[jquery] mousewheel-plugin en slider

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-04 00:04
ola allemaal op deze zonnige dag.

Ik ben bezig met een slider te maken in jquery. In de volgende link test-server en als deze offline (gaat 's nachts uit) dan is klikker-de-klik de URL waar je het experiment kan vinden. Ik wil met mousewheel plugin slider horizontaal scrollen. Dit heb ik nu aan de praat, heeft nog wat fine-tuning nodig maar het werkt.

Onderstaande functie (is niet gehele maar om ongeveer te zien hoe het werkt) zorgt dat met muiswiel de slider horizontaal scrolt.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$(mouseViewport).bind('mousewheel', {start: startPosition()}, function(event, delta, deltaX, deltaY) {

if (delta < 0) {

// container is moving to the left
                        if (leftPosition <= start && leftPosition > maxNegMargin) {

$(containerSlider).css({'marginLeft': leftPosition -=  25* -delta });
                            console.log("Mousewheel DOWN and  leftPosition: " + leftPosition);

} else if (leftPosition >= start) {
                        ...............................
                        }
               }

Ik zou graag willen weten hoe ik scrollen met dynamische margin-left smooth kan laten scrollen?! tevens zal dat binnen grenzen moeten zijn.

Een voorbeeld;

De huidige margin-left -1234 is, de maximum waarde zou -1295 mogen worden. Ik wil dat versnelling afneemt naarmate deze waarde dichter bij het maximum komt.
In mijn huidige test bekijken ik met IF-statement wat de waarde is en wat er vervolgens mag gebeuren. Het kan zijn dat door muis-Delta van mousescroll waarde over het maximum gaat en door statement op maximum wordt ingesteld. Dit ziet er soms visueel niet uit.

Any pointers? _/-\o_

[ Voor 102% gewijzigd door johan2009 op 13-04-2011 10:05 . Reden: Er reageert geen kip en misschien is openingspost te lang qua code, DUS...... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-04 00:04
Hey jullie ik bump de topic nogmaals. Ben wel iets verder maar nog niet wat ik graag zou willen bereiken.

Dames en heren iIk zou wat front-end develop hulp kunnen gebruiken.