heg staan. Deze is op de linkerkant van de foto scherp, maar wordt steeds onscherper naar rechts toe.
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/1315/img0005nd.th.jpg

Ook bij deze foto zie je dat het onscherper wordt naar rechts toe. Kijk maar naar de bomen en de brug.
Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/7610/img0018e.th.jpg

Dan heb ik hier nog een foto.
Wederom zie dat het naar rechts toe onscherp begint te worden. Je ziet dit ook meteen aan de hals en de kop van de gitaar en het gras eromheen.
Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/2544/img0055ra.th.jpg

Alvast bedankt!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 20:52
Ik kan geen directe reden bedenken waarom je rechterkant consistent onscherp wordt op 28mm. Of de lens is flink vies aan een kant?
Ik zou de camera terug brengen/sturen/RMA als dat mogelijk is.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Kuhr89
Ik denk dat het wel mogelijk is om de camera te ruilen bij BCC. Alleen hoe moet ik dit bewijzen bij hun? Of is dat geen probleem?

Ik heb net even naar de lens zitten kijken, maar deze is gewoon schoon.

Gelukkig ben ik niet de enige die het opvalt..

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ja, dit lijkt me inderdaad niet goed. Ik verwacht geen problemen bij het terugbrengen. Het meest duidelijk vond ik nog wel die 2e foto, als je van links naar rechts het gras langs de rand van de weg volgt. Maar de andere foto's zijn ook duidelijk. Je zou er 1 kunnen uitprinten om het probleem duidelijk te maken.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Kuhr89 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:10:
Ik denk dat het wel mogelijk is om de camera te ruilen bij BCC. Alleen hoe moet ik dit bewijzen bij hun? Of is dat geen probleem?

Ik heb net even naar de lens zitten kijken, maar deze is gewoon schoon.

Gelukkig ben ik niet de enige die het opvalt..
Als je de camera korteer hebt als 8 dagen kan je hem sowieso terug geven zonder opgaaf van reden,

Dat heb ik ook wel eens gedaan met een laptop. Ik had 2 dode pixels, en toen begonnen ze over dead pixel policy te leuteren. Toen heb ik ze verteld dat ik de laptop helemaal niet meer hoefde en dat ik het contract zonder opgaaf van reden binnen 8 dagen kon ontbinden, toen kon de laptop opeens wel geruild worden voor een nieuwe.

Dus probeer het eerst op de normale manier, lukt dat niet, geef ze dan de hele handel terug en vraag je geld terug.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Kuhr89
Ja ik print er misschien wel eentje uit.
Ik maak vandaag ook nog even wat foto's en die zet ik dan even op de SD kaart, die kunnen ze vast wel even aansluiten op een een computer daar..

• Kuhr89
Zojuist even met de SX200is van mn ex vriendin dezelfde foto's gemaakt en die vergeleken met mijn SX210is.

Helaas moet ik dus constateren dat ik morgen naar de BCC terug moet. Op dezelfde foto van dezelfde hoek met dezelfde instellingen blabla is mijn camera gewoon onscherp vanaf een bepaald punt naar rechts toe.

Ik zal morgen alles meenemen naar de BCC. Ook een vergelijkings foto op de SD kaart zetten, zodat ze direct kunnen zien dat er iets niet goed is.

In ieder geval bedankt voor jullie bijdrage :)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Zou het kunnen dat zoiets veroorzaakt wordt doordat de sensor net niet perfect recht staat?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Kuhr89
Dat zou best wel eens kunnen.

Volgens mij is er helemaal iets mis met de camera...

Net een HD filmpje gemaakt van mijn gitaarspel. Dit gedaan met de iPhone 4, SX200 en mijne ( SX210 )

Mijn camera was het onscherpst..

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 23:39
Makkelijk schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:38:
Zou het kunnen dat zoiets veroorzaakt wordt doordat de sensor net niet perfect recht staat?
Dan zou je een tilt-effect waarnemen en dan zou er altijd nog iets scherp zijn rechts (en zou je links een zelfde effect waarnemen). Ik denk dat er iets smerig is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Kuhr89
Dat is een optie. Ik kan het alleen niet waarnemen met licht erop etc.
Ik ga morgen gewoon terug, mochten ze hem niet meer kunnen bestellen, ga ik weg met mijn geld en ga ik even kijken bij de mediamarkt.

Desnoods bestel ik dezelfde bij Cameranu.nl

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:43
Foto's die aan één kant niet scherp zijn en aan de andere kant wel worden meestal veroorzaakt doordat een lenselement (of de hele lens) verschoven is t.o.v. de optische as. Het is normaal dat de scherpte minder wordt naar de randen toe maar het hoort naar alle kanten gelijkmatig te zijn. Je kunt deze camera maar beter ruilen want dit is gewoon een productiefout.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Kuhr89
Morgen terug en m'n geld vragen want ik heb geen zin in een lange levertijd.
Volgende week maandag ga ik naar Normandië dus wil dan wel een camera hebben.

Ik zit overigens te denken om wat geld bij te leggen en de SX220HS te kopen.

Deze heeft 2mp minder maar heeft een CMOS en geen CCD.
Daarnaast beter lcd scherm en full HD. Betere optie?

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:43
Ach ik schiet al jaren op 12MP (Nikon D300, D700, D3s) en het verschil tussen 14MP en 12MP is in het eindresultaat echt niet te zien. Onder de naam SX220HS vind je niet echt veel reviews maar als je zoekt op PowerShot ELPH 300 HS krijg je meer.Deze review is in elk geval behoorlijk positief. De beste oplossing is natuurlijk om indien mogelijk naar een winkel toe te gaan en een paar modellen te proberen.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Kuhr89
Zojuist terug geweest bij BCC.

Ze deden niet moeilijk en ik moest wat geld bijleggen voor de SX220HS.
Deze natuurlijk meteen getest en de foto's zijn prima. Ook het filmen in HD-Ready en Full-HD is een genot.

Gelukkig maar :D

Iedereen bedankt voor hun expertise!

Hier kan een slotje op.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 23:39
Fijn dat het opgelost is.

Slotje bij deze erop.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1