[GRAPPIG] Chinese fake harde schijven

Pagina: 1
Acties:

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
In de upcoming nieuws sectie stond iets over chinese oplichters die neppe harde schijfjes aan het maken waren, daarna verdween dit item en gezien het nogal interessant klonk toch ff opgezocht :P en besloot het ff voor de grap te delen met jullie (vermoed namelijk dat er geen artikeltje kwam omdat het niet nieuws waardig genoeg was)

[RUSSISCH] Originele artikel: http://santyaho91.livejournal.com/1367679.html
[ENGELS]: http://blog.jitbit.com/2011/04/chinese-magic-drive.html

En nu de grap:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-2OAOnW3Ad2E/TZ2AAKiuoBI/AAAAAAAAAPg/cC3PP09wPjg/s320/00f63d6s.jpg

Hoe mooi is dit?

En ik had nog een vraagje, hebben jullie enig idee hoe ze dat laatste deel voor elkaar hebben gekregen:
It's a 128-MB flash-drive. Working in a "looped" mode - when it runs out of space, it starts overwriting from the beginning. My friend said they're still trying to figure out how did the Chinese do that. Because the drive reports "correct" file sizes and disk-capacity. And the "looped-overwriting" does not touch the other files present on the drive.
Kwam toch nog artikeltje over: nieuws: Chinese oplichters vinden truc om opslagcapaciteit na te bootsen (slecht gegokt dus)

[ Voor 9% gewijzigd door David Mulder op 09-04-2011 15:25 . Reden: Kwam toch nog artikeltje over ]

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-02 18:08
GreatSlovakia schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:00:

En ik had nog een vraagje, hebben jullie enig idee hoe ze dat laatste deel voor elkaar hebben gekregen:

[...]
Ik zou zeggen, lees de comments onder het artikel even ;-) Staat iets over 500GB controller gebruiken o.i.d.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 14:34
er zijn in china ook al een tijdje 900GB stickies te koop. wwn maat van me heeft er eentje en die begint na 32 mb al weer vrolijk met het overschrijven van de data. no way dat je die dan weer terug kan halen.

• David Mulder
Oops, ik las het via een RSS-achtige cleaner extensie en zag de comments daardoor niet (vreemd, meestal pikt ie het op als er comments staan). Lijkt me namelijk wel leuk om een keer te kijken hoe moeilijk het zou zijn om zo iets in elkaar te knutselen (het deel van een usb-stick met 500GB), zelfs al is het een fake dus, maar is denk ik niet voor iemand met mijn (anti-)skill mogelijk.

Edit: @supersnathan: Enig idee waar ie het vandaan heeft gehaald?

[ Voor 8% gewijzigd door David Mulder op 09-04-2011 13:32 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Fake usb stickjes zijn al lang bekend. Vooral als je grote koopt via e-bay/bazaar/ whatever voor een lage prijs moet je daarop voorbereid zijn.

Ze lijken goed te schrijven, totdat je teveel schrijft. En dan heb je het zelfs pas vaak later door omdat windows wel de directories goed toont. (cache denk ik)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• David Mulder
Hmm, nog nooit eerder van gehoord/gezien ergens, maja, koop meestal op redelijke veilige plaatsen (ergste is dealextreme) dus nooit eigenlijk last van gehad.

Verwijderd

de firmware op de controller is op een paar plaatsen aangepast zodat hij geen fouten terug meldt.

Als je een usb apparaat aansluit gaat de usb-host met de controller chip op het apparaat onderhandelen over wat voor apparaat het nou is. bij een mass-storage device komt ook het commando "Read Capacity" langs en de firmware antwoord dan met de valse informatie.

Als je informatie op de stick gaat schrijven dan schrijft hij naar geheugen adressen die omhoog tellen. Als de teller het maximum gehaald heeft, dan krijg je een overflow en deze firmware trekt daar niks van aan en hij schrijft alleen maar terug naar de laagste digits. Hij begint dan weer gewoon vanaf nul te schrijven terwijl de computer usb-host denkt in hogere adressen weg te schrijven. Bijvoorbeel 101 wordt gezien als 01. Daarom schrijft hij rondjes.

bizar verhaal trouwens

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:15

Tys

Het principe bestaat al veel langer. Ik heb hier diverse Sony PRO Duo Memory Sticks liggen die gekocht zijn via eBay. Pas na enkele maanden kwam ik erachter dat er iets niet klopte, mijn save games voor de PSP verdwenen steeds nadat ik iets anders op had geslagen. Uiteindelijk hielden die sticks 32MB ipv de beloofde 4GB.

Maar dit is al zeker 4 jaar geleden, al liggen die dingen hier nog steeds rond te slingeren.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Pagina: 1