iTunes Store account mist 'geen' optie voor creditcard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Ik heb al een tijd een Apple ID met als inlognaam mijn e-mailadres. Ik heb hiermee echter nog nooit gebruik gemaakt van de iTunes Store. Ik probeerde laatste in te loggen en kreeg de melding "Deze Apple ID is nog niet gebruikt met de iTunes Store." Daarna is er de optie om mijn gegevens te controleren om het allemaal in te stellen. Dat gaat allemaal prima, totdat ik bij het betaal gedeelte kom.

Volgens de support website van Apple hoort er gewoon netjes een "geen" knop te staan bij het creditcard gedeelte. Deze staat er echter bij mij niet, en ik heb alleen de opties tussen een aantal creditcards en Click and Buy. Een iTunes cadeaubon of certificaat is natuurlijk ook mogelijk, maar geen van alle eerder genoemde opties wil ik gebruiken. Ik wil gewoon "geen" kunnen kiezen als betaalwijze, maar om een of andere curieuse reden staat deze optie er voor mij niet bij.

Weet iemand hoe ik toch in kan stellen dat ik "geen" betaalwijze heb bij mijn iTunes Store account i.c.m. mijn al bestaande Apple ID?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:06
Even de appstore ingaan en een gratis app downloaden, bij de prompt inloggen met je Apple ID en dan staat de 'Geen' Optie er wel tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tales schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:31:
Even de appstore ingaan en een gratis app downloaden, bij de prompt inloggen met je Apple ID en dan staat de 'Geen' Optie er wel tussen ;)
Inderdaad. Mijn vriendin had precies het zelfde met haar iPhone. Via de iPhone kon je zonder CC niet betalen, maar met iTunes op de PC kan dat wel gewoon. Nu lees ik dus dat het met een speciale app ook kan.
Krijg je he, Amerikaans bedrijf :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:51
The Eagle schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:48:
[...]

Inderdaad. Mijn vriendin had precies het zelfde met haar iPhone. Via de iPhone kon je zonder CC niet betalen, maar met iTunes op de PC kan dat wel gewoon. Nu lees ik dus dat het met een speciale app ook kan.
Krijg je he, Amerikaans bedrijf :P
Welke app doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een willekeurige gratis app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
Tales schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:31:
Ik heb het trucje met de gratis app geprobeerd, maar wanneer ik dit doe en uiteindelijk bij de betaalopties kom dan staat er helaas nog steeds geen optie voor "geen" betalingswijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Speciaal, zo moest ik het ook doen. En het werkt(e).

Heb je dit ook op het iDevice zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
jeroen3 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:57:
Speciaal, zo moest ik het ook doen. En het werkt(e).

Heb je dit ook op het iDevice zelf gedaan?
Ik snap je berichtje niet helemaal. Moet ik een speciale gratis app downloaden om het te laten werken? En zo ja, om welke gaat het dan?

Ik heb het ook op het iDevice zelf geprobeerd. Hier krijg ik bij de betalingopties enkel Visa, MasterCard of Amex. Hier is dus de Click and Buy functie niet eens beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Er is nog steeds de optie 'geen'

Afbeeldingslocatie: http://jeroen3.co.cc/bestanden/geen.PNG

Dus je kijkt eroverheen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyAmsterdam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 21:48
Ja Apple zelf geeft de zelfde tip. Download een gratis app en kies dan bij betaal opties geen credit card, maar ik zelf heb het ook nooit voor elkaar gekregen aangezien de optie geen credit card er nooit staat.

Intel Core i5 3570K : ASRock Z77 Extreme 4 : 8 GB Corsaire Vengeance : Sapphire 7950 950 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Dag later kon het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:12
Dan moet je een iTunes account aanmaken via het device en niet via de computer. Dan krijg je de mogelijkheid wel.

Bij mij was dat verschil er wel.

[ Voor 79% gewijzigd door aicaramba op 10-04-2011 17:15 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt niet uit of het account op een computer of een iDevice is gemaakt, gewoon een willekeurige gratis app uit de appstore (PC, Mac, iDevice, maakt niet uit) kiezen en dan kun je voor "Geen" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:12
Zat eerst met hetzelfde probleem, toen wees iemand van mijn werk mij er op dat ik het via het device moest doen.. En ik kon gewoon 'geen' kiezen toen.

In ieder geval de moeite waard om het te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 10-04-2011 17:17 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 15:43

Elp

Ik kreeg de "Geen" optie alleen bij een nieuwe account, het was voor mij onmogelijk om deze optie op "Geen" te zetten bij de account die ik al had. Itunes..zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
Er staat bij mij geen optie "geen" op het iDevice...
En dus ook niet op de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Probeer je soms apps te installeren waar je in-app aankopen kan doen?

Of is het niet de Nederlandse store?

Dit is wel vreemd zeg... (vandaag wou ik toevallig een account maken voor iemand die een "te jong" melding kreeg, maar zelfs als je uit 1978 komt ben je te jong)

Anders maak je een click&buy rekening, dat is ook gratis dacht ik. Dan is er toch niets aan de hand?

Ik snap het trouwens niet, waarom niet altijd de optie "geen", want er zijn immers toch ook van die iTunes Store kaarten te koop.

Edit:
Kan je via "inwisselen" niets dan? Of kan je daar pas op drukken als je een account hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klopt, als je eenmaal bij het betaalgegevens gedeelte bent aangekomen via een betaalde app, of door gewoon in te loggen, staat de functie "geen" er niet. Ga je daarna, met hetzelfde mail adres naar een gratis app en probeer je het weer, staat deze functie er nog steeds niet.

Enige bekende altijd werkende optie: ander mailadres gebruiken voor het aanmaken van je apple id. (en dan dus wel direct de eerste keer vanaf een gratis app he...!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Als goed is kan je bij de CC Nummer gewoon "Geen" invullen en werkt het :)
Pagina: 1