Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Frequent gebruik van Cronjobs

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben redelijk nieuw met het gebruik van Cronjobs op een webserver.

Ik las ergens dat het niet de bedoeling is dat je met Cronjobs iedere minuut je content vernieuwd.

Nu vraag ik me af, waarom niet? Is er een zekere beperking? Een bijkomend nadelig effect?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:32

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:49:
Ik ben redelijk nieuw met het gebruik van Cronjobs op een webserver.

Ik las ergens dat het niet de bedoeling is dat je met Cronjobs iedere minuut je content vernieuwd.

Nu vraag ik me af, waarom niet? Is er een zekere beperking? Een bijkomend nadelig effect?
Geeft vrij zware load (kan iig) en waarschijnlijk is iedere minuut content vernieuwen niet nodig

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ligt er een beetje aan wat voor job het is natuurlijk ;)
Een cronjob is het linux /unix equivalent van de windows task scheduler. Voor onderhoudstaken dus prima te gebruiken :)
iedere minuut je inhoud vernieuwen kan, maar dat zou je ook op (halve) dagbasis kunnen doen. Als je je job goed inricht gaat ie bijvoorbeeld gewoon filelistings vergelijken, en dan pas dingen kopieren die nieuwer zijn. Lekker lightweight :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Als je een cronjob wilt gaan maken die elke minuut draait, denk ik dat je met een fout ontwerp bezig bent.
Die dingen zijn eigenlijk bedoeld om overzichten en evt. je data op bijzondere eigenschappen te controleren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa je kunt met rsync gewoon differentieel files copieren... en zo kun je met diff en patch ook bestanden editten.
Het is wel een erg magere TS qua doel of informatie, dus we kunnen er denk ik weinig over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:06:
Als je een cronjob wilt gaan maken die elke minuut draait, denk ik dat je met een fout ontwerp bezig bent.
Die dingen zijn eigenlijk bedoeld om overzichten en evt. je data op bijzondere eigenschappen te controleren.
Dit argument las ik dus ook, dat je dan met een verkeerd ontwerp bezig bent, maar als je bijv. rss feeds wil ophalen van een forum, dan kan het haast niet anders dan dat je à la minute de boel vernieuwt (als je ècht up to date wil zijn).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onbekend schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:06:
Dit is veel te kort door de bocht. Een van de eisen voor ons intranet was dat er makkelijk vanuit het de interface jobs toegevoegd konden worden. Waar dat uiteindelijk op neerkwam was een cronjob die elke minuut uitgevoerd wordt om middels een PHP-script te kijken of er een van de in mijn database opgeslagen jobs uitgevoerd moest worden. Ik zou dat niet per definitie slecht ontwerp willen noemen. Soms is het domweg een eis. ;)

TR06: ik ga mezelf even quoten:
NMe schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:01:
Je zou zeggen dat iemand die al zo vaak op de regels is gewezen als jij intussen Waar hoort mijn topic? ook wel gelezen zou hebben....
Ik zou nu je topic kunnen verplaatsen, maar na al de keren dat we je al op die sticky hebben gewezen en gezien het feit dat je weer eens geen inzet toont in je topicstart ga ik die moeite niet doen. Als jij geen moeite doet, dan doe ik dat ook niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.