Toon posts:

iMac en boot camp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag beste GoT community,

Gisteren vroeg iemand mij om met bootcamp een win7 te installeren op haar iMac. Nu dat ik zelf geen mac gebruiker ben ging ik op zoek naar een paar tutorials om het klusje te klaren.

Nu heb ik boot camp opgestart en via mijn windows 7 CD het proces gestart. Maar nu een klein probleem.

Het is een iMac van enkele jaren oud en heb geen software upgrade van bootcamp gedaan en daarom vrees ik dat het bluetooth keyboard niet ondersteunt wordt bij het opstarten. (of het kan ook een totaal ander probleem zijn maar geen enkel toetsenbord lijkt te reageren op dit punt)

De computer vraagt me `` Select CD-ROM boot type 1 of 2`` en geen enkele knop reageert.
Nu googelde ik wat rond en kwam op een paar fora ongeveer hetzelfde probleem tegen maar zag geen direct antwoord.

Ik heb ook al een wired windows toetsenbord erop gedaan zonder resultaat.

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen want op dit moment kan ik hem niet eens meer gewoon aanzetten omdat hij op het boot screen komt en ik niks kan indrukken en ook geen CDROM verwijderen via keyboard...

Hopelijk kunnen jullie mij als MAC-noob helpen!

Alvast bedankt!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je komt dus op het moment ook OS X niet meer in? Probeer anders de alt knop op het toetensbord ingedrukt te houden (of meerdere keren in te drukken) op het moment dat je hem aanzet. Als het goed is kan je dan kiezen tussen de opstartmogelijkheden. Als je op die manier weer in OS X kan booten zou ik de windows partitie even wissen met schijfhulpprogramma en het opnieuw proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reactie!

Het probleem is dat een splinternieuw bluetooth toetsenbordje ik wel kan aanzetten maar het automatisch terug uitschakelt omdat het geen connectie kan maken met de mac (Hij werkte gewoon als ik gewoon in OSX werkte maar in bootup werkt het niet)

Kan dus geen alt of niks indrukken :( Het groen lichtje bovenaan gaan aan voor enkele seconden (veronderstel dat hij dan connectie zoekt) en dan gaat het terug uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het misschien een foute disk is (x64 ipv x86), heb gevonden dat je met behulp van je muisknop ingedrukt te houden tijdens bootup je CD er uit kan krijgen.

Zal proberen alles up to date te krijgen en een andere windows installatie disk te gebruiken. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Gaat mijn wireless keyboard dan wel werken? (iemand al gedaan bootcamp install met bluetooth keyboard?)

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een bootcamp gedaan met het wireless toetsenbord van Apple en dat werkt prima in Windows 7.

Beauty is in the eye of the beerholder

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00

iichel

Gazoooo

Even een bedraad toetsenbordje eraan hangen? Een non-apple toetsenbord zal ook wel werken, ik weet alleen zo niet precies welke knop je moet hebben. Volgens mij ctrl = ctrl, windows = cmd en alt = alt. Dus de alt indrukken tijdens booten. Als dat werkt kun je volgens mij met de pijltjes en enter kiezen waar mee te booten. Vervolgens kun je in Windows pairen met je bluetooth toetsenbord. Zelfde geldt voor een Mighty/Magic mouse. Even eenmalig instellen met een bedrade muis en daarna lekker draadloos spelen.

Enige probleem is dat je dus in je OS moet selecteren waarmee te booten.
In OSX kun je via systeemvoorkeuren > opstartschijf dat kiezen, maar denk eraan dat je die daarna terug zet.
In Windows kun je rechtermuisknop op je systray icon van bootcamp (dat 45 graden gedraaide vierkante) kiezen 'reboot met OSX' of iets in die trant.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• skatEwoud
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02-2024
Je kan misschien ook proberen om vanaf je OSX recovery CD te booten. Dan kun je daarin schijfprogramma kiezen, en de windows partitie wissen. Als je dan opnieuw opstart, doe je dat zonder CD, en zou die naar OSX moeten gaan. Als hij dat niet doet, stop je de CD er weer in, en moet je ff een tutorial zoeken op internet om met de terminal de boot-partitie te selecteren. Ook kun je proberen om bij het opstarten alt in te drukken (ik zou daarvoor dan een bedraad doetsenbord te gebruiken). Dan kun je OSX aanklikken als boot-partitie. Dan kun je als je eenmaal in OSX zit ook de boot-partitie aanpassen via opstartschijf in systeemvoorkeuren.

Als het goed is moet je ook via een GUI je boot-partitie kunnen kiezen op de recovery CD, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
-Probeer eens een PRAM reset
-Probeer eens een SMC reset

Heb je toevallig een firmware wachtwoord ingesteld? Zoja, deze zal je moeten verwijderen.

Instagram / YouTube

Verwijderd

heb je de cd van het mac besturings systeem erin gehad. deze heb je namelijk nodig voor een aantal drivers.

wat je zoiezo moet doen is eerst beginnen met een bedraad toetsenbord omdat je namelijk de bluetooth verbinding tot stand moet brengen.
Pagina: 1