Bootcamp of Parallels macbook air wat is snellere ( xp of 7)

Pagina: 1
Acties:

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb net een macbook air gekocht 13 inch basis model maar wel met 4 GB RAM. Nu heb ik 1 programma nodig wat alleen onder Windows draait en moet ik dus gebruik gaan maken van bootcamp of parallels.
Ik heb een snelle (uitgeklede) editie van windows xp die ik graag zou willen gebruiken maar nu lees ik dat bootcamp alleen nog maar windows 7 ondersteunt. Met parallels zou ik windows xp nog wle kunnen draaien. Ik zou echter ook windows 7 kunnen draaien via bootcamp. Voor windows 7 heb je minstens 10GB vrije ruimte nodig terwijl ik voor de uitgeklede veel minder nodig zal hebben (alleen kan ik die dus niet via bootcamp installeren). Wat is nu het slimste om te doen: (i) XP via parallels of (ii) bootcamp en parallels windows 7.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat het niet ondersteund wordt wil niet zeggen dat het niet werkt ;)
Desnoods pak je een oudere versie van bootcam die XP (nog) wel ondersteunt.
Ken me voorstellen dat er verschillen zitten tussen 32 en 64 bits vwb bootcamp, maar dat zul je zelf ff moeten uitzoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
Als idd maar voor een tool is zou ik simpelweg de uitgeklede XP kiezen en installeren in een VM.

Het 4GB geheugen en de SSD zorgen ervoor dat het prima draait, en op deze manier hoef je dus niet elke keer in windows opnieuw op te starten als je je tool nodig hebt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• mmmmmark
TLRnZ schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:02:
Als idd maar voor een tool is zou ik simpelweg de uitgeklede XP kiezen en installeren in een VM.

Het 4GB geheugen en de SSD zorgen ervoor dat het prima draait, en op deze manier hoef je dus niet elke keer in windows opnieuw op te starten als je je tool nodig hebt.
Zou zat ik idd ook te denken, maar ik dacht misschien is windows 7 met bootcamp nog wel sneller. Ik heb totaal geen ervaring met mac vandaar..

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Het is zeker sneller om Bootcamp te gebruiken, maar je moet je afvragen of dat opweegt tegen elke keer opnieuw moeten opstarten. Om welk programma gaat het? Wellicht kunnen wij je dan beter helpen met het maken van je keuze.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Bootcamp is sneller, maar als dat niet zo veel uit maakt: VirtualBox!

VirtualBox is gratis, kan je even zien of je het prettig vind werken.

• mmmmmark
Oke het gaat om reference manager, voor eht bijhouden van referenties, dit kan worden gebruikt als plugin in word. Ik had ergens gelezen dat van de virtuele "dingen" parallels het snelste is.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
johnkeates schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:35:

Vmware is ook gewoon gratis, op mijn 13" mbp switch ik probleemloos tussen windows apps en osx apps.
Tenzij ik bijvoorbeeld ook een game of 1080p film aan het runnen ben.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• The Eagle

The Eagle

johnkeates schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:35:

Eensch, draait als een tierelier. Draai ik zelf ook op mijn Lappie (Dell E6520, Corei7, 8GB, 256 SSD en je merkt eigenlijk geen verschil qua snelheid op een echte machine. net even gecheckt, maar virtualbox is er ook voor intel based mac's :)
TLRnZ schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:30:
[...]

Vmware is ook gewoon gratis, op mijn 13" mbp switch ik probleemloos tussen windows apps en osx apps.
Tenzij ik bijvoorbeeld ook een game of 1080p film aan het runnen ben.
VMware is idd ook gratis, alleen heeft als nadeel dat het niet echt een lightweight app is. Installeert ook allerlei zooi om het webbased te kunnen doen - wat vaak verre van nodig is, zeker voor persoonlijk gebruik. Virtualbox is gewoon KISS :)

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 09-04-2011 16:35 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Volgens mij is het gewoon mogelijk om Windows te installeren in bootcamp en vervolgens in te laden met een virtuele omgeving software (welke weet ik niet meer precies).
Dan kan je dus kijken of het goed werkt in een virtuele omgeving en zo niet heb je nog gewoon de bootcamp, zonder dat het meer geheugen gebruikt.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The Eagle schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:34:
[...]
VMware is idd ook gratis, alleen heeft als nadeel dat het niet echt een lightweight app is. Installeert ook allerlei zooi om het webbased te kunnen doen - wat vaak verre van nodig is, zeker voor persoonlijk gebruik. Virtualbox is gewoon KISS :)
Welk Vmware product voor Mac OSX is gratis :? Voor zover ik kan zien kost Fusion nog altijd geld. Er is echter wel een gratis trial versie die 30 dagen werkt.

Verder is wat mij betreft de keuze vrij simpel: als het geen native hardware acceleratie nodig heeft of op low-level hardware moet bedienen -> virtual machine.

[ Voor 13% gewijzigd door Whieee op 09-04-2011 17:56 ]

Launching containers into space

• The Eagle

The Eagle

Ik meen zelfs dat Vbox ook native hardwareaccelleratie ondersteunt voor sommige stukken HW, maar pin me daar niet op vast.
Ik was zelf een VMware fan, big time...totdat ik Vbox ontdekte. Man wat een verschil :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wine is misschien ook iets om naar te kijken

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

al eens gekeken naar Crossover? Daar heb je geen windows installatie voor nodig: het programma creeert een Windows (XP/Vista) bottle waarin je je windows applicatie kan installeren. Niet alle programma's werken perfect, maar veel die ik heb geprobeerd wel. En het spaart je een windows licentie uit.

http://www.codeweavers.com/products/crossover/

I'm just taking care of business

• mmmmmark
Al meerdere positieve reacties gehad over Vbox, dat maar als eerste proberen zodra ik mijn Macbook binnen heb..

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Virtual Box werkt top. Ik heb XP geinstalleerd + SP2 en SP3. Nog nooit zo snel XP zien opstarten :-)

Host is: MBA 4GB 128 SSD
Pagina: 1