Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 16:55
Ik heb een Samsung D7000 televisie gekocht die vandaag afgeleverd werd. De draadloze netwerkkaart is in deze televisie ingebouwd, wat ik toch wel handig vind. Ik heb ook een HTPC staan onder de TV, dus het antwoord op de volgende vraag is niet van levensbelang. Alhoewel, ik heb die vreemde tic dat als het er op zit, dan moet het ook werken.

Op zolder staat een Windows Home Server. Die is uiteraard beveiligd met een username en een password. Mijn TV ziet de WHS, maar geeft een foutmelding wanneer ik erop probeer te komen. Ik vermoed doordat ik geen password heb ingevuld op de TV. Maar.....waar en hoe doe ik dat dan? Ik lijk er geen optie voor aan te treffen.

Ik heb ook nog een NAS als reserve. Ook die even aangezet en de films die daarop stonden waren direct afspeelbaar. Althans....als de gebruikte codec ondersteund wordt. En dat is bij Samsung blijkbaar een probleem, want of de videocodec wordt niet ondersteund, of de audiocodec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Gebruik LAN ipv van WIFI.

Probleem met media op Samsung: deze zit in een houder (container) MKV, MP4, AVI daarin zit de film met een gebruikte video codering en audio codering en alleen bepaalde combinaties werken. zoals bvb AVI met MPEG-4 Visual Simple@1 Divx 5 met MPEG audio Versie 1 layer 3. ofwel transcodeer je vooraf de films of gebruik je een DLNA programma die in real time elke keer de film transcodeert naar wat wel afspeelt op je D7000.