Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVI/HDMI (1080p uncompressed) + USB + Audio over IP!

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een oplossing welke er voor zorgt dat ik beneden in de huiskamer bij de TV, mijn PC (welke boven staat) kan aansluiten.
Dit, omdat ik er op deze manier voor zorg dat er geen limitatie is van een losse media center (je mist altijd functionaliteit ten opzichte van je eigen computer).
De media center zou hierdoor ook kunnen vervallen.

Nu heb ik al aardig wat rondgezocht en denk uiteindelijk dat een goeie KVM over IP of DVI/HDMI over IP oplossing het beste zal werken. Ik beschik overal in het huis over Gigabit, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik zoek echter wel een oplossing die werkt zonder compressie en stand-alone (aangezien er bij de TV geen host PC zal staan).

Tot nu toe heb ik 1 oplossing gevonden die wel gaat werken dat is de HMX1070 van Avocent (gecombineerd met een Avocent HMIQSHDI). Prijskaartje zo'n 2000-2200 EUR.
Nu zit ik niet echt gebonden aan een budget, maar 2000 EUR. is geen kattepis. :)

Wellicht zou het ook mogelijk zijn om een host applicatie te draaien op mijn eigen PC, waarna ik vervolgens met een snelle thin client bij de TV beneden kan verbinden.
Ik weet echter niet of de hardware in zo'n thin client dusdanig is dat het een vloeiend eindresultaat op zal leveren.
(Op mijn werk hebben we bijvoorbeeld Sun ray 2 VDC's, welke erg snel zouden zijn maar mijn praktijkervaring is toch dat het geheel een beetje 'sluggish' is).

Ik vroeg me af of iemand hier al eens met dit bijltje had gehakt. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Herkenbaar probleem. Ik heb het uiteindelijk anders opgelost. http://picasaweb.google.nl/elmertje/MonitorSysteem?feat=directlink
Misschien ook een oplossing voor jou?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Mooi oplossing, echter moet ik zo'n 30 meter overbruggen (zolder naar huiskamer) dus zal dat hem voor mij niet gaan worden vrees ik. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 13:04
Da_maniaC schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:22:
Dit, omdat ik er op deze manier voor zorg dat er geen limitatie is van een losse media center (je mist altijd functionaliteit ten opzichte van je eigen computer).
De media center zou hierdoor ook kunnen vervallen.
Wat zou je op deze manier missen ten opzichte van je gewone computer? Ligt er compleet aan wat je wilt, koop een nette media speler en je kunt erg gemakkelijk op de bank hangen met een afstands bediening, je hdd van de pc benaderen over het netwerk, en gewoon full hd afspelen, blurays zelfs met complete menu's enz. Werkt ideaal hier, dat ik niet met dat ding kan interetten op me tv zal me worst wezen, dat gebruik ik toch niet.

Wat genoeg andere mensen doen: Bouw zelf een pc en richt die in als media center. Heb je toch een eigen pc der liggen, hoeft niet eens gek duur te zijn, en werkt ook prima, kun je infeite alles wat je op je eigen pc ook kunt ;)

Voordeel van t plaatje is dan ook nog dat je gewoon rustig een spel kunt spelen op je pc of wat dan ook, terwijl je ouders/broertje of zusje/vriendin of wie dan ook gewoon rustig filmpje kan checken op de tv.

Oplossingen voor zoiets als dit zijn gewoon prijzig, terwijl t ook gewoon makkelijk kan, met een manier waar ik meer voordeel bij zie, als nadelen. Zoals ik al zei, wat zou jij missen aan "functionaliteit"?

Specs!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik wil dat de TV beneden (icm draadloos muis/tobo) een verlengstuk wordt van mijn computer die zich boven bevind. Vandaar ook dit topic. ;)
Als ik enkel DVDtjes en Bluray's af wil spelen, dan kan ik net zo goed een mediatank halen...maar qua functionaliteit vind ik dat soort apparaten gewoon onzinning.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dan moet je een terminal gebruiken.

Verwijderd

Er bestaan wel wireless implementaties, maar met draad ben ik ze nog niet tegengekomen.
Je beste optie is waarschijnlijk een nettop met gigabit ethernet, en vervolgens een vpn openen naar je desktop. Ik heb echter geen idee of dat fatsoenlijk gaat werken.

zonder compressie: 1080*1920*8*3*60/1024/1024 = 2847Mbit

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 13:04
Da_maniaC schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:22:
Ik wil dat de TV beneden (icm draadloos muis/tobo) een verlengstuk wordt van mijn computer die zich boven bevind. Vandaar ook dit topic. ;)
Als ik enkel DVDtjes en Bluray's af wil spelen, dan kan ik net zo goed een mediatank halen...maar qua functionaliteit vind ik dat soort apparaten gewoon onzinning.
Zoals gezegt, je kan ook een pc voor zoiets bouwen, ipv een "beperkte" media speler. Want 1080P ongecompremeerd over netwerk gooien is best nogal een uitdaging, laat staan de kosten.En t daarbij stukken lastiger maakt voor jezelf.
Als je tv als extra monitor der aan hangt, moet je deze natuurlijk ook eerst weer aanzetten, later weer uitzetten. Je belast netwerk onnodig veel, al weet ik natuurlijk niet hoeveel gebruikers je thuis nog meer hebt aan het netwerk. En tja, zoals ik al zei, je kan rustig de pc gebruiken terwijl iemand anders beneden film/media doet met een dedicated machine ;)

Maar goed, der zijn vast en zeker wel oplossingen te vinden, hopelijk voor je heeft iemand hier nog een bruikbare tip voor je. Want dat wireless wat darkstone aantipt, is opzich leuk, maar niet als je beetje afstand moet overbruggen, en lijkt me dat deze wel compressie er overheen gooit..

Specs!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
De berekening die Darkstone er op los laat, zou het theoretisch onmogelijk maken.
Toch weet de bovengenoemde HMX1070 lossless en lagless het geintje uit te halen.

Maar laat ik het anders definiëren.....ik wil op een 40" FullHD TV niet kunnen zien dat er telkens een compressie over het beeldmateriaal is gegaan. :)

De reden dat ik geen losse PC neer wil zetten is omdat er dan weer een grootverbruiker bij komt in huis.
Daarnaast gaat het zoals ik al zei, om meer dan alleen films streamen. Ik wil gewoon alle functionaliteit van mijn PC ook beneden tot mijn beschikking hebben (en niet 2 verschillende apparaten waar ik op 'werk').

Een alles omsluitende streaming mogelijkheid zou ik ook nog als alternatief beschouwen.
Met een zuinige doch krachtige PC of terminal bij de TV. Maar dan zou ik inderdaad wel graag te weten komen of dit werkbaar is tijdens games bijvoorbeeld.

[ Voor 47% gewijzigd door Da_maniaC op 09-04-2011 14:02 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maat van mij heeft daar iets voor staan, komt uit het bedrijfsleven. Het stuurt in ieder geval draadloos alles vloeiend door, games & films, en doet dat ook over grote afstanden. Apparaat sluit je aan op je PC en de andere helft zet je bij je TV neer. Stuurt beeld, geluid, en tobo+muis door. Kan volgens mij ook bedraad gebruikt worden.

Ga er zo heen, zal is vragen hoe het heet.

---RAWE CEEK!!!---

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
NoFearCreations schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:00:
Ga er zo heen, zal is vragen hoe het heet.
Klinkt goed. :)
Ik zou graag te weten komen wat voor apparaat het is (de vraag is misschien, of het wel 1080p resoluties zijn die het apparaat door zend)?

Verwijderd

Compressie hoeft niet altijd merkbaar te zijn.

Google ook eens op WiDi

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dat WiDi ziet er interessant uit, maar het lijkt erop dat het net als de andere wireless 1080p oplossingen is gemaakt voor streaming in dezelfde ruimte? :)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Is er niemand die ervaring heeft met de bovengenoemde terminal / thin client oplossing? :)

Of nog andere ideeën heeft?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik wil eigenlijk dit topic nog eens aanzwengelen omdat ik nog steeds geen fijne oplossing heb kunnen vinden voor mijn situatie.
Ik begin eigenlijk steeds meer te neigen naar een setje leuke thin clients (één in de huiskamer en nog één op de slaapkamer).
Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier misschien ervaring mee had?

Op mijn werk gebruiken we wat Sunray clients en die werken over het algemeen lekker, maar weet ik niet hoe dat zit zodra ik wat HD content af zou spelen of een redelijk recente game op zou starten (FPS, weergave, inputlag?). Ik heb het één en ander gelezen over RemoteFX, maar wat feedback iemand met hands-on ervaring zou ik op prijs stellen. :)

Als de bovenstaande hardware beperking nihil zou zijn, wat komt er dan nog meer bij kijken? Ik neem aan dat ik dan een Server OS zal moeten installeren op mijn Main PC?

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 23-05-2011 23:05 ]

Pagina: 1