Linksys WRT54G2 herinstalleren = geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben bij iemand bezig het netwerk opnieuw te installeren,

Er staat een Motorola modem (van @home/Ziggo) daarop aangesloten een Linksys WRT54G2. Deze combinatie werkt prima. Ze wilden in de linksys inloggen om de naam van hun draadloze netwerk te veranderen maar waren het wachtwoord kwijt.
Nu heb ik de linksys gereset en het draadloze netwerk opnieuw ingesteld (naam veranderd en andere beveiligingssleutel ingesteld), maar ik krijg maar geen internet. Aan de bekabeling heb ik niks veranderd.

Wat stel je precies in in de Linksys om het internet te krijgen?

Hieronder een screenshot van de Linksys. Ik heb alles op DHCP staan want dat gebruiken de meeste kabelprovider

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/linksys.jpg

Waar moet ik nog meer naar kijken?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Aantal vragen:
  • Welk IP adres krijgt de router van Ziggo? Dat kun je geloof ik onder het tabblad 'status' vinden.
  • Brandt het WAN lampje op je router (als teken dat er verbinding is met het modem)?
  • Krijg je wel verbinding met internet als je een pc rechtstreeks op je router aansluit met een kabeltje?
  • Krijg je wel verbinding met internet als je een pc rechtstreeks op je modem aansluit?
Wat je, voor een verdere troubleshoot, ook zou kunnen proberen is
  • router van de stroom af. Modem van de stroom af.
  • 30 sec wachten. Modem weer aansluiten aan de stroom. Wachten tot 'alle' lampjes weer branden
  • dan pas router weer aan de stroom.

[ Voor 5% gewijzigd door WoC op 09-04-2011 14:17 ]

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-02 00:49
Ga na het opnieuw opstarten van de router ook even naar tabblad "Status" en klik daar op "Release DHCP" en vervolgens op "Renew DCHP" om een nieuw IP-adres te krijgen van de ISP.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 16:56
Ik heb precies dezelfde router al een jaar in de kast liggen omdat ik er ook niet mee het internet op kom. Kan wel verbinden met de router maar alleen lokaal en niet met het internet. Heb jij hetzelfde probleem of kan je helemaal niet met de router verbinden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Rudolf schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:59:
Ik heb precies dezelfde router al een jaar in de kast liggen omdat ik er ook niet mee het internet op kom. Kan wel verbinden met de router maar alleen lokaal en niet met het internet. Heb jij hetzelfde probleem of kan je helemaal niet met de router verbinden?
Als de TS in staat is een screenshot te maken, lijkt het me dat hij ook wel met de router kan verbinden...toch!?

@TS: wellicht eens op de site van Ziggo kijken of daar een beschrijving staat. Anders een wat meer recente router aan schaffen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Binnetie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:57:
Wat stel je precies in in de Linksys om het internet te krijgen?
Niets.
Gewoon resetten naar fabriekswaarden is genoeg.

Haal het modem eens een minuut van de stroom af en probeer het nog eens.

Het probleem wat jij hebt is veroorzaakt omdat je nu je pc aan het modem hebt hangen.
Het modem heeft het mac adres van die pc onthouden en geeft alleen aan dat ding het ip adres door.
pc van modem loskoppelen, stroom van modem af. router aan modem en modem weer stroom geven :).

[ Voor 31% gewijzigd door job op 12-04-2011 11:11 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Mijn ervaring (met een andere kabelaar) is dat je soms tot een half uur moet wachten voordat je het modem weer aan kan zetten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1