Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk internet moet ik nemen en vooral, hoe??

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
Beste medetweakers,

Sinds enkele dagen zit ik met een heel vreemd probleem. De situatie is als volgt, ik woon in een herenhuis in de binnenstad van den haag op de bovenste verdieping van drie woonlagen. Ik woon inclusief (wel via een corporatie) en ook incl TV (van ziggo).

Nu woon ik er net en wil ik dus internet en ik dacht simpel ziggo te nemen (ik woonde voorheen in een studentenhuis waar ik dit ook had gedaan, ook toen woonde ik incl TV). Toen ik het ging bestellen begon de ellende.

Ik woon op een huisnummer met als toevoeging III (dit is kadastraal ook zo vastgelegd volgens de woningcorporatie) maar in het ziggo systeem stonden de volgende extensies: (nummer), (nummer) II en (nummer)-002. Ziggo heeft toen maar het zwikje opgestuurd en thuis heb ik het aangesloten maar uiteraard werkte het dus niet. Nu bleek dat de oude bewoner zijn apparatuur had aangesloten op een coax uitgang bij de onderburen wat hem een hoop ellende met ongeoorloofd internetgebruik etc opleverde en dat was ik dus niet van plan. Hij dacht dat het kwam omdat het signaal boven te zwak zou zijn (tv beeld werkt anders uitstekend???).

Na een hoop discussie met Ziggo over de mogelijkheden en lang verhaal kort, ik kan dus niet op mijn adres kabelinternet aansluiten tenzij ik een aansluiting laat aanleggen wat dikke kosten met zich mee zou brengen of de meuk bij mijn niet te vertrouwen onderburen aansluit.

Aangezien ik ook telefoon aansluitingen heb in huis bedacht ik me maar ADSL te nemen en belde KPN. Zij konden zien dat ik ADSL kon nemen maar toen ze bij het invullen van de huisnummer extensie kwamen kwam het zelfde gedonder aan het licht maar dan anders. Ze konden het volgende zien: (huisnummer), (huisnummer) I en (huisnummer) II.

Aangezien ik bij de straatdeur ingang gekeken heb en daar 4 binnenkomende afzonderlijke telefoonlijnen zag lijkt het me dat ik een eigen telefoonlijn op mijn verdieping heb.

KPN zou dus nog contact op nemen om uit te zoeken hoe het nu precies zit want ook zij weten het niet.

Wat raden jullie me aan te doen??

Adjust non olet, plerumque...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Contact opnemen met je woningcorporatie en het uitleggen en het hun lekker verder laten afhandelen. Er gaat volgens mij namelijk iets grondig mis tussen woningcorporatie, gemeente en ziggo en iets waar jij niks aan kan doen.
IMO moet je woningcorporatie gewoon een fatsoenlijke verbinding laten aanleggen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Caelorum schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:13:
Contact opnemen met je woningcorporatie en het uitleggen en het hun lekker verder laten afhandelen. Er gaat volgens mij namelijk iets grondig mis tussen woningcorporatie, gemeente en ziggo en iets waar jij niks aan kan doen.
IMO moet je woningcorporatie gewoon een fatsoenlijke verbinding laten aanleggen.
precies. Ik neem aan dat je particulier huurt? Dan al helemaal. Internetaansluiting wordt inmiddels ook al zo onderhand tot de standaard nutsvoorzieningen gezien. Gewoon contact opnemen met verhuurder, dat gaan ze vast voor je fixen. Ze moeten wel: jij huurt inclusief TV en dat is nu kennelijk van de buren afgetapt - dus feitelijk heb je geen aansluiting. iets waar je wel recht op hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 1nsane
ik woon sociaal via staedion (den haag). het is eigenlijk een soort oud huis wat in verdiepingswoningen is opgedeeld. Dat is al lang zo maar Staedion heeft het uit de vrije sector opgekocht onlangs en er verder weinig aan veranderd. ik weet dat er beneden wel 4 afzonderlijke telefoonlijnen binnenkomen en ik heb ook van die 4 polige stekker aansluitingen, maar volgens mij weet KPN het zelf ook niet, de een heeft gezegd dat ze er "experts" op gingen zetten en de andere vertelde me dat ze gewoon de lijn aan kon maken maar dat er nog geen aansluiting op was geweest.

• 1nsane
Uiteindelijk maar geopteerd voor een internet abo via KPN, volgens de man aan de andere kant van de lijn zijn er op het huisnummer 6 binnenkomende lijnen (in de PTT lasdoos zie ik er maar 5 maar oke) en ze gaan het in orde maken. Volledig tegen mijn principes in heb ik toch maar een monteur erbij besteld want mocht het dan alsnog niet werken dan ben ik er ook zo weer van af.

Ik heb de Ziggo meuk maar weer afgemeld, ik kon kiezen tussen annuleren, voor lief nemen dat het niet werkt (huh?), het bij de buren aansluiten of 150 euro neerleggen voor een monteur die de hele boel zou gaan aansluiten.

Wordt vervolgd :/

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Geen contact gehad met de woningcorporatie?
Pagina: 1