Toon posts:

Stabiliteit testen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde ff de stabiliteit van me proc testen.. Nu zat ik te denken aan een scriptje voor q3a om een ZWARE timedemo te loopen... maar welke demo en hoe een scriptje bouwen? Of is er iets beters/makkelijkers om me proc te testen?

Verwijderd

Laat maar lekker koeitjes grazen!!!. Toch?

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Schijnt niet goed genoeg te belasten..

Verwijderd

je schrijft dat je cpu wilt belasten, ik neem aan dat je dan specifiek je CPU op stabiliteit wilt testen en niet in combinatie met je videokaart.
Dan lijkt mij grazen het meest valide.

Greetinz

Newt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

In sommgige BIOS-sen is ook een optie waarmee je je systeem 2 a 3% buiten de specs kan laten lopen dan die nu is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

OC heeft gelijk, grazen belast de proc. voor 100%, je kunt ook grazen en dan Q3 spelen, dan weet je gelijk ook de stabi. van je hele systeem.
suc6

Verwijderd

hehe voor max test zou ik dit doen:
koetjes grazen.
met prime 95(een soort testprogramma ken ik ook alleen van horen zeggen)daarachter
en dan die loop van demo's
btw je kan ook een soort extra zware(net als de crusher in Q2)demo downen die veel meer stres geeft.(zie link in de 64mb geforce review van anandtech dacht ik)
succes.

het script om demo te loopen is:

timedemo 1
set s_initsound 0
snd_restart
set demo1 "demo demo001; set nextdemo vstr demo2"
set demo2 "demo demo002; set nextdemo vstr demo1"
vstr demo1

save dit als bijv quake3loop en zet het in baseq3 dan in quake 3 exec(exec/quake3loop dacht ik dat het command was)

nog maals succes

Verwijderd

Grote 32 bits plaatjes maken in photoshop... dan floodfill gebruiken... schijnt een zeer zware test te zijn, die je cpu en het geheugen vele seconden maximaal belasten. Dit komt doordat die floodfill routine zwaar geoptimaliseerd is.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx y'all. Ga het zo ff proberen :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
ok.. mis ik wat? wat is koetjes grazen?

Verwijderd

grazen is geen goede stabiliteitstest.

Mijn celly333@500 is NOOIT gecrashed met alleen de koe. Kon de hele dag aanstaan en blokkies knagen.

Maar cpu-stability-tester, prime95 liepen na verloop van tijd muurvast en ook 3d-games liepen zelden langer dan een half uur. Ook de temp liep dan pas op.

Dus.. grazan zal best wel 100% cpu-load zijn, maar toch veel minder een torture voor de cpu.

Verwijderd

phreak, kijk ff bij dutch power cows.

Verwijderd

Maar cpu-stability-tester, prime95 liepen na verloop van tijd muurvast en ook 3d-games liepen zelden langer dan een half uur. Ook de temp liep dan pas op.
of de bottleneck is dus niet de CPU!
kan ook.

Greetinz

Newt

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Hmm, als ik het verhaal in de readme van prime95 mag geloven is de torture test dus super cpu intensief.
Als ik bv mijn cpu op 825Mhz zet met 1,65v dan stopt de test al binnen 5 minuten met een hardware fout, terug naar 800Mhz en hij draait uren, maar ik wil dat grazen ook wel een keer proberen hoor. :)

Verwijderd

OC-shop:

Was wel de cpu, hoor. Heb nu een celly366@550 met verder precies dezelfde configuratie en totaal geen probleem. Dit is dus ook met een fsb van 100mhz.

En ik schreef ook, dat de cpu-temp veel hoger werd bij de genoemde proggies dan bij de koe.

De koe is dus gewoon niet zo'n zware belasting. Er is blijkbaar een verschil tussen 100% cpu-load en 100% cpu-belasting.

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

En daarbij weet je ook niet of je CPU tijdens het grazen een rekenfout maakt. Het mooie van Prime95's torturetest is dat de uitkomsten door het proggie zelf gecontroleerd worden. Is 't fout, dan laat ie 't zeker weten ;).

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

Verwijderd

babco is ook leuk :)

Verwijderd

De beste CPU-stabiliteitstest die ik ooit heb gezien, is....

Het installeren van windows.
Al vele malen heb ik dat zien crashen, met disks-errors, blue screens, unpacking errors etc etc op overgeklokte systemen die wel gewoon office, games etc draaiden en dus door de eigenaars als "absoluut stabiel" werden bestempeld, maar dat tijdens de installatie van Windows dus niet bleken te zijn. Na het lager zetten van de kloksnelheid liep het 'ineens' wel...

Q3A test absoluut je processor-stabiliteit niet, en de Distributed.net koe ook helemaal niet. Ik denk dat het iets te maken heeft met de processor-instructies die door bepaalde programma's worden gebruikt, waardoor het ene programma veel eerder crashed dan het andere als de processor niet helemaal stabiel draait.
En games in een loop, of de koe, zijn absoluut geen representatieve software voor wat betreft het gebruik van zoveel mogelijk processor-instructies en combinaties.

Verwijderd

Oh.. kun je dan MS Office draaien zonder MS Windows?? :)
Pagina: 1